«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند.

ویکتور مدودچوگ

به گزارش همشهری‌آنلاین، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می شود در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: آمریکایی ها مسیر را برای این منظور فراهم کرده اند، چرا که (قوای) اوکراینی ها رو به اتمام است و آمریکایی که بدنبال قربانیان جدید برای این جنگ که به نفع آنها می باشد، هستند.

بنابراین گزارش رهبر اپوزوسیون «کی یف» در ادامه گفت: دیگر بر کسی پوشیده نست که بخش دفاعی آمریکا (پنتاگون) به بهای مرگ صدها هزار اوکراینی کسب درآمد می کند و ناتو نیز (با ادامه این جنگ) احتمالا درصدد خارج ساختن پول از اروپاست؛ آنها بدنبال آن هستند تا ملت های منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه در آتش این جنگ بیافکنند.

مدودچوگ افزود: غرب به سرکردگی آمریکا، خشونت و جنایت علیه مخالفان را بعنوان یک روند معمول سیاسی به کار می بندند.

به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا و بدنبال آن کاخ سفید طی هفته های اخیر بسته کمک های مالی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای کی یف را تصویب و پنتاگون نیز کمک ۶ میلیارد دلاری برای ادامه جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

این درحالی است که روسیه در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی از سوی غرب به سرکردگی آمریکا عملیات نظامی علیه اوکراین را به اجرا گذاشت و از آنزمان تاکنون کشورهای غربی در راس آنها آمریکا با حمایت های هنگفت مالی و نظامی، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود ساختند.

کد خبر 848893
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمد IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 8
    جنگ جهانی دوم نیست اروپا و آلمان ضعیف شده آمریکا گل بچینه بعد اروپا نوبت اول آمریکا هست که به دست مقاومت آزادی میشود
    • تنها IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      بی سواد تو توهم خودت باش وزندگی کن