تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به محض اینکه اختلافی در کشور پیدا می‌شود، نباید به‌دنبال حذف دیگران باشیم.

علی لاریجانی که به‌منظور شرکت در یادواره سرداران و هزار شهید خمین، به استان مرکزی سفر کرده بود، 2بهمن در خطبه‌های پیش از نماز جمعه ساوه نیز حضور یافت و خاطرنشان کرد: هر فردی باید توجه داشته باشد که در زمین دشمن بازی نکند و مجال استفاده را برای دشمن فراهم نیاورد.

وی ادامه داد: از نظردینی باید درباره مسائل اخیر از ولایت فقیه که خود مرجعی است دینی، تبعیت کرد و از نظر سیاسی هم باید به اصل وحدت توجه داشت.

رئیس مجلس افزود: اگر مرزها از سوی افراد، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی روشن شود، این موضوع به نفع کشور خواهد بود. نباید محاسبات دنیوی را مد نظر قرار داد بلکه باید به محاسبات اخروی توجه کنیم و سر هر موضوع کوچکی دعوا شایع نشود.

نماینده مردم قم طی سخنانی در یادواره سرداران و هزار شهید خمین نیز با بیان اینکه شهادت و مجاهدت یک خصوصیت تحول‌برانگیز در خود انسان و به تبع آن در جامعه است، گفت: جامعه‌ای که این خصوصیت را داشته باشد سرافراز است و اگر از آن فاصله بگیرد لباس ذلت می‌پوشد. اگر حماس در برابر اسرائیل پیروز شد، ناشی از توسل به جهاد و مقاومت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهداف امام (ره) از بازکردن موضوع ولایت فقیه در فرهنگ سیاسی کشور، افزود: امام(ره) این موضوع را در فرهنگ سیاسی کشور به‌صورت جدی باز کردند تا مشروعیت کشور از نظر حرکت و استقامت در برابر استعمار و استکبار توسط ولایت فقیه تامین شود.

ولایت فقیه مردم را بسیج کرد و به جبهه‌ها فرستاد و توانست جلوی دیکتاتوری را بگیرد.لاریجانی در سفر خود به استان مرکزی در جمع مردم تفرش و آشتیان نیز سخنرانی کرد.

وی در جمع مردم تفرش با اشاره به مناقشات داخلی و خارجی گفت: ترورهایی که اخیرا انجام گرفت، مرز بین عناصر داخلی و خارجی را مشخص کرده است.علی لاریجانی که از روز چهارشنبه به استان مرکزی سفر کرده بود، در شهرستان خمین از بیت امام خمینی(ره) در این شهر بازدید کرد و در جریان روند بازسازی بخش‌هایی از بیت ایشان قرار گرفت.

رئیس مجلس دیروز سفر خود به  این استان را پایان داد و به تهران بازگشت. وی قرار است 3بهمن در دانشگاه جامع‌المصطفی عالمیه در قم نیز سخنرانی کند.

سفر به کویت، اوگاندا، کنیا

مشاور رئیس مجلس از سفر 9 روزه لاریجانی به 3 کشور کویت، اوگاندا و کنیا از پنجم بهمن ماه خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، حسن زمانی گفت: دیدار رسمی با رئیس مجلس کویت برنامه اصلی این سفر است.

رئیس مجلس و هیات همراه برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس اسلامی در این کشور حضور می‌یابند.