عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: عملیات وعده صادق از دیکته‌های بسیار مشکل و دشواری بود که بی‌غلط نوشته شد و این گزاره را در ذهن ما اصلاح می‌کند که می‌توان دیکته سخت بدون غلط نوشت.

مهدی فضائلی

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی فضائلی امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در همایش بزرگ مسئولین و مدیران روابط عمومی‌های سازمان‌ها و ادارات خراسان رضوی که در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مفاهیمی که می‌تواند به عنوان یک موضوع مورد اجماع، مبنا و محور باشد، مفهوم ایران قوی است.

وی افزود: این مفهوم اجماع‌ساز است. صرف نظر از اینکه ما در کدام نقطه جغرافیایی ایران و با کدام گرایش و سلیقه سیاسی باشیم، هیچ کدام نمی‌تواند در مفهوم ایران قوی تغییری ایجاد و فردی را با هر کدام از این گرایشات، تمایلات و مبانی نسبت به این مفهوم بی‌توجه کند. کافی است یک نفر ایرانی باشد، در نتیجه انگیزه دارد کشورش قدرتمند باشد. هر کسی به هر میزانی که می‌تواند باید برای تحقق ایران قوی تلاش کند.

فضائلی ادامه داد: ایران قوی سطوح و مدارجی دارد و از یک مرحله و سطح پایین شروع می‌شود و انتها و توقف ندارد. ابتدا باید تک‌تک ما قوی شویم و سپس سازمان، تشکیلات، شهر، استان، نهادهای مختلف حاکمیتی، دستگاه اجرایی، قضایی، مجلس و نهادهای مختلف به تحقق ایران قوی کمک کنند. اگر بخواهیم مفهوم ایران قوی را لمس کرده و یک حس واقعی نسبت به آن پیدا کنیم، می‌توانیم مصادیق و نمونه‌های مختلفی را ذکر کنیم، اما یکی از مصادیقی که مدت زمان زیادی از آن نگذشته، عملیات وعده صادق است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب بیان کرد: امروز می‌توانیم مفهوم ایران قوی را با نمونه واقعی عملیات وعده صادق حس کنیم. این عملیات بلا فاصله کوتاهی بعد از شرارت رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین و تعرض به سفارت ما در دمشق که همزمان با شهادت امیرالمومنین(ع) صورت گرفت، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات چند ویژگی داشت؛ اول اینکه بازدارنده بود تا رژیم صهیونیستی دیگر جرات و جسارت تکرار برخی شرارت‌ها را نداشته باشد. دوم اینکه می‌بایست برای افکار عمومی اقناع‌کننده باشد، شرارت رژیم صهیونیستی در دمشق غرور ملی ما را جریحه‌دار کرد. افکار عمومی مطالبه می‌کرد که پاسخ مناسبی به این شرارت داده شود و در سطح بین‌الملل نیز توقع و انتظاری شکل گرفت و همه دنیا منتظر پاسخ ایران بود. این عملیات باید افکار عمومی را اقناع می‌کرد که پاسخ درخوری به شرارت رژیم صهیونیستی داده شود.

فضائلی اضافه کرد: سومین ویژگی عملیات این بود که باید طوری انجام می‌شد که دامنه جنگ را گسترش ندهد. اندازه عملیات باید در حدی تعریف و به نحوی اجرا می‌شد که موجب بهانه‌جویی رژیم صهیونیستی نشود. شرارت رژیم صهیونیستی برای قرار دادن ایران بر سر یک دوراهی مهم بود که یا ایران پاسخ شرارت را نمی‌دهد و جایگاهش در افکار عمومی ایران و بین‌الملل سقوط می‌کند یا ایران واکنش تندی نشان داده و بهانه به دست رژیم صهیونیستی می‌دهد تا دامنه جنگ گسترش یابد و آمریکا و اروپا وارد این ماجرا شده و ایران وارد تله شود.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه طراحی این عملیات با تمام آن ویژگی‌ها کاری پیچیده است، عنوان کرد: اتخاذ برخی تصمیمات از اجرای آن مهمتر و شجاعت اتخاذ آن تصمیمات بیشتر از شجاعت و قدرت اجرای آن است و این تصمیمی بود که رهبر معظم انقلاب گرفت و این تصمیم هم به سرعت گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه یک سری گزاره‌ها در فضای جامعه وجود دارد که در تصمیمات ما رفتارساز و موثر هستند و باید مراقب آن‌ها باشیم، گفت: در آذرماه ۱۴۰۱ رهبر معظم انقلاب اشاره مهمی به بحث گزاره‌ها داشتند و شورای عالی انقلاب فرهنگی را موظف کردند گزاره‌های اشتباه سطح جامعه را شناسایی و اصلاح کنند. یکی از این گزاره‌ها این است که فقط دیکته ننوشته غلط ندارد اما ما می‌توانیم دیکته بنویسیم و غلط هم بنویسیم یا غلط‌هایش قابل اغماض باشد. عملیات وعده صادق از دیکته‌های بسیار مشکل و دشواری بود که بی‌غلط نوشته شد و این گزاره را در ذهن ما اصلاح می‌کند که می‌توان دیکته سخت بدون غلط نوشت.

فضائلی گفت: با عملیات وعده صادق مردم ما احساس کردند در نظامی و ذیل حکومتی زندگی می‌کنند که توان دفاع از آن‌ها را دارد و دشمنان ما در سطح بین‌الملل متوجه شدند با نظامی روبه‌رو هستند که قدرت به نمایش گذاشتن عزم و اراده خود را در سطح بین‌المللی و صحنه دشوار دارد. عملیات وعده صادق تهدیدات ما برای آینده را معتبر کرد که اگر جمهوری اسلامی جایی تهدید می‌کند، این نظام هم قدرت تصمیم‌گیری برای پاسخگویی دارد و هم توان اجرایی و عملیاتی لازم برای تحقق آن تصمیم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب افزود: عملیات وعده صادق نمونه بارز، آشکار و بسیار روشنی بود تا مفهوم ایران قوی را در معرض دید ما قرار دهد. اینکه می‌توانیم تصمیمات سخت و دشوار بگیریم غرور ملی مردم ما ترمیم می‌شود و احساس عزت بیشتری می‌کنند، دشمنان ما نیز توانمندی ما را متوجه می‌شوند. البته یک بعد ایران قوی، بعد دفاعی و امنیتی است که امروز جامعه و مردم ما نیازمند این هستند طعم این قدرت را در صحنه اقتصاد هم بچشند.

کد خبر 852492
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha