حسن هانی‌زاده گفت: بی‌شک با مطرح شدن کیفیت و کمیت قدرت موشکی یمن، نگرانی‌های کشورهای استعمارگر غربی بالاخص آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت. یمن اشاره دارد که اگر کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در جهت کشتار مردم بی‌پناه غزه ادامه پیدا کند بی‌شک برخورد یمنی‌ها با اسرائیل بیشتر و جدی‌تر خواهد بود.

حسن هانی زاده جدید

به گزارش همشهری آنلاین، موضوع شهرهای موشکی یمن در زیر زمین در یکی دو روز اخیر حسابی مطبوعات و رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به خود مشغول کرده است. یمنی که در ایام اخیر در جنگی با ائتلاف دریایی غرب حسابی آنان را ناکام گذاشته بود، در حمایت از مردم فلسطین هم کم نگذاشت و چندین مرتبه مواضع رژیم اشغالگر صهیونیستی را مورد هدف قرار داد. حال صحبت‌ها از وجهِ جدیدی از قدرت نظامی یمن است. آنچه امروز یمنی‌ها آن را آغاز کرده‌اند نویدبخش ایجاد یک شبکه گسترده از تونل‌ها و احتمالا در آینده شهرها و سیلوهای موشکی است. برای بررسی بهتر این موضوع با حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

یمن، با تجربه جدی از جنگ به میدان آمده

هانی‌زاده در ابتدا گفت: یمن و نیروهای نظامی این کشور در ماجرای محاصره دریایی ائتلاف غرب تجربه گرانسنگی از جنگ کسب کرده و حال با به میان آمدن توان موشکی آنان، یمنی‌ها ثابت کردند در ذیل محور مقاومت می‌توانند یک قدرت جدی و مؤثر باشند که در راستای اهداف مقاومت اسلامی و حمایت از آرمان فلسطین توانایی کنشگری مؤثر و قابل توجهی را دارد.

وی افزود: یمن نشان داده در رویارویی با قدرت‌ها و هژمونی‌های استعمارگر غربی توانایی مقاومت داشته و درمقابل آنان تسلیم نمی‌شود. در طول دهه اخیر کشورهای غربی و متحدان آن‌ها ظلم‌های بسیاری به مردم یمن روا داشتند، اما با تمام این فشارها، یمنی‌ها توانستند از زیر این فشارها با موفقیت بیرون بیایند و امروز به توازنی مهم در راستای دفاع از خود برسند.

نگرانی جدی غرب از قدرت نظامی یمن

این تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: بی‌شک با مطرح شدن کیفیت و کمیت قدرت موشکی یمن، نگرانی‌های کشورهای استعمارگر غربی بالاخص آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت. امروز توان موشکی انصارالله به حدی است که اگر بگوییم در تقابل‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای توانایی عوض کردن معادلات و برگرداندن ورق زمین بازی را دارد سخن گزافی نگفته‌ایم. این موضوعی است که کشورهای بیگانه از آن به خوبی آگاه هستند.

هشدار یمنی‌ها به آمریکا

او تصریح کرد: گفتنی است که مطرح شدن این توان موشکی دارای یک پیام جدی به نیروهای غربی بالاخص آمریکایی‌هاست. در طول نبرد طوفان‌الاقصی یک مرزبندی جدید به وجود آمد که در آن یمن از نقش قابل توجهی برخوردار بود. حال اینطور می‌توان برداشت که یمن اشاره دارد که اگر کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در جهت کشتار مردم بی‌پناه غزه ادامه پیدا کند بی‌شک برخورد یمنی‌ها با اسرائیل بیشتر و جدی‌تر خواهد بود.

کد خبر 851321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha