همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر اطلاعات با بیان اینکه خبرهای مسرت‌بخشی از پیروزی در جنگ نرم اعلام خواهیم کرد، گفت:

تلاش و مقابله با حربه‌های دشمن برای ایجاد جنگ نرم در کشور به نتیجه رسیده و طومار جنگ نرم در ایران بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قائم مقام وزیر اطلاعات در همایش استراتژی رسانه‌های داخلی مقابل جنگ نرم اظهار کرد: طومار پرونده‌های جنگ نرم در ایران که از سوی دشمنان ایران باز شده بود، به زودی بسته خواهد شد و ایران موفقیت جنگ نرم را از اسرائیل، آمریکا و انگلیس خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر دشمن با ایجاد فضای مجازی و صرف بودجه‌های سنگین به دنبال پیروزی در جنگ نرم است، اما طی روزهای آتی خبرهای مسرت‌بخشی از پیروزی در این جنگ نرم اعلام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: جنگ نرم ابعاد مختلف و قابل بررسی دارد و اصولا یکی از پایه‌های این جنگ، بیگانگان هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: بشر از ابتدا تاکنون انواع جنگ‌های مختلف را تجربه کرده است که ملموس‌ترین آن جنگ نظامی است.

وی با اشاره به این‌که " ایران درسال 59، جنگ نظامی و جنگ امنیتی را تجربه کرده و از آن‌ها با موفقیت بیرون آمده است" اظهار کرد: مهمترین هدف جنگ نرم که یک جنگ تمام عیار و با هدف سقوط حاکمیت ملی، نشاندن حاکمیت وابسته می‌باشد، اما باید به خاطر داشته باشیم در برخی از جنگ‌ها مهمترین هدف به دست گرفتن برخی از کشور مورد نظر و یا حاکمیت آن کشور می‌باشد تا بدین وسیله دشمن بتواند کشور آسیب خورده را در راستای اهداف خود هدایت کرده و آنان را ملزم به پذیرش خواسته‌های خود نماید.

قائم مقام وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در جنگ نرم تغییر سیاست‌ها یکی دیگر از اهداف است زیرا این امر می‌تواند سایر سیاست‌های دشمن را تضمین کند.

وی گفت: در جنگ نرم فلش اصلی به سمت تغییر سیاست‌ها است.

وی از تهاجم فرهنگی و ایجاد فساد اقتصادی و اخلاقی در بین مدیران و جامعه به عنوان دو مولفه برای ایجاد جنگ نرم نام برد و اذعان داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتو فرهنگی و همچنین فساد اقتصادی به عنوان دو ریشه ایجاد جنگ نرم یاد کرده و خواستار مقابله با آن شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به وقوع حوادث اخیر تصریح کرد: پایه‌های این حوادث از قبل برنامه‌ریزی شده و دشمن پیشاپیش در صدد نفوذ در طیف‌های مختلف برآمد.

وی گفت: ممکن است عده‌ای طبق تحلیل‌های خود معتقد باشند که جنگ نرم در ایران عملی نخواهد بود، اما دشمنان ما بر اساس اطلاعات، ارزیابی‌ها و تحلیل‌های‌شان برای کشور ما، طراحی و تصمیم‌گیری می‌کنند و کاری به تحلیل‌های داخلی ما ندارند.

وی اذعان داشت: در جنگ نرم دشمن سعی می‌کند تا بتواند در بین کادرهای حاکمیت نفوذ کرده و منابعی را برای خود جذب کند و سپس با هدف قرار دادن جامعه در متن آن ایجاد موج کرده و از سوی منابع حاکمیتی خود بر آن غلبه می‌کند.

قائم مقام وزیر اطلاعات در پایان گفت: عده‌ای در آمریکا و انگلیس با هدایت‌های خود خواسته‌اند در داخل یک اقلیت را در نقش اکثریت به نمایش درآورند و آن فرصت انتخابات بود که مردم در آستانه تحرک و تاثیرپذیری بودند. در این شرایط بهترین حرف آنان برای انجام این کار شایعه "تقلب در انتخابات" بود.