مدیرکل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که بار مالی طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی بیش از یکهزار میلیارد تومان است، اظهار امیدواری کرد که دولت در رابطه با تامین هزینه این طرح موافقت کند.

سردار کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی گفت: در حال حاضر این طرح برای رفتن به صحن علنی مجلس آماده است اما با نمایندگان مجلس هماهنگی‌هایی صورت گرفته که 2تا 3هفته برای ارائه به صحن صبر کنند، تا نتیجه مذاکرات با دولت در رابطه با هزینه این طرح مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان از 7بند طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی به دلیل بارمالی ایراد گرفته است، اضافه کرد: براین اساس اگر ایراد این طرح طبق اصل 75 برطرف نشود، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده خواهد شد و یا اینکه بندهای موردنظر از سوی نمایندگان مجلس از طرح حذف می‌شود.

سردار کمالی بار مالی این طرح را بیش از یکهزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در رابطه با هزینه اجرای این طرح با دولت در حال مذاکره هستیم و امیدواریم برای تامین این هزینه‌ها به توافق برسیم.

مدیرکل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح، فرصت ادامه تحصیل پس از گذشت یکسال از فارغ‌التحصیلی مشمولان را از جمله مباحث مهم مطرح شده در اصلاحیه قانون وظیفه عمومی عنوان کرد و توضیح داد: در صورت تصویب این طرح، اگر مشمولان پس از احضار به سربازی تا چند روز مراجعه نکنند برای آنها غیبتی درنظر گرفته نخواهد شد. همچنین آموزش‌های تخصصی فنی‌وحرفه‌ای و غیره در دوران سربازی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی اصلاحیه قانون وظیفه عمومی را در جهت تحکیم و تقویت خدمت سربازی مهم ارزیابی کرد و گفت: شائبه‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است سربازی حذف یا اینکه به فروش برسد وجود داشت، اما در صورت تصویب اصلاحیه قانون وظیفه عمومی، این موضوعات برطرف خواهد شد.