همشهری آنلاین: سرکنسول نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در شهر بمبئی، اسامی پنج دانشجوی ایرانی مجروح شده در انفجار بمب شهر پونه و نیز یک دانشجوی دیگر را که در این حادثه جان باخته اعلام کرد

به گزارش ایرنا از دهلی نو،علی محمدی بعدازظهر روز دوشنبه اعلام کرد که متاسفانه یک دانشجوی عزیز کشورمان به نام سعید عبدالخانی در محل انفجار جان خود را از دست داد و پنج تن دیگر به نام های ، برنا کنعانیان، سلواش عقدایی، علیرضا رضوی، فرامرز ذالنور و محمود رحمانی مجروح شده اند که در بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

محمدی افزود: شدت جراحت یکی از مصدومان به نام فرامرز ذالنوری بیشتر است و به چهار دانشجوی دیگر مشغول به تحصیل در دانشگاه های شهر پونه، صدمه کمتری وارد شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان مجروح در این حادثه با خانواده های خود در تماس هستند، افزود: اتباع ایرانی نسبت به دیگر اتباع کشورهای مختلف صدمه دیده در این حادثه، آسیب بیشتری دیده اند.

بر اساس این گزارش، حبیب الله امامی، کنسول دوم نمایندگی ایران در بمبئی در شهر پونه از مجروحان عیادت کرده و همچنین ضمن انجام تشریفات قانونی نسبت به حمل پیکر دانشجوی ایرانی جان باخته در اولین فرصت توسط هواپیمایی ایران ایر ، اقدام کرده است.

وزارت خارجه هند کشته شدن دانشجوی ایرانی را تسلیت گفت 

 وزارت امور خارجه هند در پیامی به سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، جان باختن یک دانشجوی ایرانی به نام سعید عبدالخانی و زخمی شدن پنج دانشجوی ایرانی دیگر را در انفجار شهر پونه در جنوب غربی هند،تسلیت گفت.   

به گزارش ایرنا از دهلی نو، سید مهدی نبی زاده سفیر ایران در هند با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا در دهلی نو گفت: خانم نیروپما رائو قائم مقام و همچنین مدیر کل وزارت خارجه هند در تماسهای جداگانه ضمن اعلام همدردی دولت و ملت هند ، از آسیب دیدن دانشجویان ایرانی در این حادثه، ابراز تاسف کردند.

آنان بمب گذاری در یک نانوایی و انفجار آن را اقدامی تروریستی و نشانه ای از تروریسم کور دانسته و آن محکوم کرده اند.

سفیر ایران در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: کنسول ایران در بمبئی به نمایندگی از سفارت عازم پونه شده تا با زخمی های ایرانی این حادثه دیدار داشته باشد و ما منتظر دریافت اطلاعات دقیق تر از جانب کنسول و نیز مراجع ذی صلاح کشور هند هستیم.

مقام های هندی اعلام کرده اند که دولت به هر یک از خانواده های کشته شدگان این حادثه مبلغ 500 هزار روپیه(حدود 10 میلیون تومان) و به زخمی ها مبلغ 50 هزار روپیه (حدود یک میلیون تومان) پرداخت خواهد کرد.

در حادثه انفجار بمب که شنبه شب در یک نانوایی روی داد 10 نفر کشته و دست کم 60 نفر دیگر که بیشتر از اتباع دیگر کشورها از جمله ایران، سودان، آلمان و نپال بوده اند، زخمی شدند.

انفجار در منطقه ای گردشگری صورت گرفته و گفته می شود نانوایی که در آن بمب کار گذاشته شده در مقابل یک کنیسه یهودیان قرار دارد.

گفته می شود، در این حادثه به هیچ یک از یهودیان آسیبی وارد نشده است.

بنا به خبرهای منتشر شده در رسانه های هند، یک کنیسه مربوط به یهودیان در مقابل نانوایی که در آن بمب گذاشته شده قرار دارد که پس از حادثه حمله تروریستی به شهر بمبئی مرکز اقتصادی هند، در آذر ماه سال 87 ، تهدید شده و تا یک هفته گذشته، تحت مراقبت شدید امنیتی قرار داشته است.

برچسب‌ها