دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷
۱ نفر

شایعاتی وجود دارد درباره اینکه غول فناوری، اپل در آخرین مراحل مذاکره با شرکت سازنده هوش مصنوعی OpenAI برای استفاده از ویژگی‌های ChatGPT در آیفون است.

هوش مصنوعی اپل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، اگر این طرح اجرا شود، ویژگی‌های ChatGPT در به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده اپل iOS ۱۸ پیاده می شود. قبلا گفته می شد که اپل در حال مذاکره با آلفابت (شرکت مادر گوگل) در مورد ادغام بالقوه چت روبات Gemini است. با این حال، این بحث ها به اندازه بحث های اپل پیشرفت نکرده است.

در این مرحله مشخص نیست که آیا کاربران می توانند این ویژگی ها را در دستگاه های خود به عنوان بخشی از سیستم عامل جدید غیرفعال کنند یا خیر. فقط یک سال پیش، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل به دلیل نگرانی در مورد به خطر افتادن احتمالی داده های حساس، از ChatGPT استفاده می کند.

در ماه های اخیر شایعات زیادی مبنی بر افزایش تلاش های اپل برای ایجاد بخش هوش مصنوعی (AI) منتشر شده است. حتی یک ماه پیش، اپل کارشناسانی را از گوگل برای ایجاد تیم خود از متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استخدام کرده است.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر گردآوری تیم‌هایی از متخصصان هوش مصنوعی، اپل اخیراً دو استارت‌آپ محلی هوش مصنوعی را در زوریخ سوئیس خریداری کرده است که منجر به ساخت یک آزمایشگاه مخفی در این منطقه به نام «آزمایشگاه ویژن» شد.

کد خبر 851299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha