تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۲

گروه‌ ورزشی: منچستریونایتد امشب در دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در حالی میهمان میلان است که آرزو می‌کند به ناکامی‌هایش مقابل این تیم پرافتخار ایتالیایی پایان بدهد.

در چهار رویارویی قبلی که سه بار آن در نیمه‌نهایی این مسابقات بوده، میلان علاوه بر حذف منچستریونایتد توانسته در همه بازی‌هایی که میزبان بوده به پیروزی برسد. آخرین رویارویی دو تیم به نیمه‌نهایی سال 2007 برمی‌گردد که میلان با پیروزی 3 بر صفر در بازی برگشت در سن‌سیرو توانست با اقتدار به فینال برسد. ستاره میلان در آن بازی کاکا بود و فرگوسن خوشحال است که این بار قرار نیست با هافبک برزیلی روبه‌رو شود: «در زمان خوبی با میلان بازی می‌کنیم.

آنها این هفته بازی کردند (پیروزی 3 بر 2 مقابل اودینزه)، کاکا را از دست داده‌اند و چند مصدوم دارند در حالی که ما این هفته بازی نداشتیم و به خوبی استراحت کردیم.» فرگوسن درباره تغییرات تاکتیکی میلان پس از جدایی کاکا توضیح داد: «آنها از کاکا به عنوان راس هافبک چهارنفره لوزی‌شان استفاده می‌کردند و دو مهاجم داشتند، ولی حالا سبک بازی آنها تغییر کرده و با آرایش 3-3-4، با دو گوش کناری و سه هافبک میانی بازی می‌کنند.»

فرگوسن اضافه کرد: «باید بپذیرید که آنها از نظر تجربه و مهارت چیزی کم ندارند؛ رونالدینیو، پاتو و دیگران ولی ما هم بازیکنانی داریم که می‌توانند سرنوشت‌ بازی را تغییر بدهند. پس از تجربه سه سال پیش در سن‌سیرو که آنها بر بازی مسلط بودند، می‌دانم که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.» در این بازی نگاه‌های زیادی به دیوید بکام خواهد بود. هافبک انگلیسی که در سال 1999 با پیراهن منچستریونایتد قهرمان اروپا شد، حالا باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد هرچند مطمئن نیست در ترکیب میلان باشد. بکام که در شروع کارش با میلان در ترکیب اصلی بود با بازگشت پاتو در دو بازی اخیر نیمکت‌نشین بوده ولی از این موضوع عصبانی نیست: «همیشه گفته‌ام که در این باشگاه انتظار ندارم در همه بازی‌ها در ترکیب اصلی باشم. سه یا چهار بازی در ترکیب اصلی بودم.

هفته گذشته بازی نکردم و این هفته به بازی آمدم، بنابراین عصبانی نیستم.» فرگوسن که پاتو را تهدید اصلی میلان می‌داند، بازی شاگرد سابقش را کاملا می‌شناسد: «آنها ترجیح می‌دهند از پاتو استفاده کنند. ولی اگر او آماده نباشد از دیوید در گوش راست استفاده می‌کنند. ما همه چیز را درباره دیوید می‌دانیم. او خیلی خوب سانتر می‌کند و از این نظر باید هوشیار باشیم.» تیاگو سیلوا، مدافع آماده برزیلی که در بازی جمعه‌شب مصدوم شد، تلاش می‌کند در این بازی هم بتواند در کنار نستا در دفاع میانی بازی کند. حضور بوریه‌لو هم قطعی نیست و اگر به بازی نرسد، هونتلار که مقابل اودینزه دو گل زد در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

منچستریونایتد که چهار بازی از پنج بازی اخیرش را برده و 16 گل زده در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. تنها مصدوم این تیم رایان گیگز بود که دستش در بازی مقابل آستون‌ویلا شکست. وین رونی، بهترین گلزن لیگ‌برتر و آماده‌ترین بازیکن منچستریونایتد هم بازی مقابل قهرمان هفت دوره اروپا را آسان نمی‌داند: «میلان بازیکنانی دارد که می‌توانند گل بزنند به ویژه از روی ضربات ایستگاهی. بنابراین باید مراقب آنها باشیم.»

میلان: دیدا، آباته، نستا، تیاگو سیلوا (بونرا)، آنتونیونی، گاتوسو، پیرلو، آمبروسینی، پاتو، هونتلار، رونالدینیو

منچستریونایتد: فان‌درسار، براون، ویدیچ، فردیناند، اورا، پارک، فلچر، کریک، نانی، رونی، برباتوف.