گروه سیاسی: پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فاکر نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی 25 بهمن در مشهد مقدس به خاک سپرده می‌شود

محمدرضا فاکر روز چهارشنبه پس از ماه‌ها تحمل بیماری گوارشی در بیمارستانی در قم به رحمت ایزدی پیوست. مراسم تدفین پیکر این نماینده دوره‌های پنجم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی 25 بهمن از مهدیه مشهد مقدس در خیابان امام رضا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

اعضای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری روز جمعه در مراسم تشییعی که در قم برگزار شد با پیکر آن مرحوم وداع کردند. پس از تشییع پیکر مرحوم فاکر، نماز میت از سوی آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی اقامه شد.

حجت‌الاسلام فاکر طی مراحل عالی تحصیلات حوزوی از محضر آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی، آیت‌الله العظمی وحید خراسانی و آیت‌الله العظمی گلپایگانی بهره برده بود.

وی قبل از انقلاب از مبارزان خستگی‌ناپذیر انقلاب بوده، در 15 خرداد 1342 دستگیر و در همان سال در زندان با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب آشنا شد. حجت‌الاسلام فاکر پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مدتی به‌عنوان نماینده امام‌خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. وی پیش از انقلاب به عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آمد. حجت‌الاسلام فاکر عضو جامعه روحانیت مبارز در خراسان رضوی و متولد 1324 در مشهد مقدس بود.

پیام تسلیت رئیسان مجلس خبرگان و شورای اسلامی

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه در گذشت حجت‌الاسلام فاکر را تسلیت گفتند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامش با بیان اینکه محمدرضا فاکر از مبارزان خستگی‌ناپذیر سال‌های قبل از انقلاب و از خدمتگزاران صدیق در عرصه‌های مختلف در دوران پس از انقلاب بود، آورده است: درگذشت این فقید سعید را به حوزه‌های علمیه قم و مشهد به‌ویژه مردم شهیدپرور خراسان رضوی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

علی لاریجانی نیز در پیامی به همین مناسبت درباره شخصیت حجت‌الاسلام فاکر گفت: این روحانی عالیقدر عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی سپری نمود. ایشان در چند دوره که نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را به‌عهده داشت، نماینده‌ای سختکوش بود.

رئیس جمهور نیز در پیامی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام فاکر گفت: این روحانی روشن‌بین همواره در صف مقدم تلاش در راه آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و در خط روشن ولایت و امامت حضوری اثرگذار داشت.