چنانچه دولت به‌طور رسمی در بودجه خود ردیفی را برای اعتبار یارانه‌ بلیت مترو اختصاص ندهد، قیمت بلیت متروی تهران نصف به نصف بین شهرداری و مردم تقسیم می‌شود

و به این ترتیب شهروندان تهرانی مبلغ بیشتری را برای بلیت مترو پرداخت می‌کنند.

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اعلام این خبر گفت: تعیین ردیف مجزا برای یارانه بلیت مترو، دولت را ملزم به پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسنا، جعفر ربیعی با اشاره به قیمت‌های بلیت مترو در سال 89 که به تصویب کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز رسیده است، خاطرنشان کرد: قرار شده در مورد قیمت بلیت، تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته در نظر گرفته شود که این تفاوت نیز در اعلام آمادگی رسمی دولت در پرداخت یارانه‌ بلیت مترو است. 

وی ادامه داد: سال‌های قبل با فرض اینکه دولت سهم یارانه‌ خود را پرداخت می‌کند، قیمت‌ها براساس یک سوم قیمت تمام‌شده تعیین می‌شد، اما در عمل دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کرد و ما ناچار بودیم که مابه‌التفاوت این مبلغ را پرداخت کنیم و همیشه با کسری بودجه مواجه بودیم. 

ربیعی تصریح کرد: در سال‌جاری پیشنهاد قیمت را مشروط به اعلام رسمی دولت برای پرداخت یارانه‌ بلیت مترو کردیم و بر این اساس چنانچه دولت به‌طور رسمی در بودجه خود ردیفی را برای اعتبار یارانه‌ بلیت مترو اختصاص دهد، شهرداری و شورای شهر تهران قیمت‌ها را همانند سال قبل براساس یک سوم قیمت تمام‌شده تنظیم می‌کنند، اما چنانچه این تعهد از سوی دولت به‌صورت رسمی اعلام نشود،

قیمت بین مردم و شهرداری تقسیم می‌شود که به همین خاطر مردم باید مبلغ بیشتری را برای بلیت مترو پرداخت کنند. وی توضیح داد: سال‌های گذشته دولت به‌صورت کلی مبلغی را به‌عنوان یارانه‌ بلیت مترو و اتوبوسرانی سراسر کشور پیش‌بینی و اعلام می‌کرد و مشخص نبود که چه مقدار از آن برای شهر تهران و با چه میزان تخصیص در نظر گرفته شده است.

ربیعی ادامه داد: در نهایت نیز همین مبالغ با تاخیر اعلام شده است، اما در سال آینده چنانچه دولت در ردیفی مشخص و مجزا مبلغ اعتبار سهم یارانه‌ بلیت مترو را اعلام کند، در این صورت قیمت‌ها را همانند گذشته لحاظ می‌کنیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: شورای شهر تهران مترو را مجاز کرده تا پایان فروردین ماه سال 89 برای تصمیم دولت درخصوص تعیین ردیف اعتباری مجزا صبر کند و از این تاریخ به بعد قیمت‌های جدید بلیت مترو اعمال خواهد شد و به این ترتیب همه چیز بستگی به اقدام دولت دارد.