چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۳ - May 19, 2004
نشست مطبوعاتي باشگاه استقلال
راه قهرماني ما اخلاقي است
006672.jpg

گروه ورزشي: نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيوني كامران منزوي معاون ورزشي و سخنگو، كاظم اوليايي معاون فرهنگي اجتماعي و امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران، برگزار شد.
در ابتداي اين نشست مسئولان باشگاه استقلال به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
امير قلعه نويي درباره  برنامه هاي خود پيش از آغاز فصل جديد مسابقات ليگ برتر براي استقلال تصريح كرد: واقعيت اين است كه سومين دوره ي ليگ برتر را در شرايطي آغاز كرديم كه سيزده بازيكن خود را از دست داده بوديم و سهراب بختياري زاده و احمد مومن زاده نيز بر خلاف نظر من از اين تيم انتقال پيدا كرده بودند. ضمن اين كه مهره هاي جايگزين آنها يعني شهبازيان و اكبرپور نيز از همان ابتدا با مصدوميت روبرو شدند.
وي ادامه داد: پيش از پيوستن به استقلال دو پيشنهاد ۸۰ ميليون توماني را از تيم هاي ديگر به دليل عشق و علاقه به استقلال رد كردم و برنامه هاي خود را از آغاز فصل بر مبناي چهار محور اخلاق گرايي، جوانگرايي، مسايل فني و پرهيز از حاشيه تنظيم و عملي ساختم.
سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران درباره حواشي ايجاد شده در هفته هاي پاياني ليگ برتر و نايب قهرماني تيم خاطر نشان كرد: واقعيت اين است اگر صد بار هم قهرماني را از دست بدهيم هيچ گاه از طريق راه هاي غير اخلاقي به دنبال قهرماني نخواهيم بود و هيچ گاه شرافت خود را به اين مسايل نمي فروشم.
وي ادامه داد: تا كنون در چندين كلاس مربيگري از جمله دوره  مربيگري باشگاه بايرلوركوزن و چندين كلاس توجيهي پيشرفته شركت كرده ام و درحال حاضر نيز مقدمات حضور در كلاس مربيگري لندن و اشتوتگارت آلمان فراهم شده است.
وي در توضيح مسايل مطرح شده از سوي ناصر حجازي و پاسخ هاي احتمالي باشگاه به وي اظهار داشت: همگان شاهد بودند كه استقلال كم حاشيه ترين تيم ليگ برتر بود. زماني كه انتقادات درباره  مسايل فني باشد و به شكلي منطقي ارايه شود حتي از آن استفاده خواهم كرد. اما زماني كه بحث به زير سؤال بردن حيثيت و آبرو مطرح باشد مسلما در مقابل آن واكنش نشان خواهم داد.
سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران ادامه داد: حجازي تا كنون چندين مصاحبه عليه من انجام داده است كه به دليل فني بودن، پاسخي به اين پيشكسوت ندادم. اما چند روز قبل در يكي از نشريات تيتري از قول وي زده شد مبني بر اين كه« قلعه نويي از پشت به من خنجر زد.» كدام يك از شما پاسخي را براي اين گفته داريد؟
وي تصريح كرد: چند سال قبل پس از پايان يك برنامه  تلويزيوني و در شرايطي كه به دليل پارگي رباط پا چندين ماه از استقلال دور بودم فتح الله زاده از من درخواست كرد كه به استقلال كمك كنم زيرا استقلال در چارچوب مسابقات جام حذفي به بهمن باخته بود و در شرايط نامناسبي قرار داشت. در آن مقطع حجازي سرمربي گري اين تيم را بر عهده داشت كه عنوان كردم بين من و حجازي نقطه مشتركي وجود ندارد.
مهندس عابديني شاهد زنده  اين ماجراست كه به من گفت: اگر به تيم استقلال نرفتي پاسپورت خود را به من بده تا تو را به يك دوره  مربيگري در كروواسي اعزام كنم.
قلعه نويي ادامه داد: فتح الله زاده كمك به استقلال را براي من به منزله  يك تكليف دانست و زماني كه مربي اين تيم شدم استقلال از جام حذفي حذف شده بود و در رده  پنجم ليگ قرار داشت. در آن سال به فاصله  چهار هفته به پايان ليگ استقلال قهرمان ليگ برتر شد و در پايان فصل، من و حجازي با يكديگر اختلاف پيدا كرديم و به فاصله دو روز مانده به جام باشگاه هاي آسيا عذر من را خواستند و پس از آن نيز هرگز مصاحبه اي عليه استقلال و حجازي انجام ندادم.
كامران منزوي سخنگوي باشگاه استقلال تهران نيز درباره  انتقادات مطرح شده از سوي حجازي، گفت:فوتبال از نگاه ما ورزشي ارزشي است و متاسفانه شاهد هستيم ارزش تنها چيزي است كه رعايت نمي شود. ما با مشكلات بسيار زيادي در روند تيم داري خود روبرو بوديم، اما با تمام اين موارد تلاش كرديم تا هرگز اين مسايل در خارج از باشگاه مطرح نشود و به كار خود بپردازيم. دست تمامي پيشكسوتان را مي بوسيم و تمامي آنها براي ما عزيز و ارزشمند هستند.
006669.jpg

كاظم اوليايي معاون فرهنگي اجتماعي باشگاه استقلال در ادامه  اين نشست، گفت: حال كه استقلال با كمترين هزينه نايب قهرمان شده است اين گونه برخورد مي كنند و سؤال اين است كه اگر اين موفقيت ها حاصل نمي شد، آن گاه چه اتفاقي مي افتاد. روند كاري باشگاه استقلال مثبت است و من نيز به عنوان معاون فرهنگي اجتماعي باشگاه برنامه هاي مختلفي را پيش بيني كرده ام كه به تدريج عملي خواهد شد. افتخار معاونين استقلال اين است كه همگي در جهت درآمدزايي نهايت تلاش هاي لازم را انجام دادند. ساختار باشگاه استقلال به شكلي است كه خود را بزرگ تر از هر وزارتخانه و تشكيلاتي مي دانيم. اما با اين وجود باز هم از مسئولين باشگاه خواسته ام تا پاسخي به مسايل مطرح شده ندهند.

جام باشگاه هاي آسيا
سپاهان با ۳ گل العربي را شكست داد
گروه ورزشي: تيم فوتبال سپاهان اصفهان در آخرين بازي مقدماتي خود در مسابقات باشگاه هاي آسيا ديروز با سه گل تيم العربي كويت را مغلوب كرد و به انتظار نتيجه ديدار دو تيم نفتچي ازبكستان با الاتحاد عربستان ماند. العربي در دقيقه (۲) با ضربه فراس الخطيبي به گل زودهنگام دست يافت. حملات سپاهان سرانجام در دقيقه ۵۴ ثمر داد و فرشباف گل تساوي را به ثمر رساند.
دو گل ديگر سپاهان در دقايق ۵۶ و ۷۲ توسط محمود كريمي و اصغر طالب نسب وارد دروازه حريف شد.
جشن قهرماني صباباطري
تيم فوتبال صباباطري قهرمان پيش هنگام ليگ دسته يك ديروز با پيروزي در بازي آخر خود جشن قهرماني گرفت.
اين تيم در برابر صنايع اراك با ۳ گل به برتري رسيد. ملوان انزلي به عنوان تيم دوم جدول همراه با صباباطري به ليگ برتر صعود كرد.
شهيد قندي و صنعت نفت
در پلي آف
در پي صعود صباباطري و ملوان انزلي به ليگ برتر، دو تيم شهيد قندي يزد و صنعت نفت نيز به مرحله پلي اف رسيدند. شهيد قندي در بازي آخرش ۳ بر ۲ مغلوب راه آهن شد و صنعت نفت توانست ۲ بريك هما را شكست دهد.

رئيس سازمان تربيت بدني :
مطبوعات و رسانه ها مشاورين امين من هستند
006660.jpg
گروه ورزشي:نشست مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با مديران و سردبيران رسانه هاي گروهي صبح ديروزدر سالن نصرت مجموعه  ورزشي انقلاب برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه علي كفاشيان معاون ورزشي سازمان تربيت بدني، تقي زاده معاون اشتغال سازمان تربيت بدني و يزداني خرم دبير كميسيون بند چ نيز حضور داشتند، مهندس مهرعليزاده با اشاره به ۸۷ روز مانده تا شروع بازي هاي المپيك آتن يادآور شد؛ رسانه هاي گروهي بايد بحث المپيك را بسيار جدي پيگيري كنند و با دلسوزي در جهت ايجاد آرامش در بين ورزشكاران المپيكي باشند.
در اين مدت باقيمانده تا المپيك رسانه هاي گروهي مي توانند با نگاهي صحيح نسبت به المپيك و ورزشكاران ايراني در جهت افزايش اميدهاي ايران در آتن حركت كنند.
وي با بيان اين كه مطبوعات و رسانه ها مشاورين امين من هستند خاطر نشان كرد: بازي هاي المپيك حادثه  بسيار بزرگ ورزش دنيا است كه هر چهار سال يك بار به وقوع مي پيوندد و همه  كشورهاي جهان براي كسب بهترين نتيجه پاي به اين بازي ها خواهند گذاشت.
مطبوعات و رسانه ها با رسالتي كه بر عهده دارند مي توانند در جهت دوري تيم هاي ورزشي از حاشيه حركت كنند و نقش مهمي در آرامش تيمي ايران داشته باشند.
رئيس سازمان تربيت بدني پس از پرداختن به بحث المپيك و اهميت اين بازي ها با اشاره به طرح جامع ورزش كشور گفت: با توجه به اين كه طرح جامع در يك سال و نيم گذشته از عمده اهداف دولت و سازمان تربيت بدني بوده است،اميدواريم كه رسانه هاي گروهي با پرداختن به اين طرح،فرهنگسازي لازم براي اجراي آن را در جامعه بوجود آورند و مي توانند با بررسي زواياي مختلف اين طرح نقاط قوت و ضعف آن را دريابند.

امروز قرعه كشي تكواندو آسيا و اقيانوسيه
گروه ورزشي: شانزدهمين  دوره  مسابقات  تكواندو قهرماني  آسيا-اقيانوسيه  امروز چهارشنبه  در ســــــــالن  وونگ  بو شهر سونگ  نان  كره  جنوبي  محل  برگزاري  اين  مسابقات  قرعه  كشي  خواهد شد.
ايــن  مسابقات  در اوزان  مختلف  برگزار خواهد شد و معمولا مسابقات  در سه  روزو هر روز در سه  يا دو وزن  برگزار مي شود، اما هـــنوز برنامه  كره اي ها بـراي  نحوه  برگزاري  اين  مسابقات  و اوزاني  كه  در هر روز رقابت هاي  آن  برگزار خواهد شد، مشخص  نشده است .تاكنون  بـراي  شركت  دراين  مسابقات  حدود ۱۰ تيم  وارد كره  جنوبي  شده اند وانتظار مي رود كه  تا فردا تعداد تيم هاي  شركت كننده  به  بيش  از ۱۵ تيم  افزايش  يابد.تيم  ملي  تكواندو ايران  روز دوشنبه  وارد شهر سونگ  نان  شد و صبح  ديـروزسه شنبه  اولين  تمرين  خود را در سالن  محل  برگزاري  مسابقات  انجام  داد.

تيم ملي واليبال ايران نايب قهرمان ليگ كره را شكست داد
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران كه در راه شركت در مسابقات انتخابي المپيك آتن هم اكنون در كره جنوبي به سر مي برد، در نخستين بازي تداركاتي خود تيم هيوندايي نايب قهرمان ليگ كره جنوبي را شكست داد.
تيم ملي ايران در اين بازي تنها گيم دوم را با نتيجه ۲۵ بر ۲۲ باخت و سه گيم اول، سوم و چهارم را با نتايج ۲۵ بر۲۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۳ به سود خود كرد.
پارك كي ون سرمربي كره اي تيم ملي ايران نفراتي را به ميدان فرستاد كه قرار است در بازي اول ايران مقابل كانادا بازي كنند. امير حسيني پاسور اصلي بود. بهنام محمودي به عنوان قطر پاسور و بازيكن پشت خطزن، پيمان اكبري و محمد تركاشوند اسپكرهاي قدرتي دريافت كننده و دو بازيكن سرعتي ما را هم عليرضا نادي و عباس قاسميان تشكيل دادند. فرهاد ظريف نيز در نقش ليبرو ظاهر شد. البته در طول بازي مربيان ايران به تناوب از عليرضا بهبودي، عظيم جزيده و اكبر خداوردي هم استفاده كردند.تيم ملي ايران امروز را تمرين خواهد كرد و صبح فردا ساعت ۱۱ دومين و آخرين بازي خود را با هيوندايي برگزار مي كند.

سالن اختصاصي هندبال خردادماه به بهره برداري مي رسد
گروه ورزشي: سالن اختصاصي هندبال تا پايان خردادماه سال جاري به بهره برداري كامل مي رسد. عليرضا رحيمي با اعلام اين مطلب گفت: با به بهره برداري رسيدن اين سالن، هندبال نيمي از مشكلات خود را حل شده خواهد ديد. وي ضمن قدرداني از مساعدت هاي بي دريغ مهندس مهرعليزاده معاونت رييس جمهور و سازمان تربيت بدني گفت: سازمان ورزش در تكميل و اجراي اين پروژه نقشي چشمگير داشت. رييس فدراسيون هندبال تصريح كرد: با انجام مراحل پاياني سالن قصد داريم، با انجام يكدوره مسابقات بين المللي سالن اختصاصي هندبال را افتتاح كنيم. وي درمورد انتقال كادر اداري فدراسيون به اين مجموعه گفت: هفته آينده كادر اداري فدراسيون نيز از مجموعه ورزشي شهيد شيرودي به سالن جديد منتقل خواهند شد.رحيمي با توجه به نياز تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان به ۱۶۰ جلسه تمريني براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه و جوانان آسيا، افتتاح اين سالن را كمك بزرگي به شكوفايي اين ورزش خواند.

انتخاب مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز
«اكبر گهرخاني» به عنوان مديرعامل جديد باشگاه تراكتورسازي تبريز معرفي شد.مديرعامل جديد باشگاه تراكتورسازي بااشاره به لزوم حمايت از تيم هاي فوتبال تبريز و به خصوص تيم هاي تراكتورسازي و ماشين سازي گفت: شوراي اسلامي شهر تبريز بايد نظير عملكرد شوراي شهر تهران نسبت به حمايت از تيم هايي كه طرفدار بيشتري دارند، اقدام كند.به گفته گهرخاني، شوراي اسلامي شهر تبريز بايد توانايي هاي خود را درجهت حمايت از تيم هاي ورزشي پرطرفدار به كار گيرد.

كشتي گيران از پيكارهاي انتخابي تيم ملي مي گويند
گروه ورزشي: در فاصله ۴۸ ساعت تا شروع پيكارهاي يك روزه انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در سالن شهداي هفتم تير تهران، فدراسيون كشتي كشور با استفاده از تمامي امكانات و نيروهاي موجود خود در پي ايجاد شرايطي مناسب براي برگزاري رقابت هايي سالم و بدون حرف و حديث است. خبرهاي دريافتي حاكي از آن است كه مدعيان حضور در اين ميدان در شرايط بسيار خوبي به سر مي برند كه اين خود مي تواند نويد بخش انجام پيكارهايي ديدني و پرهيجان باشد. با توجه به استقبال گسترده كشتي دوستان شهرستاني و حضور يكپارچه آن ها در سالن محل انجام اين مسابقه ها، احتمال آنكه گنجايش محدود سالن هفتم تير مشكلاتي را در راه برگزاري رقابت هايي منظم پديد آورد، بسيار زياد است و اين نكته بسيار مهمي است كه متوليان كشتي كشور در فرصت كوتاه باقيمانده بايستي دور انديشي و تدبير مناسب را نسبت به آن انجام دهند. با توجه به حساسيت اين مبارزه ها آخرين گفته هاي تني چند از كشتي گيران مدعي در پيكارهاي انتخابي را با هم مي خوانيم:
مصطفي يونسي نيا: آمادگي بسيار خوبي دارم
مصطفي يونسي نيا عضو تيم ملي در جام جهاني باكو در رابطه با حريفانش در مسابقه هاي انتخابي گفت: مبارزه با تمامي حريفان از جمله خادم، قنبري، خدايي و درستكار را مدنظر دارم و با اين ذهنيت خود را آماده كرده ام كه تمامي اين كشتي گيران به شدت قابل احترام هستند. اما اميدوارم هر كسي كه تلاش بيشتري انجام مي دهد، مزد زحماتش را بگيرد.
بهنام طيبي: شاهد اتفاقات جالبي خواهيم بود
بهنام طيبي دارنده مدال طلاي مسابقات آسيايي مغولستان در سال ۲۰۰۱ مي گويد تنها با هدف كسب عنوان قهرماني در صحنه رقابت هاي انتخابي حاضر خواهم شد. وي تاكيد كرد در رقابت هاي انتخابي شاهد اتفاقات جالبي خواهيم بود.
حسين رنگرز: مشكلات فني ام را كمتر كرده ام
حسين رنگرز مي گويد: فكر نمي كردم فرصت شركت در مسابقات انتخابي به من داده شود.وي تصريح كرد:  در چند ماه اخير تا آنجا كه توانسته ام مشكلات فني ام را كمتر كرده ام كه البته براي رفع كامل مشكلات به زمان بيشتري نياز دارم.

نتايج كشتي دانشجويان دانشگاه آزاد
گروه ورزشي: هشتمين دوره مسابقه هاي سراسري كشتي آزاد دانشجويان مناطق دهگانه دانشگاه آزاد اسلامي كشور با قهرماني تيم مازندران به پايان رسيد.در اين رقابتها كه به مناسبت گراميداشت بيست و دومين سالروز تاسيس دانشگاه آزاد به مدت دو روز در مجموعه ورزشي تازه تاسيس پورياي ولي شهر همدان برگزار شد، تيم هاي مازندران،  خراسان و همدان هر كدام با كسب ۵۵ امتياز و تنها به لحاظ مرغوبيت مدال به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم را بدست آوردند. ضمن اينكه هادي صابري از منطقه ۵ به عنوان فني ترين كشتي گير انتخاب شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |