پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۵
جام ملت هاي اروپا
ميعادگاه زخم خورده هاي جام جهاني
005055.jpg
حسن حيدري
حسن حيدري- جام اول جهاني را كه اروگوئه فتح كرد، اروپا به خود آمد تا اين جام نوپا و پرطرفدار را به قاره روشنفكران ببرد. زمينه هاي جنگ دوم آغاز مي شد. فاشيست ها در حال ظهور بودند و موسوليني قدرت مي گرفت و فوتبال نيز جاذبه هاي اجتماعي خود را نمايان مي ساخت. ايتاليا به جام دوم و سوم يورش برد و قهرمان جهان شد. جنگ آغاز شد و خاكستر جنگ بر سر اروپا و جهان پاشيده شد تا جام بعدي 12 سال فاصله افتاد و دوباره آمريكاي جنوبي قهرمان شد. رقابت سختي در خفا براي تسخير فرماندهي فوتبال جهان بين قاره اروپا و آمريكا جنوبي آغاز شده بود. آلمان پس از جنگ براي احياي روحيه ملي خود در جام جهاني 1954 به شكل معجزه آسايي قهرمان شد تا غرورهاي له شده در جنگ در برق جام ژول ريمه تلالو پيدا كند. در سوئد ميزبان خوش برخورد جام جهاني برزيل قهرمان شد و اروپا به خود آمد. از آن زمان  هانري دلوناي فرانسوي به فكر يك جام اروپايي در قالب تيم هاي ملي افتاد و با حمايت تمام تيم هاي اروپايي جام ملت هاي اروپا آغاز شد. در ابتدا انگليسي ها با افاده به جام پشت كردند، اما روس ها با بازيكن افسانه اي خود لئوياشين قهرمان اولين دوره جام ملت هاي اروپا شدند. چهار سال بعد اروپا در قالب تيم بزرگ باشگاهي خود رئال مادريد قهرمان شد و سپس اروپا به راه افتاد تا در جام جهاني نيز پا به پاي برزيل، آرژانتين و اروگوئه منظومه فوتبال را در كهكشان خود راه بيندازد. جام ملت هاي اروپا در سيزدهمين دوره در اتريش و سوئيس به طور مشترك برگزار خواهد شد. بازي هاي مقدماتي آغاز شده است همه بزرگان حضور دارند. اينجا مكان تسويه حساب هاي جام جهاني است. فرانسه اولين زخم خورده از ايتاليا انتقام گرفت و ديگر شكست خورده ها نيز دندان تيز كرده اند.
تيم فنلاند در آخرين بازي خود در مرحله مقدماتي موفق شد مقابل تيم پرستاره پرتغال به تساوي يك بر يك برسد تا در گروه A با 4 امتياز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گيرد. فنلاند كه همواره از جمله تيم هاي درجه دوم اروپا به شمار مي رفت اكنون با رهبري روي هاجسون در جاده موفقيت قرار گرفته و اميدوار است به مرحله نهايي جام ملت هاي اروپا در سال 2008 راه يابد.
فنلاندي ها طي هفته آينده دو بازي دشوار خارج از خانه در اروپاي شرقي خواهند داشت. اين تيم ابتدا روز شنبه آينده در ايروان به مصاف ارمنستان مي رود و سپس چهارشنبه هفته آينده در آلماتي ميهمان قزاقستان خواهد بود. هاجسون براي اين دو بازي ياري ليتمانن هافبك 35 ساله و با تجربه اين تيم به همراه سامي هيپيا 32 ساله كه از مدافعان برجسته ليورپول است را به تيم ملي دعوت كرده است. هاجسون در اين بازي ها اتكاي زيادي روي ميكائيل فورسل مهاجم تيم بيرمنگام سيتي دارد تا بتواند به گلزني خود در اين بازي ها ادامه دهد.
در بازي ديگر روز شنبه پرتغال نايب قهرمان دوره قبل جام ملت هاي اروپا و تيم چهارم جام جهاني 2006 به مصاف آذربايجان خواهد رفت. اسكولاري سرمربي پرتغال اگر چه در بازي نخست خود مقابل فنلاند به پيروزي نرسيد اما قطعاً تيم او در آينده بهتر خواهد شد و در جمع مدعيان قرار مي گيرد. در ليست منتشره شده از سوي اسكولاري،وي دو بازيكن جديد در تركيب 22 نفره خود گنجانده است. خوزه آنتونيو از بروسيامونشن گلادباخ و مانوئل دي كاستا از آيندهوون دو مدافع تازه وارد تيم ملي پرتغال به شمار مي روند.
دكو، كريستين رونالدو، نونوگومز، پوستيگا و پتيت از جمله بازيكنان باقي مانده از جام جهاني هستند كه بايد پرتغال را در راه رسيدن به مرحله نهايي اين جام ياري دهند. پرتغال در بازي بعدي روز چهارشنبه هفته آينده به مصاف لهستان مي رود كه اين بازي با توجه به ميزباني لهستاني ها براي پرتغال سخت خواهد بود. لهستان در دو بازي قبلي خود يك شكست برابر فنلاند و يك تساوي مقابل صربستان در كارنامه خود دارد.
در ساير بازي هاي روز شنبه گروه A صربستان در بلگراد به مصاف بلژيك مي رود. خاوير كلمنته مربي جديد صرب ها تاكنون نمايش قابل قبولي را در بازي هاي مقدماتي ارايه داده و با يك پيروزي مقابل آذربايجان و يك مساوي مقابل لهستان در خانه حريف در مكان دوم جدول گروه A قرار دارد. تيم قزاقستان نيز كه تاكنون 2 مساوي در جدول رده بندي دارد روز شنبه ميزبان بلژيك است كه از شرايطي بهتري نسبت به قزاقها در جدول برخوردار است.
سقوط آتزوري
فرانسه بعد از انتقام شيرين مقابل ايتاليايي ها كه به پيروزي سه بر يك آنها منتهي شد براي رفتن به صدر جدول به ديدار تيم اسكاتلند مي رود. نايب قهرمان جهان و قهرمان دو دوره رقابت هاي جام ملت هاي اروپا در سال هاي 84 و 2000 در حال حاضر با 6 امتياز و تفاضل گل كمتر در مكان دوم و پايين تر از اسكاتلند در جدول قرار دارد.
ريموند دومنش كه به تازگي قراردادش را تا پايان جام جهاني 2010 با فدراسيون فوتبال فرانسه تمديد كرده است براي اين بازي حساس تمامي ستارگان خود را گرد هم آورده و قصد دارد اسكاتلند را با دست پر ترك و به فرانسه بازگردد. ديويد ترزه گه مهاجم 28 ساله تيم ملي فرانسه بار ديگر از سوي دومنش به جمع آبي پوشان ملحق شده است.
دومنش در مورد ترزه گه عقيده دارد كه او مهاجمي در كلاس بين المللي است و به طور اتفاقي به اين سطح نرسيده است. وي در ادامه گفت: آنچه كه به نظر مي رسد اين است كه او اعتماد به نفس زيادي دارد و اين موضوع در گلزني اش تأثيرگذار مي باشد. فرانسه هنوز به واسطه مصدوميت طولاني جبرئيل سيسه نمي تواند از اين مهاجم استفاده كند. او در آينده نزديك شرايط بازي را پيدا مي كند. البته دومنش مثل رقابت هاي جام جهاني فرانك ريبري و تيري آنري را به عنوان اصلي ترين گزينه ها در خط حمله در مصاف با اسكاتلند به ميدان خواهد فرستاد.
دومنش قصد دارد در صورت كسب نتيجه خوب در بازي مقابل اسكاتلند در بازي بعدي با جزاير فارو به ستارگان بزرگ تيم استراحت داده و زمينه را براي حضور جوانترها در تركيب تيم ملي فراهم آورد. در اين بازي دومنش با سيستم 2-4-4 تيم خود را به ميدان مي فرستد. از اردوي اسكاتلند خبرهاي خوبي براي اين مسابقه از سوي والتر اسميت سرمربي تيم ملي اين كشور به گوش نمي رسد. با اعلام اسامي بازيكنان تيم ملي اسكاتلند مشخص شد كه گري ناي اسميت مدافع ثابت اين تيم در جناح چپ به دليل مصدوميت غايب است. والتر اسميت در اين باره گفت: غيبت ناي اسميت براي ما جبران ناپذير است، زيرا او يك دفاع چپ كلاسيك واقعي مي باشد و غيبت او در جناح چپ براي ما مشكل ساز خواهد شد.
اسكاتلند علاوه بر اين بازيكن كني ميلر را نيز به دليل آسيب ديدگي در اختيار نخواهد داشت و والتر اسميت به جاي او از جيمز مك فادن مهاجم تيم اورتون در تركيب اصلي سود خواهد برد. اسميت در اين باره مي گويد: جيمز مك فادن و لي مك كولوچ مدتي از تيم ملي دور بوده اند، اما اميدوارم آنها را در تركيب اصلي قرار دهيم. وي در ادامه افزود: از دست دادن كني از اين جهت براي ما ضربه بود كه در بازي هاي قبلي او براي ما فوق العاده بود. البته مصدوميت عاملي است كه براي تمام تيم هاي كشورهاي مختلف به وجود مي آيد و ما بايد نشان دهيم كه آنقدر قدرتمند هستيم كه از عهده از دست دادن بازيكنان برمي آئيم. ما در گذشته با چنين رخدادهاي مواجه شديم و با آن كنار آمده ايم و اميدواريم اين بار هم با اين مشكلات كنار بيايم.
اسكاتلند بعد از بازي روز شنبه در همپتون پارك سمقابل فرانسه 4 روز بعد در كيف به مصاف اوكراين خواهد رفت. در ساير بازي هاي گروه B جزاير فارو در خانه به مصاف ليتواني مي رود. ايتاليا نيز در ورزشگاه المپيك رم ميزبان اوكراين است. دونادوني از زمان حضورش بر مسند رهبري تيم ملي ايتاليا هنوز به پيروزي دست نيافته است. آتزوري ها بعد از قهرماني در جهان با نزول فاحشي روبه رو شده اند. ايتاليا در جام جهاني و در مرحله يك چهارم نهايي مقابل اوكراين به پيروزي چهار بر صفر رسيد البته در آن زمان رهبري تيم برعهده ليپي بود. ايتاليا در اين بازي ماتاراتزي را بعد از دو جلسه محروميت بار ديگر در اختيار خواهد داشت. دونادوني براي اين بازي مهم لوكاتوني، الساندرو دل پيرو، وينچنزو ياكوئينتا را به تيم ملي دعوت كرده است. دونادوني اين بار آلبرتوجيلاردنيو و آنتونيوكاسانو را به دليل بازي هاي ضعيف در ديدار هاي قبلي ايتاليا به اردوي تيم ملي دعوت نكرده است. ايتاليا بعد از بازي با اوكراين در تفليس با گرجستان ديدار مي كند.
تقابل نروژ در آتن براي صدرنشيني
نروژ براي تداوم صدرنشيني اش در گروه C در آتن به مصاف يونان قهرمان دوره قبل جام ملت هاي اروپا مي رود. به همين منظور اگ هاريد سرمربي نروژ، 23 بازيكن را براي مبارزه دشوار تيمش در يونان به تيم ملي دعوت كرده است.
در اين بازي جان آرند ديسه بعد از غيبت در بازي قبلي به دليل مصدوميت از ناحيه زانو در تركيب اصلي تيم قرار مي گيرد. برادر جوانتر ديسه به نام بيورن هلگ كه عضو تيم ليليستروم است براي اولين بار به اردوي تيم ملي نروژ دعوت شده. او در خط مياني بازي مي كند. نكته اميدوار كننده در خط حمله نروژ حضور موفق توام با گلزني سولشيائر در تيم منچستر يونايتد است كه باعث اميدواري مربي نروژ شده تا در اين بازي دشوار او بتواند مشكل گلزني نروژ را حل كند. نروژ با دو پيروزي پياپي مقابل تيم هاي مجارستان (1-4) و مولداوي (0-2) هم اكنون با 6 امتياز در صدر جدول اين گروه قرار دارد. يونان در حالي در آتن به ميدان مي رود كه دومين بازي خود را در اين تورنمنت سپري مي كند. اين تيم در بازي قبلي مولداوي را از پيش رو برداشت. اوتو ري  هاگل در اين بازي دو غايب در ديدار قبلي خود به نام هاي گئورگاس ساماراس و فانيس گكاس كه عضو باشگاه هاي منچستر سيتي و بوخوم هستند را در اختيار دارد. يوناني ها بعد از اين كه به رقابت هاي جام جهاني 2006 راه نيافته اند در انديشه صعود به مرحله نهايي اين بازي ها هستند تا از عنوان قهرماني دور قبل شان دفاع كنند.
تيم تركيه كه از سوي فيفا با محروميت از بازي هاي خانگي روبه رو است و بايد در زمين بي طرف با رقباي خود در بازي هاي جام ملت ها ديدار كند روز شنبه در مجارستان با تيم ملي اين كشور ديدار مي كند و براي ديدار روز چهارشنبه مقابل مولداوي بايد در فرانكفورت به ميدان برود. تركيه به رهبري فاتح تريم در حال حاضر با 3 امتياز از يك بازي در مكان دوم جدول ايستاده است. در بازي ديگر اين گروه مولداوي ميزبان بوسني هرزگوين مي باشد.
بلازسليسكوويچ سرمربي بوسني در اين بازي ميرشادبيسلاجا هافبك و دين موسيچ مدافع عضو باشگاه تورينو ايتاليا را به اردوي تيم ملي دعوت كرده است. بوسني بعد از بازي روز شنبه، در چهارمين بازي خود در چارچوب اين بازي ها در آتن چهارشنبه هفته آينده به ميدان مي رود. سرمربي بوسني در مورد بازي تيمش مقابل مولداوي گفت: اميدوارم تيم بتواند نمايش خوبي مقابل مالت را در اين ديدار تكرار كنند تا ما به پيروزي ديگري دست يابيم. در تيم بوسني بازيكنان سرشناسي چون سرگئي باربارز، زالاتان بايراموويچ، ساسا پاپيچ و.... حضور دارند كه بيشتر آنها در تيم هاي معتبر بوندس ليگا و ساير ليگ هاي اروپاي عضو هستند.
ركورد شكني براي گل زدن بيشتر
آلمان غايب بزرگ بازي هاي روز شنبه است، اما چهارشنبه هفته آينده يواخيم لو با يارانش به مصاف اسلواكي خواهند رفت. آلمان تاكنون در دور مقدماتي به 2 پيروزي مقابل جمهوري ايرلند و سن مارينو دست يافته كه پيروزي سيزده بر صفر اين تيم مقابل سن مارينو باعث شكستن ركورد گلزني در بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي اروپا بود البته آلمان روز شنبه ديدار دوستانه اي را براي كسب آمادگي بيشتر مقابل گرجستان در روستوك برگزار مي كند. در بين بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي پيوتر تروچوفسكي هافبك بازيگردان هامبورگ، خوان شلادراف مهاجم جوان آلمانيا آخن، كلمنتس فريتز مدافع وردربرمن ديده مي شود.
روبرت اينك، دروازه بان 29 ساله  هانوفر نيز از اين به بعد به عنوان جانشين لمان برگزيده شده است. اينك يك بار در سال 1999 در جام كنفدراسيون ها مقابل مكزيك از دروازه آلمان محافظت كرده بود. آلمان در اين دو بازي ژرارد آساموآ مهاجم تيم شالكه، تيم بروفسكي و پيرموتزاكر را بدليل آسيب ديدگي در اختيار ندارد. بروفسكي در ديدار ليگ قهرمانان مقابل بارسلونا مصدوم شد و آساموآ نيز در جام يوفا مقابل نانسي با يك مصدوميت شديد روبرو شد.
البته در حال حاضر متزلدر، سباستين كهل، ينس نووتني روبرت هويت و سباستين دايسلر از جمله بازيكنان مصدومي هستند كه مدتها از تركيب آلمان دور مانده اند.
ژرمن ها بعد از كسب مقام سوم جام جهاني در سال 2006 يكي از مدعيان صعود به مرحله نهايي اين بازي ها هستند البته در اين صورت بايد روي قهرماني آلمان نيز فكر كرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان اعلام كرد: احتمالاً در ديدار دوستانه مقابل گرجستان به بازيكنان كليدي اين تيم استراحت مي دهد تا براي مسابقه مقدماتي يورو 2008 برابر اسلواكي آماده باشند.
يوآخيم لو گفت: بازيكناني كه بازي هاي زيادي انجام داده اند مانند ميروسلاو كلوزه ، تورستن فرينگس و فيليپ لام در اين مسابقه استراحت خواهند كرد.
وي افزود: اين بازيكنان قطعاً 90 دقيقه مقابل گرجستان بازي نخواهند كرد. اين مسابقه فرصتي براي استراحت تعدادي و آزمايش يك يا دو بازيكن جديد است. مسابقه مهم ما در براتيسلاوا است. بايد براي اين ديدار 100 درصد آماده باشيم و بازي مقابل گرجستان به آمادگي ما كمك مي كنند.
در بازي هاي روز شنبه در نيكوزيا، قبرس ميزبان جمهوري ايرلند است. در كارديف، ولز با اسلواكي روبه رو مي شود و در پراگ نيز جمهوري چك با سن مارينو مصاف خواهد داد. براي چك ها حضور دوباره ميلان باروش در اين تيم بعد از يك مصدوميت طولاني خبر بسيار مسرت بخشي است. حضور او در كنار يان كولر قدرت خط حمله اين تيم را افزايش مي دهد تا ركورد ديگري در مقابل سن مارينو در جام ملتهاي اروپا رقم بخورد.
انگليس همچنان بدون بكهام
تيم ملي انگليس طبق برنامه تنظيمي از سوي  يوفا بعد از پيروزي يك بر صفر مقابل مقدونيه روز شنبه ديدار برگشت خود را با اين تيم برگزار مي كند. در اين بازي استيومك لارن، اسكوت پاركر هافبك نيوكاسل را به تيم ملي دعوت كرد. انگليس هم اكنون با دو پيروزي مقابل آندورا و مقدونيه با 6 امتياز در صدر جدول قرار دارد.
پاركر تاكنون تنها 2 بازي ملي در كارنامه خود دارد و در سال 2005 از چلسي به نيوكاسل پيوست. او آخرين بار در مارس 2004 به تيم ملي انگليس دعوت شده بود. در اين دو بازي انگليس اوون هارگويز هافبك خلاق اين تيم به دليل شكستگي پا غايب است. مك لارن با دعوت نكردن ديويد بكهام همچنان از اين ستاره بزرگ فوتبال انگليس استفاده نمي كند. مك لارن پيش از اين اعلام كرده بود نحوه بازي بكهام با سيستم اجرايي او در تيم همخواني ندارد. 4 روز بعد از اين ديدار انگليس در زاگرب ديدار دشواري را مقابل كرواسي برگزار خواهد كرد. اين دو تيم در رقابت هاي يورو 2004 در يك گروه قرار داشتند كه در آن بازي انگليس به پيروزي رسيده بود. در ساير بازي هاي گروه E روسيه به مصاف اسراييل مي رود. در زاگرب نيز كرواسي ميزبان آندورا است.
اسلووان بليچ، سرمربي كرواسي براي اين بازي مهم 24 بازيكن را به اردوي تيم ملي فراخوانده است. ايوان كلاسينچ، مهاجم تيم وردربرمن آلمان، ماركو
با بيچ هافبك باير لوركوزن، داريوسيميچ مدافع باشگاه آث ميلان بازيكنان برجسته اين اردو هستند.

نگاه
رائول غايب بزرگ ماتادورها
همانطور كه پيش بيني مي شد رائول  كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  اسپانيا، براي  نخستين  بار طي ۱۰سال  گذشته  با دلايلي  غير از مصدوميت  از تركيب  اين  تيم  كنار گذاشته  شد تا نتواند در ديدار مرحله  مقدماتي  جام  ملت هاي  اروپا (يورو 2008 ) برابر سوئد بازي  كند.
لوييز آراگونزدر كنفرانس  مطبوعاتي  در لاس  روزاس  در خصوص  تركيب  تيمش  گفت : بازيكناني  را انتخاب  كرده ام  كه  فكر مي كنم  در حال  حاضر در آمادگي  بهتري  قرار دارند.
اين  تصميم  فقط  مختص  اين  مسابقه  است .
وي  در مورد دعوت  نشدن  رائول  به  اردوي  تيم  گفت : هيچ  صحبتي  با او نكرده ام . من  معمولاً با بازيكنان  صحبت  نمي كنم  مگر اينكه  آسيب  ديده  باشند.
رائول  پسر طلايي  فوتبال  اسپانيا شناخته  مي شود كه  صاحب  ركورد بيشترين  گل  زده  براي  اين  تيم  و داراي  بيشترين  بازي  در كارنامه  است .
وي  اولين  بازي  ملي  را تحت  مربيگري  خاوير كلمنته  برابر چك  انجام  داد كه  به  تساوي  بدون  گل  در مقدماتي  جام  جهاني ، در اكتبر 1996 انجاميد.
رائول  تاكنون  102 بازي  ملي  انجام  داده  و 44 گل  به  ثمر رسانده  است .
حال با شرايط جديد بايد در انتظار نمايش مهاجمان جديد اسپانيا در مصاف با سوئد بود تا در آزمايشي دشوار جاي خالي كاپيتان بزرگ خود را پركنند.
لوييز آرگونز براي اين بازي تنها فرناندو تورس و ديويد ويلا را به اردوي تيم ملي اين كشور فرا خوانده است. اسپانيا بعد از شكست سه بر دو مقابل ايرلند شمالي به شدت مورد انتقاد مطبوعات اين كشور قرار گرفت.
آرگونز از كاپيتان رئال مادريد فقط دو بار در چهار مسابقه اسپانيا در جام جهاني 2006 استفاده كرد و در دو مسابقه ديگر او را به عنوان يار تعويضي وارد زمين نمود.
از آن زمان به بعد مهاجم تيم ملي اسپانيا در تركيب اصلي بازيكنان اين تيم براي دو مسابقه مقدماتي يورو 2008 برابر ليختن اشتاين و ايرلند شمالي و همچنين ديدار دوستانه مقابل ايسلند قرار گرفته است.
رائول گفت: تصميم گيري در مورد اينكه چه كسي در تيم ملي باشد، بر عهده من نيست ما مربي داريم.
مطبوعات اسپانيا مدتي بود رائول را كه مجموع گل هاي زده او در هر فصل از زمان آخرين قهرماني رئال مادريد در سال 2003 كاهش يافته است، به باد انتقاد گرفته اند.
در ساير بازي هاي روز شنبه لتوني با ايسلند و دانمارك با ايرلند شمالي ديدار مي كند. در حال حاضر سوئد با دو پيروزي و 6 امتياز پيشتاز اين گروه است.

چالش بزرگ هلند
ماركو فان  باستن  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  هلند اسامي  22 بازيكن  اين  تيم  را براي  ديدار با بلغارستان  و آلباني  در چارچوب  رقابتهاي  يورو 2008 اعلام  كرد اما همچنان  در اين  ليست  نامي  از رود فان  نيستلروي  به  چشم  نمي خورد.
مهاجم  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا اوايل  هفته  گذشته  به  انتقاد از  فان  باستن  پرداخته  و گفت:  او به  دلايلي  غير از فوتبال  از تركيب  تيم  حاضر در جام  جهاني  كنار گذاشته  شد.
در همين  حال  فان  باستن  در كنفرانس  مطبوعاتي  كه  برگزار شد گفت:  اين  تصميم  به  معني  پايان  دوران  حضور نيستلروي  در تيم  ملي  نيست .
وي  افزود: قبلاً در اين  خصوص  صحبت  كرده ايم  و مي داند كه  ما در مورد او چه  نظري  داريم  و عقايد او را نيز شنيده ايم . اكنون  نوبت  اوست  كه  ثابت  كند ما اشتباه  مي كنيم .
سرمربي  تيم  هلند افزود: اين  نتيجه  عكس العمل  و انتخاب  خود اوست . من خودم  هم  بازيكن  بوده ام  و مي دانم  كه  اين  عكس  العمل  يك  بازيكن  ناراضي  است . با تجربه اي  كه  نيستلروي  دارد نبايد اينگونه  رفتار مي كرد.
نيستلروي  و مارك  فان  بومل  هر دو بعد از جام  جهاني  از تيم  هلند حذف  شدند، اما فان  بومل  اكنون  به  اين  تيم  دعوت  شده  است .
فان  باستن  توضيح  داد: فان  بومل  عملكرد خوبي  در بايرن  مونيخ  داشته  و همانند باشگاه  بارسلونا، اغلب  در تركيب  اصلي  بازي  مي كند.
البته فان بومل نيز بعد از اينكه از سوي فان باستن به تيم ملي دعوت شد اعلام كرد از اين به بعد تا زماني كه فان باستن سرمربي اين تيم خواهد بود در تيم ملي بازي نخواهد كرد. اين واكنش فان بومل تيم ملي هلند را با چالشي بزرگ روبرو خواهد كرد.
هلند در حال حاضر با دو پيروزي پياپي در صدر جدول گروه G قرار دارد. هلند بعد از بازي دشوار خود كه روز شنبه مقابل بلغارستان برگزار خواهد كرد 4 روز بعد با آلباني ديدار آساني را پيش رو خواهد داشت.
در ساير بازي هاي روز شنبه گروه G اسلوواني با لوكزامبورگ و روماني با بلاروس ديدار مي كنند.

ورزش
اقتصاد
اجتماعي
انديشه
ايران
كتاب
شهرآرا
|  اقتصاد  |   اجتماعي  |  انديشه  |  ايران  |  كتاب  |  شهرآرا  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |