سه شنبه ۸ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۱ - Sep.30, 2003
هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال و پرسپوليس در حصار اصفهان
016062.jpg
گروه ورزشي: سومين دوره ليگ برتر تاكنون در سطح كمي و كيفي قابل قبولي بوده است . اين دوره از مسابقه ها از لحاظ كيفي به هيچ عنوان قابل مقايسه با گذشته نيست و همراه با پديدآمدن ليگ حرفه اي در ايران، باشگاهها نيز با شتابي قابل قبول خودشان را با فضاي حرفه اي هماهنگ كرده اند، هر چند هنوز كا مل نيستند و اما در اين روند تكاملي مسيري كوتاه تا حرفه اي شدن دارند. در واقع مي توان گفت باشگاهها از مجموعه گردانندگان فوتبال جلو زده اند. آنها حالا بينش حرفه اي دارند و اين بسيار اميدواركننده است. اگر استقلال و پرسپوليس در اين مسابقات حركت روبه جلو نداشته باشند از غافله عقب مي افتند، به دليل نگاه مديريت دولتي و حضور همان نفراتي كه در بدنه دستگاه ورزش و فوتبال قرار دارند. به سپاهان و ذوب آهن نگاه كنيم همينطور سايپا، فولاد و پيكان مي توان با قدرت گفت كه تشكيلات اين تيم ها با گذشته قابل مقايسه نيست. حتي شموشك و استقلال اهواز هم گام به دوره جديدي گذاشته اند. اما از لحاظ ارزيابي كيفي چهار هفته اي كه گذشت نيز بايد گفت: تيمها جهش چشمگيري داشتند و آمادگي آنها از لحاظ كار گروهي و فيزيكي با گذشته بسيار متفاوت است اما شايد نتيجه هاي ضعيف تيم  ملي و به خصوص شكست تحقيرآميز مقابل اردن ليگ برتر را نيز تحت تأثير قرار دهد.
در هفته پنجم رقابتهاي حساس و تعيين كننده اي شاهد هستيم. از بازيهاي آبي و قرمز در مقابل نمايندگان اصفهان، دربي اهواز و جدال مجيد جلالي و محمد مايلي كهن پس از جدالهاي لفظي دوران نه چندان دور.
پرسپوليس در مقابل قهرمان
فصل قبل
پرسپوليس پس از شكست ناباورانه مقابل پيكان اين بار ميزبان قهرمان دوره قبل (سپاهان) مي شود. آن شكست و آسيب ديدگي علي دايي اثرات منفي داشت كه شايد در اين بازي هم خود را به نوعي نشان دهد. اما اين تمام مشكلات پرسپوليس نيست. نحوه بازي پرسپوليس اگر به مانند چهاربازي قبل باشد بهترين نوع بازي است كه سپاهان مي پسندد.
پرسپوليس در بازيهاي قبلي با سه مهاجم بازي مي كرد كه آنها از چهار هافبك تغذيه مي شدند كه البته بدون انسجام صحيح در خطوط سه گانه . اين نوع بازي تهاجمي و همچنين عدم استقرار صحيح از سوي مدافعان باعث مي شد تا پرسپوليس در ضد حملات حريف بسيار شكننده  نشان دهد. پرسپوليس حتي در روزهايي كه فجر و ابومسلم را شكست داد در اين نوع بازي آسيب پذير بود و حالا حريف سپاهان نام دارد كه با نفراتي مانند نويدكيا، كريمي، بزيك و به خصوص رسول خطيبي كه استاد استفاده از ضد حملات هستند. بگوويچ با تغيير در نحوه بازي تيمش بايد قابليت هايش را نشان دهد. آيا مي تواند؟ 
استقلال و جدال با صدرنشين
استقلال به اصفهان مي رود و صدرنشين كنوني ، ذوب آهن، ميزبان تيمي است كه اگر چه با دو پيروزي متوالي صاحب روحيه اي تازه شده است اما تيم كاملي نيست. بعد از مشكلات آسيب ديدگي لطفي، شهبازيان و منصوريان حالا قلعه نويي بايد قيد اكبرپور و يدالله اكبري را هم بزند و اين براي استقلال كه كم مهره ترين تيم دوران تاريخ خود را تجربه مي كند خبر بسيار بدي است.
اما آيا مشكلات استقلال تنها به كمبود مهره منتفي مي شود؟ استقلال با اين بضاعت راهي جز ترك سيستمهاي قديمي مثلاً
(۲-۵-۳) را ندارد و بازي با ذوب آهن مي تواند آغاز راه جديدي براي قلعه نويي و تيمش باشد. در مقابل ذوب آهن با استفاده از سرعت عزيزي، وزيري و همچنين ضربات سر مدافعان هجومي  اش صالحي نژاد، عزيز زاده و تقي پور هر تيمي را مي تواند شكست دهد.
دربي اهواز
پنج بازي ديگر ليگ برتر هم حساسيت هاي خاص خود را دارد. در اهواز استقلال اين شهر با نگاهي تازه به ديدار فولاد مي رود. يك دربي سنتي از نوع آبي و قرمز اهواز كه هميشه حواشي بسيار داشته است.
در مشهد ابومسلم به ديدار پيكان مي رود.پيكان اگر با همان سرعت بازي با پرسپوليس حركت كند، ابومسلم را جا مي گذارد. در رشت پگاه ميزبان فجر سپاسي است. براي پگاه بايد تدبير ديگري انديشيد. پگاه براي نفس  كشيدن نياز به حركت دارد كه درمقابل استقلال اهواز انجام داد. برق و شموشك جدالي متوسط در شيراز است. نبرد جلالي با مايلي كهن كه هر چند از لحاظ ابزار پيكار برابر نيستند. جلالي ستاره هاي بسيار دارد و مايلي كهن با جوانان پرانگيزه به دنبال اثبات خويش است.

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري
پيروزي ياران، شاهين و نادر در دومين روز
گروه ورزش :يازدهمين  دوره  مسابقات  فوتبال  پيشكسوتان  جام  يونس  شكوري ، گـراميداشت ياد و خاطره  استاد حسين  فكري ، با برگزاري  ۵ ديدار در ورزشگاه شهيد شيرودي  تهران  ادامه  يافت .
نتايج  ديدارهاي  فوق  به  شرح  زير است :
* رده  سني  بالاي  ۴۰ سال
ياران  ۱ اكباتان  صفر
گل  تيم  ياران : سعيد آخوندي
بنياد شهيد ۴ عدالت  ۴
گلهاي  تيم  بنياد شهيد: نظام  علي  گرامي ( ۲ گل ) ناصر فلاح  پور واسماعيل  مقصودي گلهاي  تيم  عدالت : احمدفراهاني( ۲ گل ) محمدرضا زرافشان  و عباس سهامي 
استقلال  ۱ كيان  ۱
گل تيم  استقلال : خسرو پارساگل  تيم  كيان :سيد ولي  ميرزا سيدي 
* رده  سني  بالاي  ۴۷ سال
شاهين  ۴ آرارات  ۱
گلهاي  تيم  شاهين : مصروب  وارتانيان (۲گل ) ناصر كريمي  و احمدشفيعي 
گل  تيم  آرارات : هوتيك  حاتمان
 *رده  سني  بالاي  ۵۵ سال
نادر ۴ تهران  جوان  صفر
گلهاي  تيم  نادر: مرتضي  حكيمي مهر(۳ گل ) و پرويز قاسمي
در ادامه  اين  رقابتها روز چهارشنبه  هفته جاري ۵ ديدار برگزار خواهد شد كه برنامه  اين  ديدار به  شرح  زير است :
ساعت  ۱۳: هما با بانك  تجارت  در رده  سني  ۴۷ سال  ساعت  ۱۴: بانك  سپه  با عقاب  در رده  سني  ۵۵ سال
 ساعت  ۱۵: استقلال  با راه  آهن  در رده  سني  ۴۷ سال ساعت  ۱۶: استقلال  با راه آهن  در رده  سني  ۵۵ سال ساعت  ۱۷: شاهين  با كيان  در رده  سني  ۵۵ سال

حمايت مسئولين و آخرين فرصت طالقاني
016064.jpg
گروه ورزشي: آنگونه كه از قرائن و شواهد پيداست عليرغم ناكامي كشتي گيران كشورمان در پيكارهاي جهاني نيويورك محمدرضا طالقاني بار ديگر مورد تأييد مهندس مهرعليزاده رئيس سازمان ورزش كشور قرار گرفته و در ملاقات طرفين رئيس فدراسيون كشتي قول همه گونه همكاري را گرفته است.
اين در حالي است كه پيش از اين گفته مي شد مسائل پيش آمده در نيويورك به شدت موقعيت طالقاني را متزلزل ساخته و مهرعليزاده نيز ناخشنودي خود را به اطلاع مسئولين كشتي  رسانده است.
از سوي ديگر، گفته مي شود بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك در ملاقات با منصور برزگر از وي خواسته است هدايت تيم ملي كشتي براي حضور در بازي هاي المپيك آتن را به عهده بگيرد و رايزني هاي لازم براي بازگشت عبدالله موحد به ايران براي كمك به تيم ملي كشتي  ايران نيز آغاز شده است.
اينكه فعاليت ها و تحولات موجود تا چه اندازه مي تواند شرايط بهتري را براي كشتي فراهم آورد سخني است كه قضاوت درباره آن ها خيلي زود است، اما نتيجه نهايي چنين برنامه ريزي ها و تداركاتي متضمن كاناليزه شدن در يك مسير اجرايي صحيح و اصلاح مديريت انتهايي كشتي است.
با ارائه  نظرات موجود و براي آنكه ديگر عملكردها در كشتي چنين كم رنگ و كم محتوي نباشد، رئيس محترم كشتي در پناه حمايت همه جانبه اي كه از وي به عمل آمده است، ضرورتا بايستي در ديدگاهها و برنامه هاي خود تجديدنظر دوباره اي به عمل آورده و نقاط قوت و ضعف عملكرد ۱۰ ماهه اش را به درستي تجزيه و تحليل نمايد.
طالقاني نبايد فراموش كند كه حضور موفقيت آميز كشتي ايران در بازي هاي المپيك آتن آخرين فرصتي است كه وي براي ادامه حضورش در فدراسيون كشتي از آن برخوردار است و براي آنكه ديگر كس يا كساني نتوانند از برنامه هايش گزكي بگيرند بايستي كه سازماندهي و اصلاح ساختاري زيرمجموعه اش را از همين امروز شروع كند.

جلسه اضطراري در كميته ملي المپيك براي استخدام مربي خارجي فوتبال
گروه ورزشي: در نشستي  با حضور «بهرام  افشارزاده» دبيركل  كميته  ملي  المپيك  و «محمد دادكان» رئيس  فدراسيون  فوتبال  درخصوص  چگونگي  كمك  اين  كميته  به منظور استخدام  يك  مربي  خارجي  براي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  بحث  و گفت  وگو مي شود.
اين  نشست  امروز در محل  كميته  ملي  المپيك  انجام  مي شود.
«بهرام  افشارزاده» گفت  هم اكنون  ۳۵ مربي  خارجي  در رشته هاي  گوناگون  در ايران  به سر مي برند و ما آمادگي  مساعدت  براي  استخدام  يك  مربي  خارجي  براي  فوتبال  را نيز داريم .

برنامه امروز فوتبال
*پرسپوليس تهران - سپاهان اصفهان (آزادي)
* پگاه گيلان - فجر سپاسي شيراز (رشت)
* ابومسلم خراسان - پيكان تهران (مشهد)
* برق شيراز - شموشك نوشهر (شيراز)
* فولاد خوزستان - استقلال اهواز (اهواز)
* سايپا تهران _ پاس تهران (تهران - شيرودي)
* ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران (فولادشهر اصفهان)
ديدار پرسپوليس و سپاهان قرار است در ساعت ۳۰/۱۷ برگزار شود و ساعت انجام بقيه ديدارها ساعت ۳۰/۱۵ دقيقه است، البته اگر تغيير نكند.

نايب قهرماني دانشگاه آزاد
تيم واليبال بانوان دانشگاه آزاد اسلامي كه به نمايندگاني از كشورمان در پيكارهاي بين المللي دوحه قطر شركت كرده بود، با كسب مقام نايب قهرماني ديروز وارد تهران شد.

اولين پيروزي پيكان در ايتاليا
تيم واليبال پيكان قهرمان ليگ برتر ايران كه در ايتاليا به سر مي برد، در نخستين بازي تداركاتي خود تيم «ولتري» را با نتيجه سه بر صفر مغلوب ساخت. حريف پيكان در گروه سي باشگاه هاي ايتاليا بازي مي كند.پيكان با برگزاري دو بازي تداركاتي ديگر روانه تهران مي شود تا در ليگ برتر اين فصل شركت كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |