اضطراب و استرس و افسردگی که خیلی راحت درباره شان حرف می زنیم و اتفاقا بین افراد زیاد هم شده، به هر دلیل که باشد، اگر رفع نشود می تواند سلامت روان را به خطر بیندازد.

هوش مصنوعی جایگزین روانشناسان

به گزارش همشهری آنلاین، حالا فکرش را بکنید که این بیماری ها به اضافه یک مشت بیماری روحی دیگر گریبانگیر بچه هایمان و نسل جدید بشود، آن وقت است که روان درمانگرها هم باید خودشان را به اندازه نسل جدید به روز کنند تا حرف هایشان را بفهمند و بتوانند برای بهبود این قبیل بیماری ها کمک کنند.

این حرف ما نیست، یک روانشناس و کارشناس مسائل فرهنگی و هنری گفته که روانشناسی که نتواند خود را به روز کند و همپای نسل آلفا جلو برود، قطعاً هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام خواهد داد.

هوش مصنوعی هم که می دانید تعارف ندارد و همین طور پیش برود کل زندگی مان را دست خودش می گیرد. به همین دلیل هم بهتر است روانشناسان هم خودشان را به روز کنند و دست از نگاه کهنه و اطلاعات قدیمی بکشند و همچنین درک درستی از پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی خودشان نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

در واقع روانشناسان اگر می‌خواهند همپای نسل جدید جلو بروند ابتدا باید بدانند چگونه با آن‌ها برخورد کنند، چون این نسل به لحاظ توانمندی و هوشی و نگاهشان به دنیا و زندگی آنقدر جلو هستند که اصلاً حریفشان نمی‌شوند.

آنطور که خود روانشناسان می گویند، در روانکاوی علاوه بر اینکه باید همپای مراجعین جلو برویم و همپای آن‌ها دانا و آگاه باشیم و از یک دانش و فکر و فناوری پیشرفته علمی برخوردار شویم، از شناختن نسل جدید نیز نباید غافل شد.

خلاصه که سرو کله زدن با نسل جدید شوخی بردار نیست و تا هوش مصنوعی و دنیای دیجیتال شغل روانشناسی را هم تسخیر نکرده، بهتر است این دوستان خودشان به فکر باشند و همپای این فناوری پیش بروند.

کد خبر 836813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha