رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد ملت فلسطین تا زمان بازپس‌گیری حقوق خود از مقاومت دست نمی‌کشند.

اسماعیل هنیه

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: به ملت خود به ویژه آن‌هایی که وارد نبرد با صهیونیست‌ها در غزه شده‌اند و همچنین اعضای مقاومت افتخار می‌کنیم. ملت فلسطین تا زمان بازپس‌گیری حقوق خود از مقاومت دست نمی‌کشند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، وی گفت: اکنون زمان آن رسیده که با هم وارد نبرد سرنوشت ساز آزادسازی شویم. در سایه کشتارهای صورت گرفته توسط اشغالگران و حمایت غرب و آمریکا از آن‌ها این یک روند اساسی است.

هنیه تأکید کرد: من خواهان تلاش جهانی مردمی و رسمی برای محکوم کردن مجدد صهیونیسم هستم. اکنون زمان آن فرا رسیده که بگویید حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی با میلیاردها دلار برای قتل کودکان و غیرنظامیان بس است.

اسماعیل هنیه درباره محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز گفت: ما مشتاقانه منتظر صدور تصمیم دادگاه لاهه هستیم.

وی گفت: گردان‌های شهید عزالدین القسام به دلایل زیادی عملیات طوفان الاقصی را در دستور کار قرار داد که برجسته‌ترین آنها ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر به قدس، مسجد الاقصی و مردم ما در کرانه باختری و ادامه محاصره غزه بود.

هنیه افزود: ملت ما تا زمانی که به حقوق مشروع خود دست نیابند، مقاومت خود را رها نخواهند کرد و کشورها و امت عربی و اسلامی و همچنین جهان آزاد باید همه کارهایی را که لازم است انجام دهند تا جلوی جنایتگری آشکار علیه مردم ما در غزه، کرانه باختری و سراسر سرزمین فلسطین را بگیرند.

وی ادامه داد: من از مردان مقاومت و قهرمانان آن در لبنان، یمن، عراق و سوریه و همچنین توده‌هایی که در حمایت از ملت ما تجمع می‌کنند تشکر و تقدیر می‌کنم.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار کرد: من خواستار تأسیس جبهه جهانی برای حمایت از مقاومت فلسطین هستم. ما همچنین خواستار تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی تحت عنوان آزادی و عدالت برای فلسطین و ادامه تلاش‌های مردمی برای پرده برداشتن از جنایات رژیم اشغالگر هستم.

مبارزان گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، هفتم اکتبر حمله‌ای تاریخی را به مواضع ارتش اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه انجام دادند و برای ساعت‌ها کنترل آن را به دست گرفتند. این حمله طبق آمار اسرائیلی‌ها منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی و بازداشت ۲۴۰ اسیر و بردن آنها به غزه شد.

جنگ غزه امروز (یکشنبه) وارد صدمین روز خود شده و حملات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. این حملات تاکنون به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده است.

برخی مسؤولان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند این رژیم تاکنون هیچ کدام از اهداف جنگ غزه را محقق نکرده است. در این جنگ ۵۲۰ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند.

کد خبر 824320
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha