چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۰ - Sep 8, 2004
علي مرادي از فدراسيون وزنه برداري استعفا داد
000322.jpg
خبرنگار همشهري: بالاخره فشارها و انتقادات وارده به فدراسيون وزنه برداري نتيجه اش اين شد كه علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران استعفاي خود را اعلام و از مهندس مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني بخواهد كه درخصوص قبول و يا عدم پذيرش آن تصميم  بگيرد. اين در حالي است كه برخلاف شايعات موجود تعدادي از ملي پوشان اين رشته با اعلام حمايت از مرادي دلايل ناكامي وزنه برداري در المپيك را نتيجه عوامل ديگري دانسته و بصورت كاملاً جدي اعلام كرده اند كه معيارسنجش پيشرفت يا ناكامي اين ورزش نمي تواند تنها عملكرد وزنه برداران در المپيك باشد. كوروش باقري مي گويد: زماني كه علي مرادي رياست فدراسيون وزنه برداري را برعهده گرفت اين فدراسيون چيزي نداشت و او با به كارگيري مربي خارجي و برگزاري اردوهاي منظم نقش بسزايي در پيشرفت وزنه برداري داشت.
محمدحسين برخواه هم معتقد است: تا به حال هيچ فردي نظر كارشناسي درباره وزنه برداري ايران ارائه نداده است و كساني كه اين انتقادات را به فدراسيون وارد مي كنند از نظر فني در مورد اين رشته كوچك ترين اطلاعي ندارند و اين نظرات مغرضانه با هدف تضعيف فدراسيون مطرح مي شود .
در رابطه با اين خبر اين چند كلمه را هم داشته باشيد كه مي گويند خيلي از استعفاهاي ورزشي كه اين روزها اعلام مي شود بي ارتباط با انتخابات چهارم مهرماه كميته ملي المپيك نيست.شايد علي مرادي يكي از كانديدا هاي كميته ملي المپيك باشد.اما اين را از ما بپذيريد كه موقعيت  كنوني وزنه برداري مديون علي مرادي است.

مهرعليزاده:با خودباوري و رفع ضعف ها، قله هاي قهرماني را فتح مي كنيم
000312.jpg
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در مراسم تجليل از مدال آوران المپيك گفت: اميدوارم اين رشادت ها را در قلب  و روح مردم حفظ كنيم.
مهندس محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با تقدير از پيام هاي تبريك مقامات كشوري و تشكر از ورزشكاران المپيكي اظهار داشت: ورزشكاران ايراني در صحنه بزرگ بين المللي درخشيدند و براي مردم افتخار آفريدند؛ اين در حالي است كه در كنار اين قدرداني ها بايد به عنوان خدمتگزار كوچك ورزش از ملت بزرگ ايران قدرداني كنم كه براي كار و تلاش بيشتر به تشويق ما مي پردازند.
كسب شش مدال در المپيك ركوردي را از لحاظ كسب تعداد مدال پس از انقلاب اسلامي به جاي گذاشت؛ اين در حالي است كه تعداد رشته هايي كه در المپيك حضور داشتند، بيانگر آغاز حركتي است كه ورزش كشور از حالت تك رشته اي خارج شده تا ضمن افزايش شانس مدال آوري، رشد ورزش قهرماني افزايش يابد.
جوايز قهرمانان المپيك از طرف دانشگاه آزاد
000326.jpg

دكتر بهرام قديمي مدير كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرد به زودي جوايز نفيسي از طرف اين دانشگاه به حسين رضازاده دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل، هادي ساعي دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر، يوسف كرمي دانشجوي كارداني واحد اسلامشهر، عليرضا حيدري دانشجوي حقوق دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال و آرش ميراسماعيلي دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي اهدا خواهد شد.

واليبال جوانان آسيا
ايران با شكست چين به حضور در نيمه نهايي اميدوار شد
خبرنگار همشهري: تيم واليبال جوانان ايران (قهرمان آسيا) با مغلوب كردن چين نايب قهرمان دوره پيش به حضور در مرحله نيمه پاياني رقابت هاي قهرماني آسيا اميدوار شد.تيم ايران ديروز در سالن خليفه شهر دوحه با ارايه يك بازي بي نقص و برتر چين را در سه «ست» پياپي شكست داد تا شكست روز بازي با كره جنوبي را به فراموشي بسپارد.اين بازي با نتايج ۲۵ بر ۱۶ ، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۸ با پيروزي تيم ايران به پايان رسيد. تيم ايران امروز در آخرين بازي مرحله دوم خود ساعت ۳۰/۱۰ صبح به وقت تهران به ديدار تيم شگفتي ساز عمان مي رود. عمان طي دو بازي با چين و كره اگرچه باخت ولي از هر دو آنها يك ست گرفت و نشان داد حريف راحتي نيست.در بازي با چين محمد سليماني، محمد محمد كاظم در حمله، مهدي رنجبر و جواد محمدنژاد در دفاع روي تور و ميرسعيد معروف در بازي سازي عالي ظاهر شدند.در ساير بازي هاي ديروز اين نتايج به دست آمد.
عربستان ۳ _ اندونزي ۲، سري لانكا ۳ _ بحرين يك، ژاپن ۳ _ استراليا صفر، كره جنوبي ۳ _ عمان يك و ايران ۳ _ چين صفر

فوتبال نوجوانان آسيا
ايران با شكست مالزي به يك چهارم نهايي راه يافت
تيم ملي فوتبال نوجوانان كشورمان در دومين ديدار خود از سري رقابت هاي قهرماني نوجوانان آسيا موفق شد با پنج گل مالزي را شكست دهد.
شهاب يامپي، در دقايق ۱۲ ، ۶۸ و ۹۰، حسين فتاحي در دقيقه ۵ و حسين عساكره در دقيقه ۶۷، زننده پنج گل تيم ملي كشورمان در برابر مالزي بودند.
صعود تيم ملي كشورمان به دور بعد با اين پيروزي مسجل شد و ايران به مرحله يك چهارم نهايي يازدهمين دوره رقابت هاي نوجوانان آسيا صعود كرد.

ادامه تحصيل مدال آوران المپيك
گروه ورزشي: مدال آوران المپيك مي توانند از اين پس در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا به تحصيل بپردازند.در حاشيه مراسم تجليل از مدال آوران المپيك كه با حضور مسئولان كشور برگزار شد، از سوي مديركل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعلام شد كه كليه مدال آوران كشورمان در بيست و هشتمين دوره مسابقات المپيك آتن مي توانند در مقطع كارشناسي ارشد و يا دكترا به تحصيل بپردازند.

دو تاكتيك يك هدف براي پيروزي
000372.jpg
تيم ملي فوتبال ايران امشب در امان براي جبران شكست بازي رفت و باز نمودن روزنه هاي اميد براي صعود به مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني به ميدان مي رود. تيم ملي ايران با تمام بازيكنان باتجربه و ستاره هاي حرفه اي خود به ديدار اردن مي رود. براي پيروزي در اين ميدان شرايط كاملاً فراهم شده است و با اين نفرات قادر خواهيم بود بر اردن غلبه كنيم. تيم ايران در صورت عبور از سد اردن، يك بازي با قطر و لائوس خواهد داشت.
معراج مژده : روايت اول را روز گذشته درباره تيم ملي فوتبال خوانديد.
درواقع زيربناي ديدار امروز را در شرايط فعلي بازگو كرديم. حاشيه ها رنگ باخته اند، اختلاف و عدم تفاهم وجود ندارد و رسانه ها يكصدا به حمايت از تيم پرداخته اند. از اوضاع روبه راه تيم ملي همين قدر كه معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني هم با بازيكنان همراه شده اند.
پس جاي هيچگونه نگراني و بهانه جويي وجود ندارد. «همه با هم يكصدا براي ايران عزيزما ».در گروه يك مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶، اردن، ايران، قطر و لائوس حضور دارند. كه يك تيم از اين مرحله به دور يك چهارم صعود مي كند. حتما اطلاع داريد كه تيم هاي آسيايي در هشت گروه چهارتيمي تقسيم شده اند و هشت تيم صعود كننده در دو گروه چهارتيمي به رقابت مي پردازند و نهايتا تيم هاي اول و دوم هر گروه مستقيم به جام جهاني مي روند و تيم هاي سوم با يكديگر بازي و تيم برنده با تيم چهار منطقه كونكاكاف و درياي كارائيب مقابله خواهد كرد و درصورت پيروزي به جام جهاني مي رود.
حالا با اين سهميه هاي تعيين شده پي مي بريد كه تا چه اندازه اين بازي مهم و حياتي است.
در بازي رفت اردن در يك لحظه غافلگيركننده در ورزشگاه آزادي در دقيقه ۸۳ بازي دقيقا در موقعيتي كه ايران بي وقفه هجوم مي برد با گل اشبول حاتم به پيروزي رسيد. براي بازي امروز نيز اردن تغيير خاصي نخواهد داشت،  الگوهري مربي كهنه كار مصري تيم اردن از بهترين و باتجربه ترين نفراتش در اين بازي استفاده خواهد كرد. شخي صباح عامر درون دروازه خواهد ايستاد، او در چهارچوب جام ملت هاي آسيا در هر چهار بازي مقابل كره ، كويت، امارات و ژاپن بازي كرد.وي دروازه بان جسور و آماده اي است كه كمتر مرتكب اشتباه مي شود، خروج هاي خوبي دارد و تنها نقطه ضعفش روي توپ هاي زميني است. سعيد خالد، الودت راتب، بني ياسين بشار و ابراهيم فيصل خط دفاعي اردن را تشكيل مي دهند. عاقل حاتم، قاسم حصونه، ابوعليه قصي، ابوزما عبدالله در خط مياني بازي خواهند كرد، رهبري اين خط و كل تيم به عهده ابوزما است. شلبيه محمود كه در شرايط آرماني است با الزبون اناس در خط حمله قرار مي گيرند. الگوهري با روش (۲-۴-۴) متغير بازي مي كند و اين قاعده هميشگي را در خط دفاع كاملا حفظ مي كند. ضمن اينكه ذخيره هاي اردن را نيز بازيكناني چون الشقران بدران، شهده مصطفي، عبدل فاتح حسن تشكيل مي دهند.
الگوهري مربي باهوش، آگاه به فوتبال و زيركي است، مسلما او مي داند كه ايران براي پيروزي مي آيد و نيز از آن آگاه است كه تيمش با يك مساوي امكان صعود را به دست مي آورد، پس به دنبال يك بازي تهاجمي نخواهد بود، درواقع الگوهري ريسك نخواهد كرد و با احتياط بسيار تيم ايران را در منطقه هاي عبور خواهد بست تا به هدف خود برسد.
الگوهري براي خنثي كردن مناطق تغذيه مهاجمان خطرناك ايران نيز تاكتيك هاي ويژه اي دارد،  اما ايران با داشتن عزيزي، دايي،  كريمي و هاشميان به اندازه كافي داراي موقعيت خواهد شد و روزنه هايي را براي گل پيدا خواهد كرد كه الگوهري كمتر به آنها فكر كرده است.
داشتن چهار بازيكن حرفه اي و باتجربه كه ليگ هاي مختلفي را پشت سر گذاشته اند در خط مياني و حمله هر تيمي يك امتياز بزرگ است.
مسلما الگوهري نسبت به تيم ايران و خط دفاعي ما شناخت كافي دارد،  اما با تمام توان به حمله نخواهد آمد و اتفاقا اين بهترين فرصت براي تيم ماست كه از ابتداي بازي با اين چهار بازيكن بزرگ به اردن فشار آورد. شايد اين هجوم منجر به گلزني آنها نشود، اما فرصت هاي زيادي را براي ديگر بازيكنان فراهم خواهد كرد.
حالا نوبت برانكوست كه مناسب ترين تاكتيك خود را در اين بازي مهم ارايه دهد. انتخاب سيستم (۱-۲-۳-۴) آيا براي اين ديدار مناسب خواهد بود. اگر اين شيوه برگزيده شود، پس از دايي كه به تنهايي در خط حمله قرار مي گيرد، دو مهاجم پشت سر او چه كساني خواهند بود. خداداد و كريمي؟ كريمي و هاشميان؟ يا خداداد و هاشميان؟ شايد برانكو به شيوه (۲-۵-۳) روي آ ورد، اگر چنين شود، شايد يك تغيير نيز در آرايش تيم رخ دهد و نيك بخت به ميدان بيايد و علوي روي نيمكت بنشيند. بهترين انتخاب آن است كه برانكو ظرف اصلي را مشخص كند و مهره ها را براساس آن آرايش دهد.
در اصل تاكتيكي برگزيده شود كه بازيكنان ما بتوانند بر مبناي آن خلاقيت هاي خود را بروز دهند و ابتكار در دست بازيكنان باشد، نه تاكتيك تعيين شده مربي تيم. اين شيوه كمك خواهد كرد كه لااقل براي اين بازي ما از تمام داشته هاي بازيكنان خود كه امتياز مهمي است بهره گيريم.
000324.jpg

ميرزاپور در اين بازي جاي خود را حفظ خواهد كرد. گل محمدي، نصرتي و رضايي سه مدافع ما در هر دو شكل تاكتيكي خواهند بود. اگر با چهار مدافع بازي كنيم، نصرتي در چپ، رضايي و گل محمدي در وسط و كعبي در دفاع راست بازي خواهند كرد. اما اگر به شيوه (۲-۵-۳) برويم، نيك بخت واحدي بهترين گزينه براي پيستون چپ ما خواهد بود.
كعبي در راست و سه هافبك ما نكونام، هاشميان و كريمي خواهند بود و دايي و خداداد نيز به حمله خواهند رفت. اما در شيوه (۱-۳-۲-۴)، كعبي، نصرتي، رضايي و گل محمدي در دفاع، نكونام و علوي در وسط و هاشميان، خداداد و كريمي در جلوي دو هافبك و علي دايي در نوك حمله بازي خواهند كرد. به نظر نگارنده در هر دو شيوه ما در اين بازي نسبت به حريف برتري داريم و پيروز خواهيم شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |