پنجشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۷ - Jul 14, 2005
جام حذفي در مشهد
ابومسلم و صبا، قهرماني مي خواهند
002178.jpg
خبرنگار همشهري: استان بزرگ خراسان فردا خود را براي جشن بزرگي آماده مي كند. اين خبر در شهر مشهد طي چند روز اخير پيچيده است كه خراسان مي خواهد قهرمان جام حذفي كشور شود. اين اتفاق خوش يمن مي تواند موج تازه اي در فوتبال استان بزرگ كشورمان ايجاد كند و ابومسلم راهي عرصه هاي وسيع تري در قاره آسيا شود. قهرماني ابومسلم اين موقعيت و شرايط را نيز ايجاد خواهد كرد تا مسئولين استان با توجه و اختصاص بودجه بيشتر به اين تيم قطب تازه اي در فوتبال كشور به وجود آورند.
تساوي يك بر يك در تهران مقابل صباباتري پشتوانه خوبي است تا ابومسلم به هدف خود برسد، اندوخته نتايج آنچه ابومسلم به دست آورده است، نوعي تاكتيك خاص را طلب مي كند كه شايد ميثاقيان بهتر از هر مربي آنرا بداند. اما حريف ابومسلم هم يك تيم معمولي با يك مربي معمولي نيست. صباباتري با انگيزه تمام قصد دارد اين موقعيت به دست آمده را به آ ساني به حريف ندهد و مجيد جلالي نيز با شيوه بازي در اينگونه شرايط آشناست. مهره هاي آشنا و باتجربه صباباتري تمام نيروي فكري و جسمي خود را در اين بازي به كار خواهند برد تا صبا در اولين سال حضور در ليگ برتر بدون مقام نماند.صباباتري بازي را چگونه آغاز خواهد كرد. با شتاب و هجومي يا محتاط و باحوصله؟ جلالي چاره اي ندارد كه در يكي از وقت هاي اوليه بازي گل ابومسلم را تلافي كند تا گل زده در خانه حريف را به نوعي برابر كند. اين نقشه جلالي چگونه انجام خواهد شد؟
دفاع ابومسلم در هوا و زمين راه را به روي هافبك ها و مهاجمان صبا بسته بود، اما يك خلأ در تيم ابومسلم در ۴۵ دقيقه اول به چشم خورد كه از ديد جلالي و بازيكنانش پنهان ماند و آن فضاي خالي بين مدافعان و هافبك ها در سمت راست خط مياني خود بود، صبا تنها يكبار از آنجا حركت كرد و گل زد. شايد طعمه جلالي اين باشد كه اجازه دهد هافبك ها و مهاجمان تهييج شده ابومسلم به نيمه زمين آنها بيايند و او در فرصت مناسب ضربه خود را بزند. ميثاقيان به اين مساله خوب واقف است كه تساوي بدون گل نيز ابومسلم را جام به دست خواهد كرد. به همين دليل شايد چندان بي پروا و بدون برنامه به حمله و زمين حريف نرود. او به قدرت فضلي خوب آگاه است و تعداد مهاجمان خود را افزايش نخواهد داد. شايد مشهدي ها بازي زيبايي را از تيم خود شاهد نباشند، اما جام را به دست آورند. ميثاقيان نيز در اين بازي حساس جام را مي خواهد و به روش رسيدن به آن چندان توجه نخواهد كرد. هدف وسيله را براي او توجيه خواهد كرد و جشن قهرماني را به بازي زيبا ترجيح خواهد داد.مشهد شاهد يك رويكرد براي دايي هم خواهد بود. او مرد مبارزه ميدان هاي بزرگ است و شايد فردا دايي در اين جام ، باز رتبه خود را به رقبا نشان دهد. آيا اين اتفاق دايي را دوباره در قله بزرگ فوتبال خواهد برد؟ جدال دايي با پورمند فردا ديدني خواهد بود و انديشه هايي كه از روي نيمكت بايد تيم خود را به سوي جام سوق دهند.

روبينيو: از رئال مادريد دستمزد نمي خواهم
002175.jpg
حسن حيدري: روبينيو مهاجم  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  روز سه  شنبه  اظهار داشت : حاضراست  تمام  درآمد مالي  خود را ببخشد تا بتواند در باشگاه  رئال  مادريد بازي كند.
مهاجم  ۲۱ ساله  باشگاه  سانتوس  به  شدت  علاقمند به  عضويت  در تيم  رئال  است  اما مسئولان  باشگاهش  پيشنهاد تيم اسپانيايي  را رد كرده اند.وي  مدعي  شد حاضر است  دستمزد هفت  ميليون  يورويي  كه  سهم  وي  از انتقال به  رئال  است ، ببخشد و گفت : اگر مجبور شوم  به  خاطر بازي  در رئال  از درآمدخودم  صرفنظر كنم ، هيچ  مخالفت  و مشكلي  وجود ندارد.من  هنوز جوان  هستم  وراه  درازي  در پيش  دارم .واگنر ريبيرو يكي  از دو مدير برنامه هاي  روبينيو كه  ۴۰ درصد از حق بازي  او را نيز مالك  هستند، گفت : روبينيو آنقدر مشتاق  پيوستن  به  رئال  است كه  چنين  اظهاراتي  را بيان  مي كند.

رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال:
جلسه هيأت مديره با بازگشت آقامحمدي برگزار مي شود
گروه ورزشي: رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال تهران گفت: جلسه هيأت مديره اين باشگاه براي تعيين مديرعامل جديد باشگاه امشب هم تشكيل نمي شود.
دكتر محمدجواد ايرواني در گفتگو با واحد مركزي خبر با اعلام اين خبر افزود: با توجه به سفر آقاي آقامحمدي به خارج از كشور و مشكلاتي كه براي ديگر اعضا بوجود آمد، امشب هم جلسه اي نخواهيم داشت.
وي درباره استعفاي علي  آقامحمدي تأكيد كرد: استعفاي وي هنوز پذيرفته نشده است، بنابراين وي همچنان عضو هيأت مديره باشگاه استقلال تهران محسوب مي شود.
گفتني است ميرولد، فتح الله زاده، تاجرنيا، آقامحمدي و ايرواني اعضاي هيأت مديره و دكتر قريب مديرعامل باشگاه استقلال هستند و براي تشكيل جلسه حضور سه نفر از اعضا الزامي است.
گفتني است كه دكتر محمدجواد ايرواني رئيس هيأت مديره استقلال تاكنون با استعفاي دكتر قريب نيز موافقت نكرده است.

اردوي تيم  ملي  جودوي  ايران در پاريس مطلوب است
گروه ورزشي: عليرضا اميني  مدير و سرمربي  تيم  ملي  جودوي  ايران ، ديروز وضع  تمريني  اعضاي تيم  جودوي  ايران  در اردوي پاريس را خوب  توصيف  كرد و افزود: در اين  اردو كه دو روز است آغاز شده  و به  مدت  شش  روز ادامه  دارد، تيم هاي  شركت كننده  صبح  و بعدازظهر، روزانه  به  مدت  شش  ساعت  در مجموعه  ورزشي  كميته  ملي  المپيك فرانسه  در پاريس  به  تمرين  مي پردازند.
سرمربي  تيم  ملي  جودوي  ايران  گفت : در اين  اردو، بهترين  تيم هاي  جهان  كه عمدتا اروپايي  هستند و از قهرمانان  جهان  و المپيك  بهره  مي گيرند، شركت دارند.
به  گفته  اميني ، در اين  اردو كه  از سوي  فدراسيون  جهاني  داير شده است  تيم هاي  بيش  از ۶۰ كشور جهان  از جمله  برزيل  و ژاپن  نيز شركت  دارند.

تيم ملي فوتسال ايران در عرصه هاي جهاني
خبرنگار همشهري: رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال با بيان اينكه ليگ جهاني فوتسال حركتي سازنده و نوين در فوتسال جهان به شمار مي رود بر حضور قدرتمند تيم فوتسال ايران در نخستين دوره مسابقات ليگ جهاني تاكيد كرد.
صادق درودگر رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال افزود: طرح برگزاري ليگ جهاني فوتسال براي نخستين بار در سطح جهان مطرح شده است و با توجه به اهميت و جايگاه اين مسابقات قصد داريم تيمي قدرتمند را روانه اين مسابقات كنيم؛ چرا كه فوتسال ايران ظرفيت حضور در عرصه هاي جهاني را داراست و مي تواند خود را در سطحي بالاتر از آسيا مطرح كند.

مربيان خارجي هندبال در راه تهران
خبرنگار همشهري: با آمدن دو مربي خارجي هندبال از كشورهاي جمهوري چك و صربستان و مونته نگرو تيم هاي جوانان و بزرگسالان ايران فعاليت خود را آغاز مي كنند.«دراگان يشيج» يكي از اين مربيان كه چند سال پيش هم در دوره اي كوتاه سابقه همراهي تيم ملي هندبال ايران را داشته است. او مجددا هم براي تيم بزرگسالان مدنظر است.ديگر مربي خارجي هندبال «پيتر ساليس» نام دارد.ساليس كه فارغ التحصيل دانشگاه پراگ است، مدرك A بين المللي و دكتري تربيت بدني با گرايش هندبال را دارد و عضو كميته آموزش كنفدراسيون هندبال اروپاست. او نامزد سرمربيگري تيم جوانان است و زودتر از يشيج كار خود را در ايران آغاز مي كند.

نخستين شكست تيم واليبال جوانان روسيه در تهران
خبرنگار همشهري: تيم واليبال جوانان ايران در نخستين بازي تداركاتي از پنج بازي پيش بيني شده براي تيم جوانان روسيه اين تيم را با شكست روبرو ساخت. در اين ديدار «ست كوويچ» در بازي گرفتن از همه بازيكنانش ريسك نكرد و همه تلاشش در نهايت در به ميدان فرستادن ۷ الي ۸ بازيكن خلاصه شد. سعيد معروف، محمد سليماني، عادل غلامي، مهدي رنجبر، محمد محمدكاظم ، آرش صادقياني و عبد الرضا عليزاده نفرات اصلي تيم جوانان ايران را تشكيل مي دادند و در طول بازي نيز منصور زاد ون و بهزاد به نژاد بطور متناوب فرصت بازي پيدا كردند. تيم ايران در حالي كه مي توانست سه بر صفر بر تيم خسته روسيه پيروز شود گيم دوم را در يك بازي نزديك ۲۸ بر ۲۶ به حريف سپرد. ايران گيم هاي اول، دوم و چهارم را به ترتيب با نتايج (۲۵ بر ۲۳ ، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰) برد. امروز نوجوانان واليبال ايران حريف تيم جوانان روسيه هستند. اين بازي نيز در سالن آزادي و در ساعت ۱۷ برگزار مي شود. داوري بازي ديروز با نادر انصاري و عليرضا غريب بود.

تيم ملي دووميداني نوجوانان ايران عازم مراكش شد
گروه ورزشي: تيم ملي دووميداني نوجوانان ايران براي حضور در چهارمين دوره مسابقات قهرماني نوجوانان جهان صبح امروز عازم كشور مراكش شد.محسن مقدم و رضا مقدم دو پرتابگر چكش ايران كه موفق به كسب ركورد ورودي مسابقات جهاني شده بودند همراه دكتر صادق داداشي دبير فدراسيون دووميداني بامداد امروز راهي مسابقات جهاني مراكش شدند.همچنين علي شاهرخي پرتابگر ديسك كشورمان به همراه مربي خود، محسن شاهرخي روز پنجشنبه عازم اين كشور خواهد شد.چهارمين دوره مسابقات دووميداني نوجوانان جهان از امروز در مراكش آغاز شده و طي روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه ورزشكاران ايراني در مراحل مقدماتي و فينال با حريفان خود به رقابت خواهند پرداخت.گفتني است: طبق آخرين ركوردهاي ثبت شده در ميان دانش آموزان جهان علي شاهرخي شانس بسيار زيادي براي كسب مدال جهاني دارد.

باشگاه هاي بزرگ را حفظ كنيم
جهانگير كوثري
فوتبال چشم انداز روشن و قدرت عجيبي براي تامين يكپارچگي اجتماعي دارد. قالب مناسبي است براي برجسته ساختن بسياري از جنبه هاي زندگي. فوتبال نشان دهنده آن است كه مردم براي دستيابي به پيروزي مي توانند دست در دست يكديگر و به شيوه اي هماهنگ عمل كنند.
در واقع اين نوع يگانگي آشكار و مثبت در زندگي روزانه مردم ايران پديده نادري است. در اوضاع و احوالي كه بيشتر نهادها زير فشارهاي اقتصادي و سيستمي از روابط كه شهروند معمولي را دلسرد مي سازد فوتبال همگان را قادر مي سازد در تجربه پيروزي و نيل به آنچه كه واژه سحرآميز موفقيت مي ناميم شركت داشته باشند. حضور مردم در پشت پديده فوتبال يك جهش و اتفاق امروزي نيست. سابقه پنجاه ساله در پشت اين جمعيت وجود دارد.
ابزارها و عوامل بسياري در اين بازسازي اجتماعي و ورزشي نقش داشته اند كه بزرگترينش را باشگاه ها شكل داده اند. در شرايطي كه جامعه نياز به آرامش بيشتر و ايجاد بستري براي پياده كردن برنامه هاي آينده دارد، ايجاد تلاطم در دو باشگاه بزرگ نتيجه اي جز  دلزدگي مردم از فوتبال دربر نخواهد داشت. سازمان تربيت بدني در روزهاي آخر فرصت خود مي توانست با تدبير خاص مديريتي دو باشگاه بزرگ مردمي كشور را در فضايي به دور از تنش ياري رساند. تغيير و تعويض در اين شرايط حساس چندان دوام نخواهد آورد و سرانجامي نخواهد داشت.  استقلال و پرسپوليس، براساس كدام تحليل اجتماعي دست به تغييراتي مي زنند كه بين علاقمندان به فوتبال ايجاد نارضايتي كند. روند طبيعي دو باشگاه بزرگ در اين بيست ساله پر از نوسان بوده و هر دو به سختي توانسته اند خود را تا به امروز بكشند. اگر از استقلال و پرسپوليس امثال آقامحمدي ها و قريب ها و خطيب ها و پروين ها بروند، فوتبال دچار مسائل و معضلات بسياري خواهد شد. آقاي مهرعليزاده! امروز نيز چون روزهاي نخست مسئوليت، به مردم و ورزش فكر كنيد و بس.

جام ديويس -ايران در ديدار سرنوشت ساز مقابل قزاقستان
خبرنگار همشهري: مربي تيم ملي تنيس گفت: تنيسورهاي تيم قزاقستان را بايد در تمرينات ارزيابي كرد.
محرم خدايي در آستانه ديدار تيم هاي تنيس ايران و قزاقستان در چارچوب رقابت هاي ديويس كاپ آسيا اظهار كرد: تنيسورهاي تيم ملي پس از برپايي سه ماه اردوي تداركاتي هم اكنون در شرايط آمادگي و روحي و رواني خوبي قرار دارند.اميدوارم بتوانيم قزاقستان را شكست داده و در دسته دوم آسيا باقي بمانيم.وي با تأكيد بر اينكه تنيسورهاي قزاقستان را بايد در تمرينات و از نزديك ارزيابي كرد گفت: اين تيم شب گذشته وارد تهران شد و هنوز هيچ تمريني از اين تيم را نديده ايم.تنها شناختي كه از قزاقستان داريم وجود كدريوك تنيسور برتر جهان در اين تيم است.
مربي تيم ملي تنيس با اشاره به پيوستن رامين رزياني به تيم ملي خاطر نشان كرد: ايران در قسمت دوبل نياز به يك تنيسور قوي داشت كه با آمدن رزياني اين مساله تا حدي رفع شده است.گفتني است، تيم ملي تنيس ايران براي بقا در دسته دوم ديويس كاپ آسيا روزهاي ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ تير ماه در تهران به مصاف تيم قزاقستان مي رود.

مورينيو: همه بين چلسي و آرسنال تبعيض قايل مي شوند
خوزه  مورينيو سرمربي  تيم  فوتبال  چلسي  انگليس  مدعي  شد برنامه ريزان  ليگ  برتر و رسانه هاي  جمعي  اين  كشور، هميشه  منافع  آرسنال  را در نظر مي گيرند و رفتاري  تبعيض آميز دارند.مورينيو در كنفرانسي  مطبوعاتي  در زمين  تمرين  جديد باشگاه  اظهارداشت : با برخي  تيم ها مثل  شيطان  رفتار مي شود و برخي  ديگر فرشته  هستند.ما آنقدر زشت  نيستيم  كه  مثل  شيطان  با ما رفتاركنند و فكر نمي كنم  آرسن  ونگر و ديويد دين  (سرمربي  و رئيس  باشگاه  آرسنال ) آنقدر زيبا باشند كه  آنان  را فرشته  تصور كرد.

وان درسار جانشين اشمايكل
فرگوسن سرمربي منچستريونايتد اعتقاد دارد در آينده نزديك ادوين وان درسار دروازه بان جديد منچستر جاي اشمايكل را در اين تيم پر خواهد كرد.منچستريونايتد بعد از اينكه اشمايكل را از دست داد ديگر دروازه بان پرصلابتي را به خود نديد حتي فابين بارتز نيز نتوانست مشكل اين تيم را برطرف كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |