داوود مددی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با بیان این خبر گفت: «پاسخگویی نباید به مراجعه حضوری و تلفنی محدود شود. امروزه استفاده از شبکههای رایانهای یکی از شیوههای مناسب برای انجام امور مراجعان است.»
وی با اشاره به روشهای نوین پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی مشتریان و شرکای سازمان تأمین اجتماعی افزود:« الکترونیکی شدن سامانه صدور دفترچه، صدور کارت شناسایی برای بیمهشدگان، صدور دفترچه الکترونیکی و قراردادن اطلاعات و کارنامههای بیمهای در سایت اینترنتی تأمین اجتماعی از جمله کارهایی است که سازمان تأمین اجتماعی در صدد انجام آن است.»
از سوی دیگر معاون سازمان تأمین اجتماعی از ارسال کارنامه سوابق بیمهشدگان به خانههایشان خبر داد.
عزیز بیگی گفت: کارنامه سوابق بیمهشدگان تأمین اجتماعی در کل کشور تا پایان امسال به در خانههای آنها ارسال میشود.
وی افزود:« کارنامه سوابق بیمهشدگان بدون اینکه بیمهشده درخواستی برای دریافت آن داشته باشد، ارسال میشود.»
240 میلیون مراجعه به مراکز پزشکی تأمین اجتماعی
در یک سال گذشته بیمهشدگان سازمان تأمین اجتماعی بیش از 240 میلیون بار به واحدهای مختلف پزشکی درمانی این سازمان مراجعه کردهاند.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت:« این عدد نشانگر پیچیده بودن روشهای درمانی، توجیه نبودن و عدم حضور مشاوران کارآمد به تعداد مورد نیاز در مراکز درمانی و شعب تأمین اجتماعی است.»
وی با اشاره به اینکه در صورت تقویت موقعیت مشاوران علاوه بر اعتماد سازی میتوان از تعداد مراجعه کنندگان کاست، افزود:« در صورت تقویت حضور مشاوران در مراکز درمانی این سازمان، میتوان بیش از یک سوم مراجعات را کاهش داد.»