ونکوور: در حالی که معمولا کیف‌قاپ‌ها به سرعت از محل سرقت فرار می‌کنند، جوانی 21 ساله توانست با یک حیله ساده، مردی را که قصد داشت کیف پولش را برباید، فریب دهد

این جوان زیرک پس از اینکه مرد میانسال به او حمله کرد و مدعی شد که اسلحه هم به همراه دارد، گفت باید با همسرش تماس بگیرد. سارق از او کیف پولش را خواست اما این جوان ادعا کرد که شماره تلفن محل کار همسرش در کیف پولش است و در حالی که به ظاهر از کیف پولش شماره برمی‌داشت با اداره پلیس تماس گرفت تا صدای آنها را بشنوند. هرچند سارق توانست کیف پول را سرقت کند اما فقط چند متر دورتر توسط ماموران دستگیر شد.

چک به جای عکس

فلوریدا: زنی 85 ساله که به دنبال عکس شوهر سابقش می‌گشت در عین خوش‌شانسی به جای عکس او یک قطعه چک 17 هزار و 500 دلاری پیدا کرد. این چک قدیمی متعلق به سال 1978 است و به زمانی باز می‌گردد که شوهر این زن نگران آینده مالی‌‌اش بوده و بنابراین به یک شرکت بیمه مراجعه کرده است.

این در حالی است که شرکت بیمه صادر کننده این چک سال‌ها پیش ورشکسته شده و مشخص نیست که این زن بتواند آن را نقد کند. نکته جالب اینکه به گفته خود این زن او بیش از هزار بار تا کنون در کشویی که چک در آن قرار داشت را باز کرده اما هیچگاه متوجه وجود چک نشده و همیشه آن را یک تکه کاغذ بیهوده و فاقد ارزش می‌دانسته است. این زن با استخدام یک وکیل به دنبال نقد کردن این چک است و قصد دارد حتما به این مبلغ دست پیدا کند.

مزرعه مواد مخدر در مدرسه

استکهلم: معمولا محل کشت مواد مخدر در مناطق دور‌افتاده و مخفی قرار دارد اما چکیدن آب از سقف سالن یک مدرسه ابتدایی پرده از یک مزرعه کوچک مواد مخدر آن هم در مدرسه برداشت.

ماجرا از این قرار بود که یکی از دانش‌‌آموزان در سالنی که برای برگزاری امتحانات از آن استفاده می شد متوجه چکه کردن آب از سقف شد و ماجرا را با مدیر مدرسه در میان گذاشت.

مدیر مدرسه هم از یک لوله‌کش خواست موضوع را بررسی کند اما هنگامی که لوله‌کش برای بررسی لوله‌ها سقف را مورد بازدید قرار داد با صحنه عجیبی مواجه شد و آن وجود یک مزرعه ماری جوانا در طبقه بالا بود. به گفته مدیر مدرسه از این طبقه ساختمان هیچگاه استفاده نمی‌شده و به صورت متروکه بوده است. پلیس پس از بررسی دریافت که یکی از نظافتچی‌های مدرسه برای کسب درآمد از راه قاچاق مواد مخدر این مزرعه را ایجاد کرده است.

آدامس دردسرساز

مکزیکوسیتی: مردی که به شدت اصرار داشت بسته‌های کوچک کوکائین که در جورابش جاسازی کرده بود، آدامس است به دام پلیس افتاد. ماجرا از این قرار بود که خودرو این مرد باید به همراه سایر خودرو ها از بازرسی خیابانی پلیس عبور می کرد.

هنگامی که نوبت این مرد رسید ماموران که به ظاهر او مشکوک شده بودند او را مورد بازرسی بدنی قرار داده و در جورابش مواد مخدر کشف کردند. اما این مرد جوان اصرار داشت که این بسته ها نوعی آدامس هستند و پلیس برای دستبند زدن به او ناچار به استفاده از شوک الکتریکی شد.

البته چند ساعت بعد آزمایش‌ها در اداره پلیس ثابت کرد که او مواد مخدر حمل می‌کرده است. جالب اینجاست که پس از آمدن جواب آزمایش‌ها مبنی بر مواد مخدر بودن اشیاء
پیدا شده، مرد دستگیر شده همچنان اصرار داشت که این مواد آدامس هستند.