در بساط‌شان همه جور جانوری پیدا می‌شد؛ از مار و عقرب تا انواع حیوانات درنده. بساطی‌های خیابان مولوی را می‌گوییم؛ همان‌ها که سالیان طولانی محدوده بازار را به مکانی بدمنظره تبدیل کرده بودند. مرحوم احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل انجمن‌های اسلامی بازار، در جمع شدن بساط این افراد نقش موثری ایفا کرد.

فروش حیوان

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: حوالی دروازه غاز و محدوده محله مولوی سالیان طولانی محل خرید و فروش حیوانات بود؛ از انواع پرندگان تا گربه، سگ و حتی مار، عقرب و انواع حیوانات درنده. اگرچه این مسئله‌ نارضایتی اهالی، کسبه و مشتریان راسته‌های تجاری را به همراه داشت اما تلاش‌ها برای جمع کردن بساط این افراد بی‌نتیجه مانده بود.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

حاج احمد اما آستین همت بالا زد تا با پیگیری از نهادهای مسئول، بساط خرید و فروش حیوانات را از حوالی بازار تهران جمع کند. «محمدعلی حیدری» از دوستان نزدیک و نماینده حاج احمد کریمی در جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در این‌باره می‌گوید: «در بساط این افراد حتی حیوانات درنده‌ هم دیده می‌شد که نگرانی‌های بسیاری برای کسبه و اهالی ایجاد کرده بود. آنها علاوه بر کبوتر، سگ و گربه، حتی مار و عقرب هم می‌فروختند. فعالیت آنها در قلب بازار صدای کسبه، همسایه‌ها و حتی شهروندان را هم در آورده بود.»

حیدری در این مورد چنین اضافه می‌کند: «این افراد علاوه بر فروش حیوانات، سفارش هم می‌گرفتند تا حیوان کمیاب مورد نظر مشتریان را برای‌ آنها تهیه کنند. حاج احمد به عنوان دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی بازار خود برای حل این موضوع دست به کار شد. او با پیگیری از نهادهای مسئول مقدمات جمع شدن بساط این افراد را برای برقرار آرامش در بازار فراهم کرد و حالا دیگر چنین فعالیت‌هایی در قلب بازار بسیار کمرنگ شده است.»

بساط عقرب‌فروش‌های بازار چگونه برچیده شد؟

کد خبر 818621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha