آمریکایی‌ها نیاز دارند با شکست یک نقشه به دنبال نقشه‌های بعدی بروند. یکی از آنها هم ایجاد ناامنی از طریق ورود تسلیحات به کشور و استفاده از آنها در زمان مقتضی است.

وزارت اطلاعات

همشهری آنلاین-گروه سیاسی: عملیات‌های کشف و خنثی‌سازی توطئه‌هایی که عموما در حوزه بمب‌گذاری‌ها و ورود سلاح به کشور است، از چند جهت قابل توجه است. اول اینکه آمریکایی‌ها در طول ۴۴سالی که از انقلاب می‌گذرد راه‌های مختلفی برای براندازی در ایران آزمایش کرده‌اند: از جنگ سخت ۸ساله تا کودتا و جنگ‌های نیمه‌سخت و نرم.
یکی از مواردی که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه کنار نگذاشتند، تهدیدات امنیتی است؛ در اکثر برهه‌های انقلاب ایجاد ناامنی را دنبال کرده‌اند و در کشور قابل مشاهده بوده است. از دهه ابتدایی انقلاب اگرچه ممکن است دلایل ایجاد ناامنی‌ها از طرف آمریکایی‌ها تغییر کرده باشد، اما اصل موضوع ایجاد ناامنی همیشه وجود داشته است.
آمریکایی‌ها برای برخی برنامه‌های ناامنی بسیار بزرگ هزینه کردند ولی به نتیجه دلخواه نرسیدند. اتفاقات سال۱۴۰۱ بر سر مسئله بی‌حجابی یکی از این موارد بود. آمریکایی‌ها خیلی امید داشتند در سالگرد آن ماجرا، دوباره مسئله را احیا کنند و کشور را به آشوب بکشانند، اما مشاهده کردیم بدون هیچ خبری برگزار شد. اتفاقاتی هم که در اپوزیسیون افتاد نشان داد طرح با شکست مواجه شده است و آمریکایی‌ها روی آن حساب نمی‌کنند.
آمریکایی‌ها نیاز دارند با شکست این نقشه به دنبال نقشه‌های بعدی بروند. یکی از آنها هم ایجاد ناامنی از طریق ورود تسلیحات به کشور و استفاده از آنها در زمان مقتضی است. این مسئله در هر مقطعی نیز وجود داشته است؛ از حادثه تروریستی شاهچراغ گرفته تا ناامنی‌های نقاط مرزی که نیروهای پلیس را به شهادت می‌رسانند.  
اما چطور می‌توان این ناامنی‌ها را تحت کنترل نگه داشت. انتشار اخبار خنثی‌سازی عملیات‌های تروریستی و کشف تسلیحات دلگرم‌کننده است و اعتماد مردم به قدرت نیروهای امنیتی را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر مرزهای ایران به لحاظ فیزیکی، حضوری و تجهیزات نیاز به تقویت بیشتر دارند. جمهوری اسلامی ایران در سال۱۴۰۱ تجهیزات متعدد متناسب با پایش مرزها از جمله پهپاد و نصب دستگاه‌های X-Ray در مرزها داشت. این تجهیزات و روش‌های کنترلی نیاز به تقویت بیشتر دارند.
موضوع تضعیف نیروهای امنیتی از طریق خبرسازی‌های اسرائیل در ماه‌ها اخیر افزایش داشته است. این خبرسازی‌ها مکرر این موضوع را القا می‌کنند که اسرائیل فلان اقدام را در ایران انجام داد و نیروهای امنیتی متوجه نشدند. اگرچه برخی انتقادات به عملکرد نیروهای امنیتی در حوزه تجهیزات قابل طرح است، ولی جلوی خیلی از اتفاقات را گرفتند و کشور نیمه امسال را با آرامش پشت سر گذاشت. این نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی دارند هوشیارانه به وظایف خودشان عمل می‌کنند.  
 

کد خبر 791313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha