دوشنبه ۱۴ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۱ - Jan 3, 2005
از سوي مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه
۵۰ شركت فعال تر بورس براي زمستان امسال معرفي شدند
010512.jpg
گروه بورس: مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه فهرست۵۰ شركت فعال تر بورس تهران را براي زمستان امسال منتشر كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين فهرست براساس روند حركت سهام شركت هاي ياد شده در دوره هاي گذشته و بر مبناي مؤلفه هايي چون ميزان گردش سهام و قابليت نقد شوندگي آن محاسبه و اعلام شده است.
بورس تهران در چند سال گذشته و براي رتبه بندي دقيق تر و همچنين كاهش ريسك بازار فهرست ۵۰ شركت فعال تر را هر ۳ ماه يكبار و در ابتداي هر فصل منتشر كرده است. براساس اين فهرست، شاخص عملكرد ۵۰ شركت فعال تر نيز به طور روزانه محاسبه و در اختيار سهامداران قرار مي گيرد.
طبق تازه ترين فهرست منتشر شده از سوي مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه، شركت سرمايه گذاري صنعت نفت كه به عنوان يك شركت «هلدينگ» در مجموعه بازار سهام رده بندي شده، براي نخستين بار به عنوان فعال ترين شركت بورس تهران معرفي شده است.
براساس اين فهرست شركت هايي چون ايران خودرو، سايپا، سرمايه گذاري بانك ملي و غدير كه به طور سنتي همواره در صدر فهرست فعال ترين  هاي بازار قرار داشتند اين بار در رتبه هاي پايين تري قرار گرفته اند.
اين گزارش حاكي است: فولاد كاويان و محورسازان رتبه هاي دوم و سوم فهرست فعال ترين هاي بورس را به خود اختصاص داده اند، ضمن اين كه رتبه هاي چهارم و پنجم نيز در اختيار سرمايه گذاري بيمه و صنعتي بهشهر قرار گرفته است.

روند افت شاخص ها ادامه يافت
010503.jpg
گروه بورس: ديروز شاخص هاي بورس اوراق بهادار همانند چند روز گذشته سير نزولي را در پيش گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل قيمت سهام ۲۱ واحد افت كرد و به رقم ۱۳هزار و ۵۱۴ واحد بازگشت.شاخص هاي تالار اصلي و فرعي نيز ديروز از اين قافله عقب نماندند و به ترتيب افت ۱۹و۳۰واحدي را تجربه كردند. اين ميزان افت شاخص هاي ياد شده را به ترتيب به ارقام ۱۳هزار و ۶۹۶ واحد و ۱۱ هزار و ۳۳۱ واحد نزديك كرد.بنابراين گزارش ديروز شركت هاي صنعتي و سرمايه گذاري بورس تهران از عملكرد مطلوبي برخوردار نبودند و در نتيجه شاخص هاي صنعت و واسطه گري هاي مالي را با افت مواجه ساختند. براين اساس روز گذشته شاخص صنعت با ۴/۱۷ واحد افت روي رقم ۱۰ هزار و ۱۵۲ واحد ايستاد و شاخص مالي با ۴/۱۱ واحد كاهش به رقم ۴۲ هزار و ۲۸۲ واحد نزديك شد. اين گزارش نشان مي دهد ديروز شاخص هاي گروه نفت و پتروشيمي ۵/۸ واحد، كاني غيرفلزي ۴۴ واحد، ساختمان ۵۸ واحد و شاخص گروه وسايل نقليه ۱۳ واحد نسبت به روز گذشته پايين تر آمدند.

وزير نفت:
بورس نفت ايران تابستان آينده تأسيس مي شود
010506.jpg
گروه بورس: وزير نفت از انجام مطالعات و طراحي بورس نفت و محصولات پتروشيمي و تاسيس آن تا پيش از پايان كار دولت فعلي يعني تابستان آينده خبر داد.
بيژن زنگنه در باره ويژگي هاي بورس نفت ايران در مقايسه با بورس نيويورك و لندن گفت: با توجه به استقرار اين بورس در منطقه خليج فارس به عنوان مركز توليد نفت و همچنين از آن جا كه ما به دنبال برنامه ريزي براي فروش و عرضه فرآورده ها و محصولات پتروشيمي هستيم، بورس نفت ايران مي تواند از وضعيتي متفاوت با ساير بورس هاي نفتي جهان برخوردار شود.
وي كه با باشگاه خبرنگاران جوان گفت وگو مي كرد افزود: محور اصلي فعاليت بورس هاي لندن و نيويورك در حال حاضر فقط نفت خام است ولي همان طور كه گفتم در بورس نفت ايران فرآورده هاي نفتي و پتروشيمي هم عرضه خواهد شد.
وزيرنفت تصريح كرد: ارزش توليد سالانه محصولات پتروشيمي در ايران به ۸ ميليارد دلار مي رسد و بهترين و شفاف ترين روش براي فروش اين نوع محصولات عرضه آنها در بورس است.
از سوي ديگر مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي هم گفت: در صورت تأسيس بورس مستقل نفت در ايران، محصولات پتروشيمي در اين بورس عرضه خواهد شد در غير اين صورت عرضه محصولات ياد شده را در بورس فلزات مدنظر قرار خواهيم داد. نعمت زاده افزود: بحث قيمت از موضوع تأسيس بورس جداست و اصولاً با توجه به قيمت محصولات پتروشيمي كه پيوسته در بازار جهاني در نوسان است بايد اجازه داد قيمت هاي داخلي متناسب با آن كاهش يا افزايش يابد.

خدمات كارگزاري بورس بهتر هم مي شود
010509.jpg
فارس: دبيركل بورس اوراق بهادار تهران گفت: با ارتقاي كيفي شركتهاي كارگزاري اين شركتها بايد به ۲۰۰ الي ۳۰۰ نفر نيروي متخصص مجهز شوند.
حسين عبده تبريزي اظهار داشت: كارگزاران بورس به تدريج ياد مي گيرند كه تحقيقات را به بخشهاي كاري خود اضافه كنند. بايد تحليلگري در بورس ارتقا يابد و افراد صاحب تحليل وارد شده و تحليل ارائه دهند.
وي گفت: برخي كارگزاران بخش خصوصي وجود دارند كه بيش از ۵۰ كارمند دارند و اين در حالي است كه پيش از اين شركت هاي كارگزاري تنها متشكل از دو الي سه نفر بودند، با توسعه شبكه كارگزاري و ارتقاي ارائه خدمات كارگزاران بهتر از گذشته شده است و در آينده نيز بهتر خواهد شد.

نبض بازار
فيروزا در جايگاه نخست نشست
گروه بورس: ديروز در جريان مبادلات سهام در بورس تهران، جايگاه نخست جدول تقاضا به فيروزا اختصاص يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز كاري ۱۴۷ نفر براي يك ميليون و ۳۸۵ هزار و ۲۶۹ سهم اين شركت به ارزش كل ۸/۴ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
بنابراين گزارش روز گذشته مارگارين دومين شركت پرطرفدار لقب گرفت به طوري كه ۱۴۱ فعال بازار بامراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد يك ميليون و ۱۹۴ هزار و ۷۱۴ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۶۳/۴ ميليارد ريال برگه دستور خريد پركردند.
ديروز حجم تقاضا براي خريد سهام سرمايه گذاري كارآفرين همچنان زياد بود. در اين روز ۳۱۵ نفر متقاضي خريد دو ميليون و ۸۰۹ هزار و ۵۹۲ سهم اين شركت بودند. ارزش تقاضاهاي موجود بر روي سهام سرمايه گذاري كارآفرين ديروز در مجموع ۶۴/۳ ميليارد ريال برآورد شد.
اين گزارش حاكي است خوراك دام پارس، كابل باختر، كمباين سازي ايران، كابل سازي ايران و كيوان، روز گذشته پس از شركت هاي ياد شده با حجم زياد تقاضا روبرو شدند.
براساس اين گزارش ديروز سيمان تهران و گاز لوله جاي خود را در جدول عرضه با هم عوض كردند.در اين روز ۳۰۱ نفر تعداد ۵۳۱ هزار و ۵۷۷ سهم سيمان تهران را به ارزش ۱۰ميليارد ريال براي فروش در بازار عرضه كردند.
همچنين ۱۳۵ سهامدار گاز لوله ديروز همچنان در ليست انتظار ماندند تا ۴۳۲ هزار و ۸۹ سهم آنها كه در مجموع ۴۵/۹ ميليارد ريال ارزش دارد به فروش رسد.
روز گذشته پس از دو شركت ياد شده شركت هاي تكين كو، پارس خودرو، جوشكاب يزد، سيمان شاهرود، سيمان شرق و خدمات انفورماتيك در جدول عرضه حضور داشتند.
سهام سيمان تا بهار آينده خصوصي مي شود
موج: پيش بيني مي شود سيمان داراب و بوشهر در بهار آينده به بخش خصوصي واگذار و صنعت سيمان به طور كامل خصوصي شود.مصطفي مؤذن زاده رئيس سامان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني، با بيان اين مطلب و با اشاره به اينكه در حال حاضر تنها دو كارخانه سيمان دولتي وجود دارد، افزود: به جز سيمان داراب و سيمان بوشهر ساير كارخانه هاي سيمان كشور به بخش خصوصي واگذار شده است.وي اظهار داشت: در حال حاضر در كشور ظرفيت توليد بيش از ۳۰ ميليون تن سيمان وجود دارد و با ساخت كارخانه هاي جديد تا ۴۰ ميليون تن سيمان در كشور توليد خواهد شد.

تصويب آيين نامه سرمايه گذاري خارجي دربورس
گروه بورس:معاون وزير اقتصاد گفت: آيين نامه جلب سرمايه گذاري خارجي دربورس به تصويب هيأت مديره بورس رسيد.
رئيس هيأت مديره بورس افزود: براساس طرح پيشنهادي به شوراي بورس سرمايه گذاران خارجي مي توانند حداكثر تا ۱۰ درصد سهام شركت هاي بورسي را خريداري كنند. وي افزود: سرمايه گذاران خارجي پس از خريد سهام تا سه سال مجاز به فروش سهام نيستند و پس از انقضاي اين مهلت، مي توانند سهام را به منابع ريالي و ارزي تبديل نمايند. وي جذب سرمايه گذاري خارجي را تحولي در بازار سرمايه دانست و ابراز اميدواري كرد: شوراي بورس با اولويت اين طرح را بررسي و تصويب كند. وي گفت :به غير از بانك ملي، دو بانك ديگر نيز براي تشكيل سبد سهام در حال گرفتن اطلاعات و ارزيابي وضعيت بازار هستند.
حيدر مستخدمين حسيني، رئيس هيأت مديره بورس اوراق بهادار افزود: تدوين آيين  نامه هاي جديد و مستندسازي جزء مواردي است كه از سوي هيأت مديره و دبير كل بورس مطرح شده اما هنوز در آغاز راه هستيم و بايد برنامه هاي توسعه اي را با سرعت بيشتري پيش گيريم.
وي ثبات در بورس را مستلزم وجود آيين نامه ها در حوزه هاي مختلف اجرايي، نظارتي، عملياتي و سياستگذاري دانست و ادامه داد: حسن بزرگ تدوين آيين  نامه ها و مقررات در حوزه هاي مختلف جلوگيري از اعمال سليقه هاست.
وي در خصوص سبد سهام و اجرايي شدن آن از سوي بانك ملي گفت: به غير از بانك ملي دو بانك ديگر نيز در زمينه تشكيل اين سبد مذاكره كرده اند، اما هنوز تقاضاي خود را ارائه نداده اند؛ بلكه در حال اطلاعات گرفتن هستند.
حسيني دليل تأخير در اجرايي شدن سبد سهام را نو بودن موضوع دانست و افزود: داراي قوانين و مقررات بسياري هستيم كه بايد اين موضوع با قوانين متعدد سازگار باشد، بنابراين همين امر موجب تأخير در اجراي سبد سهام شد.

بي تجربه هاي بازار اوراق مشاع بخرند
ايسنا: در صندوق هاي سرمايه گذاري مشاع براي افراد سهمي صادر نمي شود، بلكه آنها نسبت به سهمي كه آن سبد را تشكيل داده است مالكيت مشاع دارند.
بهرام كلانترپور، نايب رئيس جامعه حسابداران رسمي ايران، درباره تفاوت صندوق هاي سرمايه گذاري مشاع با شركت هاي سرمايه گذاري در بورس گفت: در اين صندوق ها افراد به شكل شركت هاي سرمايه گذاري سهامدار نبوده، يعني اين افراد سهم شركت مشاع را ندارند بلكه داراي برگه مشاع خواهند بود.
