همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت: این فدراسیون از سیستم فن‌آوری خط دروازه در مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی استفاده نمی‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از سپ بلاتر نوشت: این فدراسیون ممکن  است در صورت  اطمینان از تاثیر سیستم خط دروازه در آینده از این فن آوری در مسابقات فوتبال استفاده کند.

 رویترز می نویسد:‌ سپ بلاتر همواره از مخالفان استفاده از فن آوری خط دروازه یا بازبینی فیلم ویدئویی مسابقات برای کمک به داوران بوده است.

بلاتر می‌گوید: چگونگی استفاده از فن آوری خط دروازه شامل استفاده از ریز تراشه‌های هوشمند در توپ‌ها و یا نصب دوربین روی خط دروازه در نشست ماه مارس اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش فوتبال 3، اتحادیه بین المللی فوتبال (IFAB) از نهادهای زیر مجموعه فیفا و شامل چهار اتحادیه بریتانیا و چهار نماینده از فیفا است که قوانین مربوط به پرطرفدارترین ورزش دنیا را وضع می کند.

 رئیس فیفا گفت: کاملا هم مخالف استفاده از این سیستم نیستم،‌ اما فقط در صورتی که فن آوری خط دروازه از تمام جهات مورد تایید قرار بگیرد، با آن موافقت خواهم کرد.

وی معتقد است، متوقف کردن مسابقات برای بازبینی فیلم برخی صحنه‌ها به روانی جریان بازی آسیب می‌زند و وجهه انسانی فوتبال را خواهد گرفت.

 بلاتر افزود: اگر امنیت سیستم خط دروازه تضمین شود، آن را اجرایی خواهیم کرد، اما این اتفاق برای جام جهانی 2010 روی نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: در این مسابقات هیچ آزمایشی را انجام نخواهیم داد و از داوران اضافه هم استفاده نخواهیم کرد