همشهری: بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از 11 تا 13 اسفند ماه از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «امت اسلامی؛ از تنوع مذهبی تا فرقه گرایی» در تهران بر پا می‌شود که در آن جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از 48 کشور جهان حضور دارند.

در این کنفرانس متفکران و اندیشمندان از کشورهای آلمان ، روسیه، اندونزی، عراق، لبنان، عربستان، تایلند، الجزایر، یونان ، امریکا، استرالیا، دانمارک، عمان، قطر، کویت، مصر و دیگر کشورها حضور دارند.

در بیست و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، مقالاتی با موضوعات تعامل میان مذاهب اسلامی و حالت انحرافی؛ فرقه گرایی ارائه می شود.

همچنین نتایج مثبت تعامل مذهبی، تنوع دیدگاه ها و راهکارها، تعامل پیشوایان مذاهب با یکدیگر، عوامل پیدایش مذاهب گوناگون، نمودها و پیامدهای فرقه گرایی ، ضمانت های تداوم تعامل مذاهب اسلامی شامل ضوابط اجتهاد، تداوم روحیه برادری و وحدت، راهکارهای برون رفت از فرقه گرایی، انتقال فرهنگ های تقریبی از نخبگان به امت و راهکارهای آن، نمونه های تاریخی صف آرایی فرقه ای از دیگر موضوعات مورد بحث اندیشمندان شرکت کننده در این کنفرانس بین المللی است.