كلانترپور صندوق هاي سرمايه گذاري مشاع را براي افرادي كه داراي تجربه كمتري در بورس هستند موثر دانست و گفت: با تركيبي كه در سبد سرمايه گذاري درست مي كنند ريسك نيز پايين تر آمده، بنابراين براي اشخاصي كه مي خواهند وارد بازار شوند و تجربه اي نيز در اين زمينه ندارند بهتر است كه اوراق مشاع خريداري كرده، زيرا سرمايه گذاري در اين بخش مشاركت در يك مجموعه از سهم است.

« توسعه ساختمان » پلاك ۴۱۴ را به گردن آويخت
گروه بورس: شركت بين المللي توسعه ساختمان پلاك ۴۱۴ را در تالار معاملات سهام به گردن آويخت.
به گزارش خبرنگار ما نام اين شركت در بخش «انبوه سازي، املاك و مستغلات» در تالار فرعي درج شده است.
بنابراين گزارش اين شركت بيست و هشتمين شركتي است كه امسال نامش در فهرست نرخ هاي سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفته است.
شركت بين المللي توسعه ساختمان كه با نماد «شاخت» فعاليت خود را آغاز مي كد از طريق كارگزاري «سيمان گون» معرفي شده است.

۶۵درصد سهام مخابراتي و ديتاواگذار مي شود
فارس: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: چنانچه مصوبه اصل ۴۴قانون اساسي از سوي مجمع تشخيص مصلحت ابلاغ شود، ۶۵ درصد بسياري از شركت هاي زيرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در بورس عرضه مي شود.
احمد معتمدي افزود: زمان عرضه شركت هاي زير مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بستگي به خود ما دارد؛ چرا كه اگر اين موضوع در برنامه چهارم گنجانده شود، مطمئناً دولت نيز زمان آن را تصويب خواهد كرد. وي تأكيد كرد: در قالب اين برنامه تمامي شركت هاي استاني، شركت ديتا و شركت هاي زيرمجموعه به جز شركت هاي زيرساخت و شركت مخابرات ايران، مي توانند واگذار شوند.

ظرفيت توليد پتروشيمي اراك ۲۵ درصد افزايش يافت
گروه بورس: با اجراي طرح توسعه پتروشيمي اراك ظرفيت واحدهاي اين مجتمع حدود ۲۵ درصد افزايش مي يابد .
به گزارش خبرگزاري ها، مجتمع پتروشيمي اراك به منظور پاسخگويي به نيازها و تقاضاي مشتريان داخلي و خارجي با تأكيد بر حفظ كيفيت مواد توليدي ، طرح توسعه و افزايش ظرفيت واحدهاي خود را در دست اقدام دارد.
براساس اين گزارش ، هدف از احداث مجتمع پتروشيمي اراك، اجراي سياستهاي كلي توسعه صنايع پتروشيمي و تأمين نياز داخلي كشور و صادرات است و با توليد بيش از ۲۰ نوع محصول مختلف شيميايي ، پليمري و سموم علف كش، مواد مورد نياز بالغ بر پنج هزار واحد پايين دستي كشور را تأمين مي كند.
ظرفيت كامل توليدات اين مجتمع بالغ بر يك ميليون و ۱۳۸ هزار و ۲۰ تن مواد پايه اي مياني و نهايي است كه نياز بخش وسيعي از صنايع داخلي را تأمين و مازاد فرآورده ها به خارج صادر مي شود.
در اين گزارش آمده است پتروشيمي اراك در ايجاد مجتمع هاي جديد پتروشيمي كشور نيز سهيم است كه مشاركت در سرمايه گذاري براي راه اندازي مجتمع پتروشيمي غرب كشور از اين جمله است.

برنامه هاي تازه «غدير» براي حضور در بورس تهران
فارس: قائم مقام مديرعامل سرمايه گذاري غدير گفت: سهام شركت بين المللي توسعه ساختمان كه ۱۰۰ درصد سهام آن مربوط به گروه غدير است به زودي در بورس عرضه مي شود.
حجت الله صيدي افزود: اين شركت كه قبلا توسط بورس مورد پذيرش قرار گرفته، از دارايي هاي متنوعي در زمينه ساختمان و املاك برخوردار است و به محض درج نام شركت بين المللي توسعه ساختمان در تابلوي بورس، سهام آن معامله خواهد شد.
قائم مقام مديرعامل سرمايه گذاري غدير به انتشار دو فقره اوراق مشاركت توسط دو شركت زير مجموعه غدير اشاره كرد و افزود: سازمان بورس اوراق بهادار به تازگي با انتشار اين اوراق موافقت كرده انتشار اوراق مشاركت توسط اين دو شركت براي اولين بار در بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.
وي همچنين از سبد طلايي غدير ياد كرد و گفت: شركت سرمايه گذاري غدير با اجراي طرح سبدگرداني در بهمن ماه سال گذشته از آمادگي لازم براي عرضه مجدد سبد طلايي غدير برخوردار است. بالقوه آمادگي انتشار اوراق مربوط به اين سبد را دارد، هر چند هنوز زمان دقيق انتشار آن مشخص نشده است.

اتفاق خاصي در سراميك اردكان نيفتاده است
گروه بورس: سراميك اردكان در مورد افزايش سريع قيمت سهام خود طي روزهاي گذشته اطلاعيه  جهت آگاهي سهامداران منتشر كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين اطلاعيه تصريح شده، اتفاق خاصي در مورد تغيير پيش بيني درآمد هر سهم شركت به وقوع نپيوسته است.
اين شركت پيش بيني درآمد هر سهم خود را ۴۶۹ ريال اعلام كرده است.

دادوستد ۲۱۰ ميليارد توماني در بورس فلزات
بورس فلزات: در آذر ماه امسال ۳۸۶ هزار و ۸۲۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و شمش روي به ارزش دو هزار و ۱۰۶ ميليارد ريال در بورس فلزات تهران دادوستد شد.
به گزارش اطلاع رساني و بورس فلزات تهران، در آذرماه كل عرضه محصولات فوق الذكر به ميزان ۴۵۶ هزار و ۱۲۰ تن و كل تقاضاي مطرح شده براي اين محصولات ۶۶۵ هزار و ۷۲۰ تن بوده است.
در ماه مورد بررسي جمعا ۳۶۵ هزار و ۵۲۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۱۵۸۰ ميليارد و ۸۴۶ ميليون و ۳۰۰ هزار ريال معامله شده كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۴۹/۹۴ و ۰۵/۷۵ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده و در جايگاه اول قرار داشته است.
در گروه محصولات مسي نيز جمعا ۱۰ هزار و ۲۶۰ تن به ارزش ۳۰۹ ميليارد و ۱۳۶ ميليون و ۶۶۰ هزار ريال دادوستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۶۵/۲ و ۶۸/۱۴ درصد از كل بازار را در برگرفته و در جايگاه دوم اين بازار قرار گرفته است.
پس از فولاد و مس، محصولات آلومينيومي قرار داشته كه جمعا با معامله ۱۰ هزار و ۹۶۰ تن به ارزش ۲۱۵ ميليارد و ۴۲۵ ميليون و ۸۰۰ هزار ريال از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۸۳/۲ و ۲۳/۱۰ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده است.
در گروه محصول روي نيز جمعا ۸۰ تن به ارزش ۸۴۴ ميليون ريال دادوستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۰۳/۰ و ۰۴/۰درصد از كل معاملات را شامل شده است.
از كل معاملات در آذرماه ۳۲۱ هزار و ۲۶۰ تن به ارزش ۱۴۰۴ ميليارد و ۳۷۸ ميليون و ۴۰ هزار ريال به صورت سلف و ۶۵ هزار و ۵۶۰ تن به ارزش ۷۰۱ ميليارد و ۸۷۴ ميليون و ۷۲۰ هزار ريال به صورت نقدي انجام گرفته است.
آمار معاملات انجام شده در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن (آبان ماه) از لحاظ وزن ۲۱ درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد كاهش نشان مي دهد.

تغييرات قيمت سهام
يكشنبه ۱۳دي ۸۳
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۲۹
۲۴
۸۲۹۹
ايران ترانسفو
-۴.۹۹
(۷۰۵)
۱۳۴۱۲
جوشكاب يزد
۵
۱۳۸
۲۸۹۸
كابلسازي ايران
۰
۰
۳۶۰۰
موتوژن
۰
۰
۲۳۶۴۶
سيمان اردبيل و آهك آذرشهر
-۰.۷
(۳۶۶)
۵۲۱۴۸
سيمان اروميه
۲.۷۷
۶۱۲
۲۲۷۰۰
سيمان اصفهان
۴.۹۹
۴۸۰
۱۰۰۹۶
سيمان ايلام
(۹۹۷)
۱۸۹۶۱
سيمان تهران
(۱۰۴۵)
۱۹۸۶۱
سيمان سپاهان
-۳.۷۱
(۵۶۱)
۱۴۵۵۸
سيمان فارس و خوزستان
(۴۲۸)
۸۱۴۰
سيمان كارون
-۰.۲۳
(۵۰)
۲۱۸۹۸
سيمان كرمان
(۵۲۷)
۱۰۰۱۹
سيمان هگمتان
-۳.۶۱
(۱۰۵)
۲۸۰۰
پارس پامچال
۰.۱۳
۷
۵۳۲۹
پاكسان
۰.۱۸
۲۷
۱۵۱۶۶
پتروشيمي آبادان
۱.۶۵
۲۵۰
۱۵۴۰۰
پتروشيمي اراك
۵
۱۰۴۱
۲۱۸۶۶
پتروشيمي اصفهان
-۳.۷۳
(۵۵۲)
۱۴۲۵۰
پتروشيمي خارك
(۱۰۱۷)
۱۹۳۲۸
پتروشيمي فارابي
(۴۸۷)
۹۲۵۳
سرمايه گذاري صنايع شيميائي ايران
۲.۴۱
۱۵۴
۶۵۳۵
كربن ايران
-۳.۴۲
(۱۱۰)
۳۱۱۰
كف
-۲.۲
(۶۳)
۲۸۰۰
گلتاش
۱.۴
۴۳۵
۳۱۵۰۰
نفت بهران
-۱.۰۹
(۲۵۳)
۲۳۰۰۰
نفت پارس
-۴.۱۸
(۱۱۲)
۲۵۷۰
نيروكلر
(۱۱۶۵)
۲۲۱۴۶
افست
(۱۸۱)
۳۴۴۱
فيبر ايران
-۴.۶۸
(۴۰۵)
۸۲۵۰
كارتن ايران
۰.۱۱
۱۲
۱۰۶۲۱
داروسازي ابوريحان
(۳۷۸)
۷۱۸۹
داروسازي اسوه
۰.۸۸
۱۲۴
۱۴۲۹۰
داروسازي اكسير
-۴.۹۹
(۲۹۴)
۵۵۹۹
داروسازي امين
-۴.۹۶
(۵۲۵)
۱۰۰۶۰
داروسازي جابرابن حيان
۳.۴۳
۳۱۵
۹۵۰۴
داروسازي زهراوي
-۰.۰۷
(۱۵)
۲۱۵۳۹
داروسازي سبحان
(۵۷۵)
۱۰۹۲۶
داروسازي فارابي
-۴.۹۲
(۲۹۶)
۵۷۱۶
داروسازي كوثر
-۴.۹۱
(۹۹۷)
۱۹۳۰۰
دارويي رازك
۰.۷۹
۴۶
۵۹۰۰
دارويي لقمان
۵
۱۰۰۹
۲۱۱۹۴
شركت توليد مواد اوليه داروپخش
-۰.۸۹
(۴۲)
۴۶۶۰
شيمي داروئي داروپخش
-۰.۵۵
(۳۵)
۶۳۰۰
كارخانجات داروپخش
(۵۷۷)
۱۰۹۷۲
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۲.۱۹
۲۰۱
۹۳۹۰
بانك اقتصاد نوين
۱.۶۷
۱۱۸
۷۱۹۹
بانك پارسيان
-۱.۷۷
(۲۱۵)
۱۱۹۰۰
بانك كارآفرين
-۲.۹۵
(۹۳)
۳۰۶۰
سرمايه گذاري سپه
۱.۷۷
۳۸
۲۱۸۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
-۰.۲۲
(۱۷)
۷۸۳۴
سرمايه گذاري ملي ايران
-۰.۲۵
(۸)
۳۲۴۸
سرمايه گذاري بوعلي
-۴.۹۹
(۳۱۴)
۵۹۸۱
بهنوش ايران
۵
۱۸۵
۳۸۸۶
دشت مرغاب
۱.۶۳
۴۶
۲۸۶۰
روغن نباتي پارس
-۱.۴
(۴۶)
۳۲۵۰
روغن نباتي جهان
-۴.۹۳
(۸۸)
۱۶۹۶
شوكوپارس
-۲.۴۳
(۸۹)
۳۵۷۶
شهد ايران
۰.۰۴
۳
۷۰۲۰
شير پاستوريزه پگاه اصفهان
۱.۲۴
۷۱
۵۸۱۸
صنعتي بهشهر
۰
۰
۵۴۲۶
لبنيات پاك
۴.۹۸
۱۸۴
۳۸۷۸
مارگارين
۴.۹۹
۱۵۱
۳۱۷۶
نوش مازندران
-۰.۰۱
(۱)
۹۳۰۷
آلومتك
-۴.۹۶
(۱۱۱)
۲۱۲۸
صنايع آذرآب
-۰.۲۸
(۹)
۳۱۸۸
صنعتي آما
۰
۰
۱۰۹۹۹
فرآوري مواد معدني ايران
-۴.۹۹
(۴۳۷)
۸۳۱۷
فروسيليس ايران
۲.۶۹
۲۵۰
۹۵۵۰
كالسيمين
۴.۹۹
۳۵۶
۷۴۹۱
گروه صنعتي سپاهان
-۴.۹۹
(۱۴۵)
۲۷۶۰
لاميران
-۰.۷۷
(۲۸)
۳۶۰۰
لوله و ماشين سازي ايران
-۴.۴۱
(۷۲)
۱۵۶۲
ماشين سازي اراك
-۴.۹۹
(۲۸۹)
۵۵۰۶
مس شهيد باهنر
-۰.۰۸
(۵)
۶۳۹۰
نورد آلومينيوم
۵
۳۳۶
۷۰۵۷
فرآورده هاي غذايي و قند پيرانشهر
۲.۵۱
۶۰
۲۴۵۰
فرآورده هاي غذايي و قند تربت جام
-۴.۹۹
(۹۷)
۱۸۴۷
قند شيرين خراسان
-۶۲.۳۴
(۳۱۴۵)
۱۹۰۰
قند نيشابور
۰
۰
۲۲۱۱
ايران تاير
-۰.۷۶
(۱۸)
۲۳۵۰
پلاستيران
(۴۸)
۴۷۳۰
توليدي لاستيك دنا
۳.۷۵
۳۷۶
۱۰۴۰۰
صنايع لاستيكي سهند
-۰.۱۱
(۴)
۳۶۷۰
لاستيك كرمان
-۱.۳۳
(۳۹)
۲۹۰۰
آبسال
-۰.۷۹
(۱۹)
۲۴۰۰
سرما آفرين
-۰.۰۶
(۳)
۴۹۹۹
تراكتورسازي ايران
۴.۹۹
۳۶۳
۷۶۳۹
گسترش صنايع و خدمات كشاورزي
۰.۱۷
۷
۴۱۷۱
ماشين سازي نيرو محركه
۴.۴
۳۱۱
۷۳۷۵
آبگينه
۰.۶۸
۷۹
۱۱۷۶۰
تأمين ماسه ريخته گري
-۱.۰۳
(۶۵)
۶۲۵۶
توسعه معادن روي ايران
-۴.۴۵
(۱۸۰)
۳۸۶۱
چيني ايران
۰.۰۲
۱
۴۶۱۷
شيشه قزوين
-۲.۴۶
(۶۳)
۲۴۹۸
شيشه و گاز
۰.۴۷
۳۲
۶۸۹۵
شيشه همدان
۴.۸۷
۱۶۹
۳۶۴۰
صنايع كاشي و سراميك سينا
-۴.۹۹
(۱۷۴)
۳۳۱۱
فرآورده هاي نسوز آذر
-۰.۲۶
(۲۰)
۷۶۰۰
كاشي اصفهان
-۳.۷۱
(۳۷۰)
۹۶۰۰
گل گهر
۵
۳۴۴
۷۲۳۰
معادن منگنز
۰.۸۳
۴۰
۴۸۴۰
ايران خودرو
-۱.۲۷
(۵۲)
۴۰۵۰
ايران خودرو ديزل
-۰.۱۸
(۱۵)
۸۵۱۹
زامياد
-۲.۵۱
(۱۴۰)
۵۴۲۸
سايپا
-۴.۴۷
(۳۹۳)
۸۴۰۰
صنعتي دريايي ايران
-۴.۹۹
(۱۲۹)
۲۴۵۸
فنرسازي زر
۲.۰۶
۱۱۱
۵۵۰۰
گروه بهمن
-۴.۳۱
(۱۵۱)
۳۳۵۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
-۰.۱۶
(۴)
۲۴۴۰
نيرومحركه
۱.۶۸
۹۱
۵۴۹۵
سامان گستر اصفهان
(۱۷۹۷)
۳۴۱۴۵
خدمات انفورماتيك
۴.۰۳
۱۱۰
۲۸۴۰
آبفر
-۰.۶۱
(۵۷)
۹۳۰۰
كابلهاي مخابراتي شهيد قندي
۴.۹۷
۱۱۸
۲۴۹۴
لامپ پارس شهاب
-۱.۳۱
(۵۳)
۴۰۰۰
تجهيز نيروي زنگان
-۲.۱۴
(۹۴)
۴۳۰۰
توليد مواد اوليه و الياف مصنوعي
۲.۷۲
۲۰۹
۷۹۰۰
تولي پرس
۲.۱۲
۱۰۵
۵۰۵۰
صنايع شيميايي فارس
-۱.۲۶
(۷۶)
۵۹۵۰
صنايع كاغذسازي كاوه
-۲.۸۷
(۲۵۶)
۸۶۴۹
پارس دارو
۰
۰
۸۰۲۶
داروسازي روزدارو
۵
۲۵۲
۵۲۹۴
داملران
۴.۹۹
۲۴۸
۵۲۱۷
شركت ايران دارو
۰
۰
۱۲۷۰۳
شيرين دارو
-۱.۹۱
(۱۱۱)
۵۷۰۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱.۶۱
۸۲
۵۱۹۰
سرمايه گذاري نيرو
(۳۶۷)
۶۹۷۹
لبنيات كالبر
۲.۳۶
۱۲۸
۵۵۵۳
ويتانا
۴.۹۵
۶۳
۱۳۳۶
بسته بندي مشهد
-۴.۹۹
(۲۷۴)
۵۲۱۸
سپنتا
-۴۱.۱۳
(۱۱۸۴)
۱۶۹۵
صنايع گالوانيزه فجر سپاهان
۲.۵۵
۵۰۳
۲۰۲۵۵
لوله و تجهيزات سديد
۰.۰۵
۳
۵۶۱۴
قند نقش جهان
-۴.۹۸
(۷۵)
۱۴۳۰
كارخانجات توليدي تهران
(۱۱۵۱)
۲۱۸۶۹
گاز لوله
-۳.۱۹
(۶۹)
۲۰۹۳
آرياالكترونيك ايران
۱.۲۲
۲۴
۱۹۹۳
آزمايش
-۴.۰۱
(۴۶۸)
۱۱۲۰۱
كارخانجات مخابراتي ايران
-۴.۷۸
(۲۲۸)
۴۵۴۰
تكنوتار
-۱.۷۱
(۵۹)
۳۴۰۰
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۹
۲۰۵
۴۳۱۶
كمباين سازي ايران
(۲۶۳)
۵۰۰۱
ايتالران
(۴۵۵)
۸۶۴۷
ايران گچ
-۴.۹۶
(۸۱)
۱۵۵۲
توليدي گرانيت بهسرام
۴.۹۹
۶۰۳
۱۲۶۷۸
ذغال سنگ نگين طبس
-۰.۳۱
(۸)
۲۶۰۰
سايپا شيشه
-۴.۶۳
(۳۰۶)
۶۲۹۹
سراميكهاي صنعتي اردكان
۴.۹۷
۱۲۳
۲۵۹۹
كاشي پارس
-۰.۵۴
(۳۲)
۵۸۷۰
الكتريك خودرو شرق
(۱۱۳)
۲۱۴۸
پارس خودرو
-۰.۹
(۲۸)
۳۱۰۰
تيزرو
۳.۳۳
۴۸۳
۱۵۰۰۰
چرشخگر
۴.۹۹
۱۱۴
۲۳۹۷
رادياتور ايران
۱.۱۷
۲۸
۲۴۲۰
رينگ سازي مشهد
-۴.۹۷
(۱۱۶)
۲۲۱۷
فنرسازي خاور
-۰.۱۳
(۷)
۵۵۶۹
مهركام پارس
-۴.۷۵
(۲۴۰)
۴۸۱۳
داده پردازي ايران
-۱.۱۷
(۱۲۰)
۱۰۱۵۴
حمل و نقل پتروشيمي
-۱.۲۶
(۲۴۱)
۱۸۸۸۰
حمل و نقل توكا
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |