دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۶ - Oct 25, 2004
با همكاري وزارتخانه هاي بازرگاني و ارشاد
نمايشگاه كتاب تهران الكترونيكي مي شود
004701.jpg
گروه انفورماتيك: نمايشگاه كتاب مجازي با همكاري دو وزارتخانه بازرگاني و فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.
فرهاد دژپسند، معاون برنامه ريزي و بررسي هاي اقتصادي وزارت بازرگاني درباره برگزاري نمايشگاه كتاب مجازي گفت: با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال رايزني هستيم تا نمايشگاه كتاب سال آينده را به صورت مجازي برگزار كنيم.
وي افزود: نمايشگاه كتاب يكي از نمايشگاه هايي است كه برگزاري آن به صورت اينترنتي امكان پذير است و ما هم اكنون در حال آماده سازي مقدمات لازم هستيم.
مدير كل دفتر آمار و اطلاعات وزارت بازرگاني نيز در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: پيشنهادي كه وزارت بازرگاني به وزارت ارشاد داد اين بود كه به جاي برگزاري نمايشگاه سالانه كتاب و يا حتي در كنار آن، يك نمايشگاه دائمي براي عرضه محصولات فرهنگي، مخصوصاً كتاب، به صورت مجازي و در محيط اينترنت راه اندازي شود تا متقاضيان بتوانند هر زمان كه مي خواهند از امكانات آن بهره مند شوند و در واقع مجبور نشوند در يك مدت زمان كوتاه و از اقصي نقاط ايران به تهران بيايند.
معمارنژاد درباره چگونگي برگزاري اين نمايشگاه گفت: برگزاري نمايشگاه كتاب به صورت اينترنتي، به خودي خود چندان پيچيده نيست، اما با توجه به شرايط فعلي، يكي از مهمترين مشكلات موجود، نحوه پرداخت وجه خريد محصولات از سوي متقاضيان است.
وي افزود: براي پرداخت وجه راه هاي مختلفي مد نظر است؛ براي مثل با بانك ها در حال مذاكره هستيم تا كارت اعتباري مخصوص خريد كتاب را به متقاضيان ارائه كنند يا اين كه از همان كارت هاي موجود خود استفاده كنند كه در اين حالت اگر شبكه شتاب اين طرح را پوشش دهد، قطعاً  تعداد بيشتري از بانك ها قادر به خدمت رساني خواهند بود.
وي خاطرنشان كرد: براي اين امر راه هاي ديگري چون ارائه بن هاي خريد كتاب نيز هست كه متقاضيان با وارد كردن شماره آن از اعتبار بن خرج مي كنند.
به گفته معمارنژاد مكانيزم نحوه پرداخت وجه در اين پروژه هنوز نهايي نشده است. وي در خصوص چگونگي انجام مراحل فني اين پروژه نيز گفت: هنوز در اين طرح تصميم خاصي گرفته نشده است اما معمولاً  در پروژه هايي از اين دست، بخش هاي فني نظير طراحي، كد نويسي و هاستينگ از طريق مناقصه به بخش خصوصي واگذار مي شود.

همكاري موفق روسيه و آمريكا
فضاپيماي بين المللي به خانه بازگشت
مايكل فينك تنها آمريكايي همراه دو فضانورد روسي
004698.jpg
گروه دانش: فضانوردان روسي و آمريكايي در بازگشت از سفر فضايي مشترك شان در قزاقستان فرود آمدند.
بنابر گزارش خبرگزاري فرانسه، يوري شارگين و گنادي پادالكا به همراه مايكل فينك بامداد روز يكشنبه به زمين رسيدند.
سخنگوي پروژه فوق در اين باره گفت: «فرود آرام و نرمي بود، همه خوب هستند.»
فضاپيماي سويوز تي ام آ چهار همان طور كه پيش بيني شده بود در ۹۰ كيلومتري شهر آركاليك فرود آمد اما پيدا كردن آن به دليل تاريكي محل فرود كمي زمان برد و طول كشيد.
بلافاصله بعد از خروج فضانوردان، تيم مراقبت پزشكي آنها را در كيسه  هاي خواب قرار داد و با نوشيدني هاي گرم از ايشان استقبال شد.
قرار است طبق روش مرسوم در سفرهاي اين چنيني، اين ۳ فضانورد در يك بيمارستان مجهز آزمايش شوند و براي از سرگذراندن خطرات احتمالي چند روزي زير نظر باشند.
همكاري مشترك آژانس هاي فضايي آمريكا و روسيه بعد از انفجار شاتل فضايي آمريكا موسوم به كلمبيا در فوريه سال گذشته بيشتر شد و بنابر توافقات انجام شده، سفيه سويوز روسيه در اختيار فضانوردان آمريكايي قرار گرفت تا مأموريت هاي فضايي اين كشور بدون وقفه ادامه پيدا كند.
هفت سرنشين فضا پيماي كلمبيا كه از ماهرترين فضانوردهاي آمريكايي تشكيل شده بودند در فاجعه انفجار كلمبيا كشته شدند و آمريكا از آن تاريخ تاكنون ميلياردها دلار خرج كرده است تا شاتل ديگري را به سرويس فضايي خود اضافه كند.

نت اسكاي دست از سر اينترنت برنمي دارد
نوع جديدي از ويروس هاي كامپيوتري خطرناك نت اسكاي تحت عنوان Netsky.ag منتشر شد.
بنا بر گزارش اينترنت ورلد به نقل از شركت هاي توليد كننده آنتي ويروس، كاربران اينترنتي از هفته گذشته شاهد ظهور گونه جديدي از ويروس مشهور نت اسكاي با نام نت اسكاي آ جي بودند كه شيوع گسترده آن باعث شده اين گونه، از لحاظ خطرناك بودن درجه متوسط بگيرد.

يك دانشگاه آمريكايي ديگر هك شد
دسترسي غيرقانوني يك هكر به شبكه كامپيوتر دانشگاه پردو آمريكا موجب شد كه مسئولان اين دانشگاه از تمام دانشجويان، كارمندان و اساتيد بخواهند كه كلمه ورود و كد كاربري خود را تغيير بدهند.به گزارش آي تي ورلد در هفته گذشته پس از دانشگاه كاليفرنيا اين دومين باري است كه دانشگاه هاي آمريكا مورد هجوم هكرها قرار مي گيرند.رئيس دپارتمان آي تي دانشگاه پردو در اين باره گفت: متأسفانه برخي از كاربران به طور غيرقانوني به تعدادي از كدهاي عبور كامپيوترها دست يافته اند ولي ما هنوز از وارد شدن ضرر خاصي به مجموعه آگاه نشده ايم.

چيني ها براي رقابت در حوزه ICT با هم متحد شدند
گروه انفورماتيك: ۹ اپراتور بزرگ چيني در حوزه فناوري اطلاعات توافقنامه اي را با مضمون تشكيل يك اتحاديه فناوري چند رسانه اي تلفن همراه براي مقابله با رقابت هاي شديد بين المللي در اين حوزه به امضا رساندند.
به گزارش ايسنا، اين ۹ عضو نمايندگي مؤسسات پيشروي تحقيق و توسعه، اپراتورهاي مخابراتي، توليدكنندگان تجهيزات پايانه اي و شبكه اي و تهيه كنندگان ريزتراشه در صنعت IT چين را بر عهده دارند.
اين اتحاديه بر بهبود توانايي نوآوري اين صنعت تمركز خواهد كرد و اساس را براي ايجاد استانداردهاي صنعتي كشور با هدف افزايش رقابت اين صنعت در چين در سراسر جهان پايه ريزي خواهد كرد.
با وجود اين كه اين كشور داراي شمار زيادي از كاربران تلفن همراه در جهان است اما هنوز از قدرت مخابراتي تلفن همراه بسيار فاصله دارد، چرا كه بسياري از فناوري هاي مركزي، استانداردهاي صنعتي و حقوقي مالكيت هوشمند از سوي كمپاني هاي چند مليتي كنترل مي شوند.
اين اتحاديه به عنوان يك سازمان غيردولتي مبادرت به افتتاح چندين مؤسسه و شركت تحقيق و توسعه در داخل و خارج كشور خواهد ورزيد.

استقبال از تصويب پيمان كيوتو در روسيه
تلاش دنيا براي كاهش دماي زمين
گروه دانش: فعالان محيط زيست از تصميم پارلمان روسيه براي تصويب پيمان كيوتو كه هدف آن جلوگيري از گرمتر شدن زمين است، استقبال كرده اند. اين راي پيش نياز حقوقي لازم براي اجراي اين معاهده در سراسر جهان را فراهم مي كند.
بنابر گزارش بي بي سي، اعضاي پارلمان روسيه كه درباره پيوستن يا نپيوستن اين كشور به پيمان تغييرات آب و هوا موسوم به كيوتو، در حال بحث و تبادل نظر بودند، در نهايت روز جمعه با اكثريت زيادي راي به پيوستن به اين پيمان دادند.اين راي بايد به تصويب مجلس عليا و سپس رئيس جمهور روسيه برسد كه با توجه به راي مثبت دوما، مشكلي در اين رابطه به نظر نمي آيد. سرنوشت كل پيمان كيوتو به اقدام دوماي روسيه بستگي داشت. كشورهاي جهان تقريباً هفت سال پيش در مورد پروتكل كيوتو به توافق رسيدند اما اجراي اين پيمان منوط به تصويب آن توسط كشورهايي است كه دست كم ۵۵ درصد از گازهاي گلخانه اي جهان را توليد مي كنند.
هشدار
فعالان محيط زيست ضمن استقبال از اقدام روسيه هشدار داده اند كه براي پرهيز از خطر گرمتر شدن زمين، كاهش چشمگيرتر گازهاي گلخانه اي ضرورت دارد.
اتحاديه اروپا گفت كه هر چند پيمان كيوتو بي نقص نيست، اما بهترين ابزار موجود در حال حاضر است.آمريكا كه بزرگ ترين آلوده كننده هواي جهان است، در سال ۲۰۰۱ از پيمان كيوتو خارج شد و به اين ترتيب، روسيه تنها قدرت صنعتي بزرگ جهان است كه مي تواند اجراي اين پيمان را الزامي كند.روسيه توليد كننده هفده درصد گازهاي گلخانه اي در جهان است و در واقع اين پروتكل بدون حضور روسيه قابل اجرا نخواهد بود.يك سخنگوي دولت آمريكا گفت هنوز پيمان كيوتو را غيرواقع بينانه مي داند و موضع خود را در قبال آن تغيير نخواهد داد.
پروتكل كيوتو كشورهاي امضا كننده را ملزم مي كند توليد گازهاي گلخانه اي را كه باعث گرمتر شدن هواي كره زمين و تغييرات جوي مي شوند كاهش دهند.

ياهو يك شركت اي ميل ديگر را خريد
ادامه نبرد غول ها به نفع كاربران
گروه انفورماتيك: نبرد غول هاي اينترنتي كه تخصص اصلي شان جستجو است، ادامه دارد و طرفين با پروژه ها و سرمايه گذاري هاي جديد خود همچنان براي هم شاخ وشانه مي كشند.
بنابر گزارش رويتر در آخرين اقدام از اين دست، ياهو يك شركت كوچك نرم افزاري را كه به طور تخصصي بر روي جستجوي سريع اي ميل ها و فايل هاي ضميمه شده در آنها، كار مي كند را خريد. كارشناسان معتقدند اين اقدام در واقع واكنشي تدافعي به حركت جديد گوگل در معرفي ابزار جستجوي دسك تاپ است، كه به كاربران امكان جستجوي همزمان در اينترنت و فايل هاي كامپيوترشان را مي دهد.
محصول اين شركت كوچك كه «استاتا لبز» نام دارد، به ياهو اجازه مي دهد كه محصولي قدرتمند براي جستجو تحت وب و از سوي ديگر در داخل اي ميل ها و ضمايم آنها ارائه كند. در نبرد جديد موكورهاي جستجوگر، به نظر مي رسد شركتي بازنده اصلي خواهد بود كه نتواند در يك پارچه سازي ابزارهاي جستجو موفق عمل كند. ياهو بخش اعظمي از سهم خود را در بازار به دليل فناوري هاي جديدي كه گوگل و مايكروسافت ارائه كرده اند از دست داده است و سرمايه گذاري هاي اخير در واقع تلاشي براي بازپس گرفتن سهام از دست رفته است. ياهو حتي در بازار اي ميل هم بخش گسترده اي از محبوبيت خود را به دليل ارائه محصول شگفت آور گوگل در زمينه  اي ميل، جي ميل، از دست داد. استفاده از محصول شركت استاتا كه در بازار با نام «بلومبا» شناخته مي شود، به ياهو اين اميد را مي دهد كه در بازار اي ميل هم جبران مافات كند. بلومبا به مشتريان ياهو امكان مي دهد يك يا چند اكانت اي ميل را به راحتي و با سيستم جستجوي قدرتمندي كه حتي ضمايم  اي ميل ها را نيز مي گردد مديريت كنند.
استاتالبز دومين شركت فعال در زمينه اي ميلي است كه ياهو از ابتداي سال جاري خريداري كرده است.

دانش
حركت در دريا و خشكي هاوركرافت ايراني ساخته شد
گروه دانش: پژوهشگران پژوهشكده هوادرياي شيراز وابسته به مجتمع دانشگاه صنعتي مالك اشتر براي نخستين بار در كشور موفق به طراحي و ساخت «هاوركرافت پرنده» شدند.
يكي از مجريان اين طرح با اشاره به اتمام موفقيت آميز تست هاي ميداني اين هاوركرافت به ايسنا گفت: اين هاوركرافت كه به «يونس ۳» موسوم است، شناوري دوزيست بوده كه قادر است با استفاده از بالشتك هوا به خوبي از سطح جدا شده و با سرعت زياد بر روي سطوح مختلف آبي خاكي حركت كند.
در اين شناور بالابري كل سيستم و ايجاد هواي زير بالشتك توسط يك فن و يك موتور كه در سر جلوي شناور تعبيه شده تأمين مي شود و نيروي رانش با استفاده از ملخ هاي هوايي كه در انتهاي شناور همراه با يك موتور رانش قرار گرفته است تأمين مي شود و بدين ترتيب سيستم رانش و سيستم بالابري در اين شناور به صورت كاملاً مستقل از هم عمل مي كنند.
وي در زمينه قابليت هاي اين شناور گفت: اين وسيله دوزيست از قابليت هاي فراوان در زمينه انجام عمليات امداد و نجات جهت مناطق سيل زده، گشت ساحلي و عملياتي آبي- خاكي، انجام تحقيقات و اكتشافات در مناطقي باتلاقي و همچنين جهت مصارف تفريحي و ورزشي برخوردارست.
به گفته اين كارشناس، هاوركرافت «يونس ۳» قادر است با سرعت ۹۰ كيلومتر بر ساعت بر روي سطح مختلف حركت كرده و از روي موانع با ارتفاع ۲۰ سانتيمتري به راحتي عبور كند. وجود دو بال در طرفين شناور باعث جريان هوا به زير شناور شده و در نتيجه موجب افزايش نيروي ليفت مي شود به طوري كه هاوركرافت پس از طي مسافتي با سرعت زياد بر نيروهاي هيدروديناميكي غلبه كرده و با استفاده از پديده اثر سطح، نيروي بالابري را افزايش داده و به پروازدرمي آيد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: هاوركرافت بالدار يونس ۳ مي تواند در دو فاز هاوركرافت و پروازي حركت كند كه نصب بالهاي جهت تبديل هاوركرافت به فاز پروازي و استفاده از پديده اثر سطح در زماني كمتر از ۲۰ دقيقه صورت مي گيرد.

عرصه هاي نو در استفاده از ربات ها
آدم آهني هاي بي باك

گروه دانش: با توسعه سريع علم و تكنولوژي ربات هاي فرمان بردار براي كارهاي خطرناك براي چندين سال آينده طرح ريزي مي شوند.
ربات ها مي توانند در هر شرايطي اعم از شرايط بحران اقتصادي و بهبود اقتصادي بدون نياز به افزايش نيروي كار مورد استفاده قرار گيرند.
كاربرد ربات ها اكنون علاوه بر چمن زدن، تميز كاري، مراقبت از خانه ها و كمك به سالمندان و معلولين، مواردي حساس مانند انجام عمل هاي جراحي و قرار گرفتن در موقعيت هاي خطرناك جهت بازديد مكانها، موارد آتش سوزي و بمب گذاري شده... عنوان مي شود.
سرمايه گذاري عظيم ارتش هاي نظامي نيز دليلي براي گسترش كاربرد اين محصولات به طور حرفه اي و معمولي است.
به گزارش موج، آمارها نشان مي دهند بيش از ۶۰۰ هزار ربات خانگي اكنون مورد استفاده قرار مي گيرند و پيش بيني مي شود اين ميزان ظرف چند سال آينده به ميليون ها افزايش يابد، اما لازم به ذكر است استفاده روزافزون از اين محصولات تنها بيشتر در شمال آمريكا، ژاپن و اروپا محدود شده است.
استفاده از ربات ها در موقعيت هاي خطرناك در حالي صورت خواهد گرفت كه كارشناسان معتقدند ربات ها تا سال ۲۰۰۷ ميلادي تبديل به وسايل خانگي شود.
مطالعات انجام شده در ايالات متحده نشان مي دهد، تا سال ۲۰۰۷ اغلب مردم اين كشور از ربات ها براي نظافت، سرگرمي و افزايش ضريب امنيت خانه خود استفاده مي كنند.بنابر گزارش ساليانه سازمان ملل، در سال گذشته ميلادي ۶۰۷ هزار ربات براي مصارف خانگي خريداري شده اند.
پيش بيني مي شود اين تعداد ربات خانگي تا سال ۲۰۰۷ ميلادي به ۴ ميليون و ۱۰۰ هزار دستگاه بالغ و از آنها در كارهايي چون كوتاه كردن چمن خانه، نظافت استخر و تميز كردن شيشه هاي پنجره استفاده شود.

آن لاين
افزايش ۱۱ درصدي درآمد غول نرم افزاري جهان
گيتس پولدارتر شد

گروه انفورماتيك: در پي افزايش فروش داخلي، محصولات تجاري مايكروسافت، سوددهي اين شركت در ۳ ماهه سوم سال ۱۱ درصد افزايش يافت.
به گزارش ايلنا، در سه ماهه سوم سال ميزان سوددهي به ۹/۲ ميليارد دلار رسيد كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته ۶/۲ ميليارد دلار بود.
از سوي ديگر مايكروسافت هشدار داده كه ممكن است در سه ماه آخر سال ميزان فروش كاهش يابد.كارشناسان اين شركت پيش بيني كرده اند از اين پس ميزان سوددهي به جاي روند فزاينده، روندي با ثبات را طي كند.
گفتني است، با انتشار اين خبر ارزش سهام مايكروسافت كه در سال جاري تحت فشار بود ۸۷/۲ درصد افزايش يافت.
از آنجا كه مايكروسافت بخش عظيمي از موجودي هاي نقدي خود را به سرمايه گذاران بازگردانده، ميزان موجودي هاي آنان كاهش يافته است.
مايكروسافت اعلام كرد: از آنجا كه مشتريان اين شركت منتظر به بازار آمدن محصولات جديد آن در سال هاي ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ هستند، فعلاً از خريد محصولات اين شركت خودداري مي كنند. پيش بيني مي شود: در فصل هاي آينده درآمدزاترين محصول مايكروسافت محصول خدمات رسان ويندوز باشد و براساس آنچه كه مايكروسافت برآورد كرده، ميزان تقاضا براي اين محصول نيز رضايت بخش و بدون مشكل خواهد بود.
همچنين اين شركت درآمد كل خود را در سال مالي ۲۰۰۵ بين ۹/۳۸ ميليارد دلار تا ۲/۳۹ ميليارد دلار برآورد كرده است.
شايان ذكر است، از زماني كه مايكروسافت در سال ۱۹۸۶ اقدام به فروش سهام خود به سرمايه گذاران كرد، ميزان ۶/۵ درصد و ۴/۶ درصد پايين ترين ميزان رشد براي شركت بوده اند.
دزديدن بازي آقا دزده
نسخه جديد GTA به سرقت رفت

گروه انفورماتيك- بعد از دزديده شدن بازي haloz ، حالا خبرها حاكي از به سرقت رفتن نسخه جديد بازي محبوب GTA است.
بنابر گزارش پي سي ورلد،  نسخه جديد اين بازي هيجان انگيز كه محصول شركت راك استار گيمز است قرار بود روز بيست و ششم اكتبر منتشر شود اما سارقان توانسته اند، نگارش كامل بازي جديد را دزديده و بر روي اينترنت منتشر كنند.
هنوز مشخص نيست كه بازي از كجا لو رفته اما راك استار و بقيه شركت هاي بازي سازي با اتفاقات اخير، تدابير امنيتي ويژه اي در محيط كار خود انديشيده اند.راك استار در اطلاعيه اي كه بعد از به سرقت رفتن بازي منتشر شد، گفت: «بازي سن آندرياس» ، نسخه جديد محصول محبوب ما و كمپاني Take-Two به صورت غيرقانوني به سرقت رفته است و محتويات و عكس هاي آن در اينترنت منتشر شده است.مقامات مسئول در حالي پيگيري مسأله از راههاي قانوني هستند و تمام راههاي ممكن براي ادامه مسأله منتفي شده است.
راك استار در ادامه اخطار مي كند:» دان لود كردن، عرضه و توزيع كردن، «گراند تفت آتو، سان آندرياس» دزدي است و ما در صورت مشاهده آن برخورد شديدي با مجرم خواهيم كرد. اين شركت در ادامه از دوستداران بازي خواسته است در انتظار انتشار نسخه اصلي باشند و در صورت مشاهده تخلف در سايت ها و مغازه هاي فروش بازي با اي ميل به شركت اطلاع دهند.

نرم افزارهاي قرآني در نمايشگاه اطلاع رساني و فرهنگ
گروه انفورماتيك: نرم افزارهاي قرآني و علوم اسلامي در دهمين نمايشگاه «اطلاع رساني و فرهنگ» به نمايش گذاشته مي شود.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت هاي اصلي بخش نرم افزارهاي قرآني نمايشگاه «اطلاع رساني و فرهنگ» را حضور و شركت مؤسسات توليد كننده نرم افزارهاي علوم اسلامي، ارزيابي محصولات ارائه شده به منظور نظارت بر عرضه نرم افزارهاي اسلامي و رعايت ضوابط و استانداردهاي نمايشگاه عنوان كرده است.
در اين نمايشگاه ۳۵ مؤسسه نرم  افزاري بيش از ۳۵۰ محصول توليدي خود را در فضايي بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع عرضه خواهند كرد.
برگزاري نشست بررسي معضلات و موانع موجود در راه توسعه و توليد نرم افزارهاي اسلامي از ديگر بخش هاي اين نمايشگاه است.
به گزارش خبرنگار ما، محمد علي شعاعي، معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اهداف اصلي برگزاري نمايشگاه «اطلاع رساني و فرهنگ» را اشاعه فرهنگ اطلاع رساني، تبيين مباني نظري و تأثير آن در توسعه فرهنگي كشور و آموزش صحيح از فناوري هاي نوين اطلاع رساني دانست.
وي در اين باره گفت: فناوري اطلاعات تحولات جدي را در زمينه كتاب و نشر پديد آورده كه كتاب الكترونيكي، كتاب فروشي الكترونيكي و كتابخانه الكترونيكي از دستاوردهاي اين عرصه است و در حوزه خبري نيز خبرگزاري ها، سايت هاي خبري و وبلاگ ها فضاهاي جديدي هستند كه توسط فناوري اطلاعات به وجود آمده اند و ما در اين نمايشگاه قصد داريم به بررسي اين فضاها در كشور بپردازيم.
گفتني است جشنواره هاي ملي مسابقات اينترنتي از ديگر بخش هاي اين نمايشگاه است كه هدف از برگزاري آن تشويق و تقدير از جواناني كه در فضاي مجازي به فعاليت هاي قرآني مشغولند، عنوان شده است. در اين بخش مسابقات اينترنتي وبلاگ نويسي با موضوع قرآن و مهدويت، حفظ و مفاهيم قرآن، تصوير شناسي و شخصيت هاي قرآن كريم برگزار خواهد شد.
دهمين نمايشگاه «فرهنگ و اطلاع رساني» سال جاري در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران يا مجتمع فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.
نخستين نمايشگاه بين المللي اطلاع رساني در ارديبهشت ۱۳۷۲ و با حضور ۴۷ شركت كننده و نهمين دوره اين نمايشگاه نيز از ۲۴ تا ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۰ با حضور ۱۶۰ شركت و مركز ارائه دهنده خدمات اطلاع رساني، ناشران كتاب هاي اطلاع رساني و علوم رايانه اي در سالن ميلاد محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار شده بود.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |