گروه ورزشی: هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد.

پرسپولیسی‌ها که هفته گذشته در بوشهر با چهار گل مقابل شاهین مغلوب شده بودند در بازی خانگی به جبران شکست و بهبود شرایط خود در جدول می‌اندیشیدند. علی دایی هم در حالی برای سومین بار روی نیمکت پرسپولیس نشست که در دو بازی گذشته به یک تساوی و یک شکست سنگین دست یافته بود.

دایی با توجه به نتیجه ضعیف تیمش در بازی هفته گذشته مقابل شاهین 7 تغییر در ترکیب پرسپولیس ایجاد کرد. حقیقی جای معمارزاده را درون دروازه گرفت. اکبری و رضایی در ترکیب خط دفاع جای گرفتند و  در خط میانی به غیر از عادل کلاه‌کج سه تغییر دیگر در ترکیب تیم ایجاد شد. بادامکی در سمت راست، ‌هوار ملامحمد در سمت چپ و کریم باقری پشت سر مهاجمان قرار گرفتند و لوزی متفاوتی را در خط میانی پرسپولیس شکل دادند. در خط حمله هم به جای آرفی، هادی نوروزی در کنار محسن خلیلی به بازی گرفته شد.

پرسپولیس جدید دایی در دقایق ابتدایی با استفاده از جو ورزشگاه هم نتوانست صاحب توپ و میدان باشد و برخلاف همیشه برتری محسوسی نسبت به حریف نداشت. 10 دقیقه ابتدایی بازی بیشتر در مرکز زمین جریان داشت و تنها موقعیت حساس بازی در این دقایق روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به دست آمد. نورمحمدی توانست توپ را پشت محوطه جریمه از بازیکنان پرسپولیس بگیرد و در اولین موقعیت تک به تک مسابقه با یک ضربه ضعیف به مرکز دروازه توپ را از دست داد.

حقیقی واکنش خوبی در این صحنه داشت و تنها موقعیت راه‌آهن را از این تیم گرفت. زوج جدید خط حمله پرسپولیس عملکرد خوبی در نیمه نخست مسابقه داشت. همکاری نوروزی و محسن خلیلی چند بار پرسپولیس را  صاحب موقعیت گل کرد و بالاخره خلیلی روی یکی از همین موقعیت‌ها توانست تنها گل بازی را به ثمر برساند. مهاجم شماره 9 پرسپولیس از پاس نوروزی به خوبی استفاده کرد و در داخل محوطه جریمه توپ را به گوشه دروازه راه‌آهن فرستاد.

گل پرسپولیس تاثیری در جریان بازی نداشت. انتظار می‌رفت بازیکنان راه‌آهن با این گل حداقل به دنبال جبران نتیجه باشند و حملاتی روی دروازه پرسپولیس ترتیب دهند و تیم دایی هم در ضدحملات موقعیت‌های دیگری به دست بیاورد اما راه‌آهن توان نزدیک شدن به دروازه حقیقی را نداشت. مجموع حملات تیم تارتار در نیمه نخست به چند سانتر بی‌خطر از جناحین خلاصه ‌شد و حقیقی تا پایان نیمه نخست هیچ خطری روی دروازه‌اش احساس نکرد. در مقابل پرسپولیس هم با تکیه بر تنها گل خلیلی با چند حمله نه چندان جدی دروازه راه‌آهن را تهدید کرد. ضربات ایستگاهی و توپ‌های ارسالی از جناحین خلیلی و نوروزی را صاحب فرصت کرد اما دروازه راه‌آهن در نیمه نخست بیش از یک بار باز نشد.

مهدی تارتار با توجه به شرایط بحرانی تیمش خصوصا در خط حمله، احمد مومن‌زاده را در ابتدای نیمه دوم وارد زمین کرد تا تحرک بیشتری در حرکات هجومی راه‌آهن ایجاد کند. ابتدای نیمه دوم هم با حملات کم‌خطر زردپوشان همراه بود اما باز هم اولین موقعیت گل جدی برای پرسپولیس به دست آمد. با جلو کشیدن تیم راه‌آهن، پرسپولیسی‌ها روی یک ضدحمله با همکاری خلیلی و هوار ملامحمد فرصت خوبی برای گلزنی به دست آوردند اما ضربه هافبک عراقی از کنار دروازه به اوت رفت.

در ادامه هادی نوروزی هم چند فرصت خوب برای گلزنی به دست آورد اما نتوانست دروازه راه‌آهن را باز کند.روند کم هیجان بازی در نیمه دوم هم ادامه داشت و ‌اشتباه‌های متعدد هافبک‌های دو تیم، ‌ارسال توپ‌های بلند و بی‌هدف همراه با کم‌تحرکی مهاجمان روی کیفیت بازی تاثیر منفی گذاشته بود.دایی در ترکیب تیمش اولین تغییر را ایجاد کرد و مجتبی زارع به جای نوروزی وارد زمین شد تا شاید با حضور این بازیکن سرعتی حداقل خط حمله پرسپولیس سرعت و تحرک بیشتری پیدا کند.حوادث و اتفاقات بازی البته صحنه‌هایی را روی دروازه‌ها ایجاد می‌کرد و تیم راه‌آهن هم با عبور از دقیقه 70 تا حدی خطرساز ظاهر شد. 

اشتباه‌های حقیقی چند بار مهاجمان حریف را در فرصت گلزنی قرار داد اما تغییری در روند و نتیجه بازی حاصل نشد.بازی کسل‌کننده دو تیم با تعویض‌های مربیان هم تغییر نکرد. دایی، کریم باقری را از زمین خارج کرد و مهدی شیری در ترکیب قرار گرفت تا این بازیکن تکنیکی به حفظ توپ و البته حفظ نتیجه کمک کند. در دقیقه 80 برخلاف روند کند بازی، پرسپولیس صاحب یک موقعیت مناسب گلزنی شد. محسن خلیلی می‌توانست خودش را در این موقعیت دو گله کند اما در یک فرصت تک‌به‌تک از زاویه بسته توپ را به اوت فرستاد.این آخرین موقعیت و صحنه جدی بازی بود.

روند مسابقه تغییری نکرد. نه پرسپولیس توانی برای  زدن گل دوم داشت و نه راه‌آهن می‌توانست دروازه رقیب سرخپوش را در دقایق باقیمانده تهدید کند. 5 دقیقه وقت اضافی مسابقه هم بدون وقوع هیچ حادثه خاصی به پایان رسید. البته در دقیقه 96 راه‌آهن صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که با برخورد توپ به دیوار دفاعی پرسپولیس این فرصت هم از دست رفت. علی دایی اولین 3 امتیاز خودش را روی نیمکت پرسپولیس به دست آورد تا تیمش موقتا با 37 امتیاز به مکان سوم جدول صعود کند.

پیروزی مدعیان اصفهانی

در دیگر بازی‌های روز گذشته پاس در همدان به یک پیروزی ارزشمند دست یافت و با نتیجه
 2 بر یک صبای قم را شکست داد. پاس با این برد 29 امتیازی شد و دو پله در جدول صعود کرد. در کرمان تیم شاهین که هفته گذشته پرسپولیس را گلباران کرده بود با یک گل مقابل مس کرمان شکست خورد. فولاد در کرج سایپا را  2 بر یک شکست داد.

ابومسلم مشهد هم با نتیجه 2 بر یک پیکان را مغلوب کرد تا پیروزی و موفقیت تیم‌های پایین جدول تکمیل شود. البته در این بین شکست راه‌آهن و شاهین موقعیت این دو تیم را بیش از پیش با خطر مواجه ساخت. تراکتورسازی در تبریز مقابل مقاومت شیراز متوقف شد و به تساوی بدون گل رضایت داد. سپاهان با نتیجه 2 بر صفر ملوان انزلی را مغلوب کرد و ذوب‌آهن، دیگر مدعی اصفهانی که با یک گل از استقلال‌اهواز عقب افتاده بود، در نهایت به برتری 2 بر یک دست یافت.