همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جام جهانی سال 2010 که در شهر ایروان ارمنستان برگزار شد با پیروزی 4 بر 3 مقابل تیم ترکیه به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش ایرنا و به نقل از سایت اختصاصی فیلا، در دیدار رده بندی نیز تیم ارمنستان موفق شد با حساب 4 بر 3 تیم روسیه را شکست داده به مقام سوم برسد.

نتایج تیم ایران در برابر ارمنستان در اوزان هفتگانه به شرح زیر است.

در وزن 55 کیلوگرم : محمد فقیری در دو تایم و با حساب 2 بر صفر و 6 بر صفر ارهان کارا کوش از ترکیه را شکست داد.

در 60 کیلوگرم : امید نوروزی ملی پوش ایران در جام جهانی سال 2009 دانمارک در سه تایم و با نتایج 2 بر صفر، صفر بر یک و 3 بر یک رحمان بیلیچی از ترکیه را برد.

در 66 کیلوگرم :‌سعید عبدولی قهرمان سال 2009 جوانان جهان در دو تایم و با حساب یک بر صفر و 6 بر صفر رفیک عیوض اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد.

در 74 کیلوگرم : حمید ریحانی در سه تایم و با نتایج صفر بر یک ،‌ 3 بر یک و صفر بر 3 مغلوب سه لوک سه بی از ترکیه شد.

در 84 کیلوگرم : حبیب اله اخلاقی نفر سوم سال 2009 جهان در دانمارک در دو تایم و با حساب یک بر صفر و دو بر صفر مقابل نظمی آولوچا قهرمان سال 2009 جهان شکست خورد.

در 96 کیلوگرم : امیر علی اکبری برنده مدال برنز سال 2009 جهان در دانمارک موفق شد احمد تاچ یلدز از ترکیه را در دو تایم و با حساب 3 بر یک و یک بر صفر شکست دهد.

در 120 کیلوگرم :‌ بشیر باباجان زاده دارنده دو مدال نقره جوانان جهان در دو تایم و با نتیجه مشابه یک بر صفر مقابل رضا کایالپ صاحب دو مدال طلای جوانان جهان شکست خورد.

در نتیجه تیم کشتی فرنگی ایران با حساب 4 بر 3 تیم قدرتمند ترکیه که در جهانی سال 2009 به مقام قهرمانی دست یافته بود را شکست داده به مقام قهرمانی دست یابد.

در دیدار رده بندی تیم ارمنستان با شکست روسیه با حساب 4 بر 3 سوم شد، روسیه در مکان چهارم قرار گرفت.

گرجستان 5 بر 2 از سد کوبا گذشت و پنجم شد،‌ کوبا عنوان ششم را کسب کرد.

مجارستان هم با نتیجه 5 بر 2 از سد نوردیک / کشورهای اسکاندیناوی/ گذشت و هفتم شد تا نوردیک در جای هشتم جای بگیرد.