گروه حوادث: اعضای یک شبکه خلافکاری با استفاده از مدارک جعلی اقدام به دریافت بیش از هزار عدد کارت سوخت کردند

 و با فروش هزاران لیتر بنزین در مرزهای کشور، میلیون‌ها تومان به جیب زدند.

سردار علیرضا اکبر شاهی- رئیس پلیس استان تهران- با بیان این خبر گفت: مدتی قبل به‌دنبال دستگیری 2 متهم و کشف تعدادی کارت سوخت از آنها، پلیس در جریان فعالیت باندی قرار گرفت که با استفاده از مدارک جعلی، اقدام به دریافت کارت سوخت می‌کردند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد که این افراد با استفاده از مدارک جعلی، اقدام به دریافت مجوز برای خودروهای فرسوده می‌کردند  و با این مجوز کارت سوخت می‌گرفتند. آنها سپس کارت سوخت‌ها را با قیمت هنگفتی به فروش می‌رساندند و در بعضی موارد نیز با استفاده از این کارت‌ها‌، اقدام به دریافت بنزین دولتی می‌کردند  و آن را در مرزهای غربی و شرقی کشور می‌فروختند.

رئیس پلیس استان تهران افزود: با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری اعضای باند شروع شد و ماموران در جریان چند عملیات جداگانه موفق شدند 12 نفر از آنها را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به این شیوه بیش از 1123 کارت سوخت که هر کدام 3400 لیتر بنزین داشته، دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد بعضی از اعضای باند با استفاده از این مجوزها توانسته بودند به تنهایی بیش از 100 کارت سوخت دریافت کنند.

سردار اکبرشاهی تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، تمامی کارت سوخت‌هایی که برای این باند صادر شده بود باطل شدند و این در حالی است که اعضای باند تا‌کنون توانسته‌اند با فروش بنزین، بیش از 500 میلیون تومان به جیب بزنند.