تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸

گروه ادب و هنر: ارکستر سمفونیک تهران در دومین اجرا در تور اروپا اثر سمفونی صلح و دوستی را در مجموعه هنری بوزار(هنرهای زیبا) بروکسل بلژیک اجرا کرد.

این اثر پس از اجرا در استراسبورگ فرانسه توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی و گروه کر در روز دوشنبه پنجم بهمن‌ماه در سالن 2000 نفری موسیقی مجموعه بوزار (هنرهای زیبا) در بروکسل، پایتخت بلژیک با حضور جمعی از سفرای کشورها و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک برگزار شد و علاقه‌مندان موسیقی در اروپا و جمعی از ایرانیان به تماشای این برنامه نشستند.

منوچهر صهبایی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، اجرای ارکستر سمفونیک تهران در اروپا را تجربه‌ای مؤثر و ارزشمند دانست که دستاوردهایی برای هنر و موسیقی کشور به‌دنبال خواهد داشت. 

او این حضور را فرصت مناسبی برای موسیقی و ارکستر سمفونیک اعلام کرد که می‌تواند زمینه تعامل و ارتباط هنری بیشتر با دیگر کشورها را فراهم کند. صهبایی ادامه داد: در اثر «صلح و دوستی» که پیام صلح و دوستی ایران را بیان می‌کند، از زبان تاثیرگذار موسیقی برای بیان موضوعی انسانی و مهم استفاده شده است.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران، اجراهای ارکستر سمفونیک تهران در استراسبورگ فرانسه و بروکسل بلژیک را رضایت بخش و موفق دانست. در سمفونی «صلح و دوستی» که به‌دلیل نداشتن فرم موسیقی به گفته صهبایی بهتر است قطعه نامیده شود، چند نوازنده مهمان خارجی هم حضور دارند.

صهبایی در این مورد گفت: این نوازنده‌های حرفه‌ای با تمرین‌های مفصلی که انجام شد با ارکستر هماهنگی خوبی پیدا کردند و اجرای موفقی را از ارکستر و گروه کر شاهد بودیم.

در پایان این برنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران و آیت پیمان، مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رهبر و اعضای ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر و خواننده اثر قدردانی کردند. سفیر ایران در بلژیک هم اجرای این کار را بیانگر پیام صلح و دوستی ملت ایران خواند.

تور اروپایی گروه ارکستر سمفونیک تهران با نام «صلح و دوستی» در روز چهارشنبه 7 بهمن در شهر رم - پایتخت ایتالیا - اجرای برنامه دارد و پس از 2 روز استراحت شنبه 10 بهمن در شهر روتردام هلند و یازدهم در ژنو کنسرت خواهند داد.

پایان بخش تور ارکستر سمفونیک تهران، اجرای روز14 بهمن در شهر وین پایتخت اتریش است و پس از آن ارکستر به پاریس می‌رود و از آنجا به تهران برمی‌گردد.