گروه ورزشی: سرنوشت خداداد عزیزی و تیم آبی‌پوش شهر اهواز در این فصل به دست شاگردان منصور ابراهیم‌زاده رقم خورده.

 ذوب‌آهن در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال‌اهواز به پیروزی رسید و این نتیجه با استعفای سرمربیان این تیم همراه بود. عزیزی در بازی رفت با این شکست استعفا داد و در بازی برگشت با استعفای باقری‌نیا به جای خودش بازگشت.باقری نیاسیزدهمین مربی‌ای است که در طول فصل شغلش را از دست داده است.

پس از باخت خانگی 2 بر یک مقابل ذوب‌آهن مجید باقری‌نیا، سرمربی تیم استقلا‌ل‌اهواز استعفای خودش را به مدیران این باشگاه اعلام کرد و با توجه به نتایج اخیر این تیم، شفیع‌زاده در پذیرفتن این استعفا تردید نکرد چراکه او اشتباه‌های سرمربی را عامل این شکست می‌دانست.

مدیرعامل باشگاه اهوازی در خصوص اشتباه‌های باقری‌نیا گفت: «سرمربی ما با وجود آنکه دغاغله یکی از بازیکنان تیم ما می‌گفت مرا تعویض کنید، به این موضوع توجه نمی‌کرد. من هم از بالا طی تماسی که داشتم این موضوع را گوشزد کردم که چرا بازیکنی که توان بازی کردن ندارد باید در زمین بماند.»

استقلال‌اهواز پنجمین شکست پیاپی خودش را مقابل ذوب‌آهن تجربه کرد و با پذیرفتن یازدهمین شکست فصل با 27 امتیاز به مکان چهاردهم سقوط کرد. باقری‌نیا که بعد از بازی به سمت رختکن رفت، در مسیر با هواداران تیم درگیری لفظی کوتاهی داشت و کناره‌گیری خودش را در همین تقابل اعلام کرد. بعد هم با حضور در رختکن اعلام کرد که دیگر با تیم استقلال‌اهواز همکاری نمی‌کند. باقری‌نیا در کنفرانس خبری بعد از بازی حضور پیدا نکرد و حتی تلفن همراه خودش را خاموش کرد تا بعد از استعفا هیچ اظهار نظری در این خصوص نداشته باشد.

 بررسی شرایط گزینه‌ها

مدیرعامل باشگاه در اولین اقدام پیش از انتخاب سرمربی جدید اعلام کرد که افشین کمایی، کاپیتان تیم به عنوان سرمربی موقت استقلال‌اهواز فعالیت می‌کند تا مربی جدید انتخاب شود اما کمایی در این خصوص گفت: «مدیرعامل تیم به خاطر اعتمادی که به من دارد از من خواست به عنوان مربی تیم را تمرین دهم چون به هرحال تیم ما در شرایط حساسی قرار دارد و پنجشنبه باید در بوشهر رودرروی شاهین قرار بگیریم.»

کاپیتان استقلال‌اهواز همچنین در خصوص شایعاتی که پیرامون این تیم و خصوصا شکست‌های اخیر وجود دارد، اظهار داشت: «هیچ بازیکنی در استقلال‌اهواز کم‌فروشی نکرد تا باقری‌نیا استعفا بدهد. فکر می‌کنم تیم ما افت کرده است همان‌طور که مثلا استقلال تهران و چند تیم دیگر با این مشکل مواجه شدند.»

بعد از کناره‌گیری باقری‌نیا، ‌شفیع‌زاده تمایلی به انتخاب مربی بومی نداشت. او بر این عقیده بود که تجربه استفاده از مربی‌ بومی در استقلال‌اهواز موفق نبوده و حالا باید به دنبال گزینه‌ای برای نجات تیم از وضعیت موجود بود. فیروز کریمی گزینه اصلی مدیرعامل باشگاه بود که سابقه فعالیت در استقلال‌اهواز را داشته و به شرایط این تیم کاملا آشناست اما کریمی با دو مشکل جدی مواجه بود؛ اول اینکه نمی‌توانست رضایت باشگاه داماش را برای انتقال به اهواز جلب کند و مشکل دوم محرومیت فیروز کریمی از حضور در رقابت‌های لیگ برتر بود. همان‌طور که کاظمی نتوانست روی نیمکت ابومسلم بنشیند.»

خداداد، بازگشت به عقب

بعد از فیروز کریمی سه گزینه به شفیع‌زاده پیشنهاد شد؛ بگوویچ، احمدزاده و خداداد عزیزی که در این بین توافق نهایی با خداداد حاصل شد. شفیع‌زاده در این خصوص گفت: «با توجه به اینکه آقای باقری‌نیا از تیم ما استعفا دادند تصمیم گرفتیم بهترین گزینه را در راس کار قرار دهیم. من فکر می‌کنم آقای عزیزی بهترین گزینه موجود است.

جمعه‌شب با خداداد تماس گرفتیم تا زمینه حضور ایشان را در تیم‌مان فراهم کنیم. توافقات صورت گرفت و خداداد یکشنبه در تمرینات حضور خواهد یافت تا رسما به عنوان سرمربی کار خودش را آغاز کند.»نکته عجیب اینکه خداداد در دور رفت رقابت‌ها سرمربی استقلال‌اهواز بود و درست بعد از بازی مقابل ذوب‌آهن استعفا داد و حالا مدیران این باشگاه تصمیم گرفته‌اند که مربی مستعفی نیم فصل نخست را دوباره به تیم بازگردانند.

این قطعا یکی از اتفاقات نادر در جهان فوتبال است اما شفیع‌زاده می‌گوید: «خداداد عزیزی پس از بازی دور رفت‌ با ذوب‌آهن صلاح دید که با رفتنش شوک مثبتی به تیم وارد کند. به همین دلیل استعفا داد و رفت اما رابطه دوستی ما با وجود جدایی ایشان کماکان به قوت خود باقی مانده بود. در فوتبال حرفه‌ای از این قبیل مسائل پیش می‌آید که یک مربی روزی از یک تیم برود و روز دیگر مجددا به آن تیم بازگردد.

از سوی دیگر ما فکر کردیم و دیدیم بازیکنان فعلی استقلال‌اهواز همان نفراتی هستند که خود خداداد به تیم ما آورد بنابراین او می‌تواند در کارش موفق شود.» خداداد عزیزی در این خصوص گفت: «شاید رفتن و برگشتن من به اهواز عجیب باشد اما این تصمیم خودم بوده است.»