گروه شهری: شهردار تهران رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار را مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه مدیران شهری دانست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، در جشن میلاد امام رضاع و در طرح اکرام 1200 نفر از زنان سرپرست خانوار که عصر دیروز در تالار اندیشه برگزار شد با اعلام این مطلب گفت:  اشتغال زنان سرپرست خانوار مهمترین موضوع و دغدغه شهرداری است که در این راستا گام‌هایی برداشته شده است، هرچند که هنوز در آغاز راه هستیم و شهرداری می‌تواند کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهد. وی افزود: عمده‌ترین وظیفه مدیران شهری حل مشکل شهروندان است که در شهر زندگی می‌کنند و دغدغه شهروندان باید دغدغه مدیران باشد.
قالیباف در ادامه گفت: با توجه به کرامت انسانی حل مشکلات زنان سرپرست خانوار باید در اولویت کاری مدیران شهری باشد چرا که این وظیفه ماست و هیچ‌کس در شهرداری نمی‌تواند منتی برای انجام این کار داشته باشد.
دیدار با بازنشستگان و خردمندان شهرداری
محمدباقر قالیباف در همایش بزرگداشت بازنشستگان و خردمندان شهرداری تهران با عنوان جشن 90 سالگان و نوادگان که عصر دوشنبه در فرهنگسرای بهمن با حضور جمعی از مدیران شهری، کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران برگزار شد، با تأکید بر این‌که هیچ تفاوتی بین بازنشستگان و کارکنان فعلی شهرداری تهران وجود ندارد، تصریح کرد: اقدامات یک سال اخیر شهرداری بیانگر این است که گام‌های بسیار خوبی در زمینه حل مشکلات بازنشستگان و کارکنان فعلی شهرداری برداشته شده است.
وی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در این راستا افزود:  یکی از اقدامات این بود که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران حدود 3 ماه پیش صاحب بیش از 40 درصد سهام یک بانک خصوصی شد و این اقدامی مناسب برای سازمان بود تا بتواند در آینده خود را اداره کرده و به بهترین شکل خدمات ارائه دهد که البته این اقدام برای شهرداری تهران نیز مفید خواهد بود.
قالیباف در ادامه، راه‌اندازی تعاونی اعتباری شهر را نیز یکی از گام‌های جدی و موثر شهرداری در سیاست‌های مالی و پولی و تصمیم‌‌گیری‌ها دانست وگفت: در یک سال گذشته زمینه کار به‌گونه‌ای فراهم شده که شهرداری خود را برای جهشی بزرگ در ابعاد مختلف از جمله معیشت پرسنل، خدمات‌رسانی، کار و تحول و رشد تهران آماده کرده است.
شهردار تهران افزود: اگر امروز شهرداری بخواهد منشأ تحول در همه عرصه‌ها باشد باید کارکنان آن تلاش کرده و از جان و دل مایه بگذارند و این امر نیز زمانی محقق می‌شود که احساس کنند سازمان هم برای آنان دغدغه دارد و درصدد حل مشکلات آنان است.
به گفته وی؛ اگر امروز دغدغه بازنشستگان و کارکنان فعلی شهرداری در دستور کار قرار گیرد قطعاً در شهر هم اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.