تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸

شبنم شکوریان: کسانی که در عرصه ورزش استان لرستان فعالیت می‌کنند، نام بهزاد پاکزاد را شنیده‌اند

ورزشکاری که با وجود سابقه چندین ساله‌‌اش در ورزش، این روزها از این عرصه دوری جسته و برای استفاده از امکانات بیشتر به تهران سفر کرده است.
 پاکزاد سال‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی فعال بود. او 13 سال در عرصه ورزش پرورش اندام استان فعالیت داشت و پس از مدتی با کمک ورزشکاران علاقه‌مند به رشته تیروکمان، این رشته را در استان لرستان پایه‌ریزی کرد.

پاکزاد در مدت زمان کوتاهی توانست در این رشته رشد کند و این روزها نامش در میان کمانداران دعوت شده به اردوی تیم ملی دیده می‌شود. با این وجود او که مدت‌ها در هیات تیروکمان استان به‌عنوان دبیر فعال بود، پس از حضور در تیم ملی تیروکمان از سمت دبیری هیات کنار گذاشته شد تا برای ادامه فعالیت این رشته ورزشی به تهران سفرکند.

آغاز کار هیات تیروکمان لرستان

پاکزاد ورزش را با رشته پرورش اندام آغاز کرد؛ با این وجود زمانی که قرار شد هیات تیروکمان استان تشکیل شود، او برای تشکیل این هیات زحمات زیادی کشید: «براساس دستورالعمل فدراسیون تیروکمان، قرار بود هیات‌های استانی را راه‌اندازی کنیم. این طرح در استان لرستان با استقبال زیادی مواجه شد.

کلاس‌های آموزشی زیادی تشکیل دادیم و گروهی برای حضور در مسابقات کشوری آموزش دیدند.»تشکیل هیات و آموزش کمانداران در استان به راحتی انجام نشد. استان لرستان ابتدای کار امکانات زیادی نداشت و همین امر موجب شد تا به مرور زمان استقبال از رشته تیروکمان کم شود: «ابتدای کار مشکلات زیادی داشتیم.

 جای تمرین وجود نداشت؛ تنها یک سالن بود که ما اجازه داشتیم روزی 2 ساعت در آن تمرین کنیم. در بسیاری از روزها هم پشت در بسته این ورزشگاه می‌ماندیم اما این مشکلات موجب دلسرد شدن ورزشکاران نشد، پیگیری‌های زیادی کردیم تا توانستیم زمین بگیریم و 4 عدد کمان برای تمرین تهیه کنیم.»

در میان علاقه‌مندان به تیروکمان، پاکزاد از جمله کسانی بود که خیلی زود توانست رشد کند و حتی به مقام دبیری هیات تیروکمان استان رسید. با این وجود زمانی که به اردوهای تیم ملی دعوت شد، از دبیری هیات کنار گذاشته شد: «من رشته تیروکمان را دوست داشتم و به همین دلیل خیلی سریع در این رشته ورزشی رشد کردم، ابتدا مسئول برگزاری مسابقات استان بودم و پس از آن به‌عنوان دبیر انتخاب شدم اما زمانی که به تیم ملی دعوت شدم از سمت دبیری هیات برکنار شدم.»

البته پاکزاد در ارتباط با دلایل کنار گذاشته شدن از هیات صحبت نمی‌کند. او معتقد است وجود شایعات در ورزش خوب نیست و به همین دلیل ترجیح می‌دهد درخصوص مشکلات به‌وجود آمده صحبت نکند.

همشهری استانها