گروه اقتصادی: بررسی ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه سال 1389 کل کشور در جلسات کمیسیون تلفیق ادامه یافت.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه‌89 اعلام کرد:  کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه سال 88 کل کشور سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد را 5 میلیون و 250 هزار تومان در سال معادل 437 هزارو 500 تومان در ماه تعیین کرد.

این رقم در سال جاری  5میلیون تومان در سال و 417هزار تومان در ماه بود. وی افزود: براساس مصوبه این کمیسیون، سقف واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی از 1500میلیارد تومان رقم پیشنهادی دولت به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

همچنین دولت مجاز شد طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام را به شرط حفظ کاربری به‌صورت نقد و اقساط به بخش غیردولتی واگذار کند. براساس دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند بخشی از اموال منقول و غیرمنقول خود را به‌فروش برسانند.

براساس یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق، مقرر شد برای بیمه منازل شهری و روستایی در مقابل حوادث آتش سوزی در هر قبض مصرف گاز در هر دوره از منازل روستایی 50 تومان و از منازل شهری 100 تومان دریافت ‌شود. این رقم در بودجه امسال برای منازل روستایی 25تومان و برای منازل شهری 50تومان بود. مصوبه بیمه مشترکان گاز با تاخیر چندماهه، طی 2ماه اخیر اجرایی شده است.

محمد مهدی مفتح، مخبر کمیسیون تلفیق  نیز از افزایش تعرفه‌های صدور کارت‌های مختلف معافیت از خدمت نظام وظیفه خبر داد. وی گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، هزینه صدور کارت معافیت برای افرادی که طبق قوانین فعلی مشمول معافیت از خدمت نظام وظیفه می‌شوند،

برای کسانی که دارای تحصیلات دکترا هستند یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد 500 هزار تومان، کارشناسی 250 هزار تومان، فوق‌دیپلم 175 هزار تومان، دیپلم 100 هزار تومان و برای تحصیلات زیر دیپلم 75 هزار تومان تعیین شد.

مفتح گفت: همچنین کمیسیون برای مشمولین خارج از کشور که مشمول معافیت می‌شوند برای صدور کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه، مبلغ 10 میلیون تومان مصوب کرده است. وی افزود: برای مشمولین کمیته امام خمینی و سازمان بهزیستی این هزینه 5 هزار تومان و برای افرادی که معافیت پزشکی به آنها تعلق می‌گیرد مبلغ 100 هزار تومان مقرر شد.