گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به‌دلیل اشتیاق شهروندان برای بازدید از تونل، ترددهای پرحجمی در داخل و سطح تونل توحید در حال انجام است،

گفت: برای جلوگیری از سنگین شدن حجم ترافیک درون تونل توحید از شهروندان می‌خواهیم در روزهای نخستین، بی‌دلیل و تنها برای بازدید وارد تونل توحید نشوند. سید جعفر تشکری هاشمی،

با بیان این مطلب اظهار کرد: در زمان افتتاح تونل رسالت نیز چنین اشتیاقی از سوی شهروندان برای بازدید وجود داشت و ما از شهروندان درخواست داریم برای ایجاد تردد روان در چند روز آغاز گشایش تونل تنها برای دیدن از این پروژه وارد تونل توحید نشوند تا تردد در محورهای نواب و چمران با ترافیک سنگین مواجه نشود.

وی تصریح کرد: همچنین از شهروندان انتظار می‌رود برای گرفتن عکس یا بازدید از جزئیات تونل، سرعت خود را در داخل تونل کاهش ندهند و یا توقف نکنند تا تردد در مسیر آن دچار مشکل نشود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: همچنین خودروهایی که احتمالا در تونل دچار نقص فنی می‌شوند تنها مجاز به توقف در لاین ویژه‌ای هستند که برای ارائه خدمات اورژانسی درنظر گرفته شده و این خودروها مسیر تردد سایر خودروها را مسدود نکنند.

وی ادامه داد: خودروهای حامل سوخت و موتورسیکلت‌ها مجاز به عبور از تونل توحید نیستند و باید از روی تونل و خیابان‌های مجاور تردد کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه برای نظارت و مدیریت ترافیک در تونل توحید مرکز کنترل ترافیک ویژه‌ای در مجاورت آن ایجاد شده است، گفت: تمامی مسیر تونل توحید از رمپ شمالی تا انتهای رمپ جنوبی به وسیله دوربین‌های نظارتی، تحت کنترل است و با پوشش لحظه به لحظه تصویری بر ترافیک این تونل نظارت و مدیریت می‌شود.

وی همچنین از استقرار نیروی‌های راهنمایی و رانندگی، اورژانس، آتش‌نشانی و گروه‌های امدادی در مجاورت تونل توحید خبر داد که درصورت بروز هرگونه مشکل و حادثه‌ای در کوتاه‌ترین زمان برای رفع مشکل اقدام می‌شود.