گروه سیاسی‌: رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به همسر شهید مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران تاکید کرد:

کمیته ویژه‌ای که در مجلس تشکیل شده این حادثه را به جدیت پیگیری می‌کند.

لاریجانی در مراسم یادبود شهید علی‌محمدی در نمازخانه کارکنان مجلس شرکت کرد و هنگام خروج از این مراسم این گفت‌وگوی کوتاه را با همسر شهید علی‌محمدی داشت.

همسر شهید علی‌محمدی از لاریجانی خواست این حادثه را پیگیری و عاملان آن را رسوا کند. لاریجانی در پاسخ به همسر شهید قول مساعد داد که کمیته تشکیل شده در مجلس این حادثه تروریستی را با جدیت پیگیری کند.

پیش از این، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کمیته‌ای تشکیل داده‌اند تا موضوع ترور شهیدمسعود علی‌محمدی که در 22 دی88 در یک عملیات تروریستی در برابر خانه‌اش در قیطریه تهران به شهادت رسید، مورد بررسی قرار گیرد. پرویز سروری، نماینده تهران به ریاست این کمیته انتخاب شده است.

دیدار با میهمان آفریقایی

علی لاریجانی در دیداری جداگانه، از همتای خود که از آفریقای جنوبی به تهران آمده، میزبانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه ایران از ابتدا همکاری صادقانه‌ای با آژانس داشته است، گفت: چنانچه تعامل غرب و آمریکا با برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران واقعی و به‌دور از فریبکاری باشد، رسیدن به راه حل نهایی دور از انتظار نخواهد بود.

در این دیدار ماکس سیسولو، رئیس مجلس آفریقای جنوبی ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران، جمهوری اسلامی ایران را دوست کشورهای قاره سیاه به‌ویژه آفریقای جنوبی خواند و از همتای ایرانی خود برای انجام سفر رسمی به آفریقای جنوبی دعوت کرد.