تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۷

گروه‌ ورزشی: تعقیب‌کنندگان چلسی امروز امیدوارند که منچسترسیتی بتواند این تیم را در خانه‌اش متوقف کند.

چلسی صدرنشین در صورت پیروزی می‌تواند فاصله‌اش با منچستریونایتد را دوباره به 4 امتیاز برساند ولی منچسترسیتی هم که برای کسب رتبه چهارم می‌جنگد، حریف آسانی نخواهد بود. هرچند چلسی چهارشنبه‌شب در لیگ قهرمانان 2 بر یک مغلوب اینتر شده ولی در لیگ‌برتر در خانه‌اش آمار فوق‌العاده‌ای دارد و به 12 پیروزی و تنها یک تساوی رسیده.خبر بد برای چلسی، مصدومیت پیتر چک است که در بازی سن‌سیرو اتفاق افتاد و درمان آن سه تا چهار هفته طول می‌کشد. لمپارد، هافبک چلسی در این مورد می‌گوید: «از دست‌دادن پیتر ضربه بزرگی است.

همان‌طور که همه می‌دانند او فوق‌العاده آماده و همیشه جزو بهترین‌ها بوده.» جانشین چک، هیلاریوی 34 ساله خواهد بود که هر وقت به میدان رفته به ندرت بازنده بوده. لمپارد در مورد دروازه‌بان پرتغالی تیم‌شان می‌گوید: «هیلاریو هیچ وقت ما را ناامید نکرده. او هر وقت به زمین آمده نمایش درخشانی داشته.» منچسترسیتی هم که پس از تساوی بدون گل هفته گذشته مقابل لیورپول، رتبه چهارم را به تاتنهام واگذار کرد در این بازی حداقل باید به تساوی برسد. آنچه روبرتو مانچینی، سرمربی سیتی را بیش از پیش تحت فشار قرار داده، شکست 3 بر یک سه‌شنبه‌شب مقابل استوک در جام‌حذفی است.

مانچینی به عنوان جانشین مارک هیوز شروع خوبی در سیتی داشت ولی در هشت بازی اخیر تنها دو بار به پیروزی رسیده. با این وجود او نگران نیست: «به هیچ وجه احساس نمی‌کنم که تحت فشار هستم. از این ناراحتم که به استوک باختیم. فرصت خوبی داشتیم که به دور بعد و در نهایت فینال برسیم، ولی فوتبال همین است و باید سعی کنیم بهتر شویم.»کارلوس توز که برای تولد دومین فرزندش به آرژانتین رفته بود و بازی مقابل لیورپول و استوک را از دست داد با پافشاری مانچینی به انگلیس برگشته و مقابل چلسی احتمالا بازی خواهد کرد.

سیتی در‌حال حاضر با یک بازی کمتر 46 امتیازی است و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر، نسبت به تاتنهام در رده پنجم قرار گرفته در حالی که لیورپول و آستون‌ویلا با 45 امتیاز در تعقیب این دو تیم هستند. منچسترسیتی در بازی رفت توانست به پیروزی 2 بر یک برسد. رسانه‌های انگلیسی در این بازی توجه ویژه‌ای به رویارویی جان تری و وین بریج دارند که به تازگی درگیر مشکل شخصی بزرگی با یکدیگر شده‌اند. حتی بریج پنجشنبه اعلام کرد که با توجه به این ماجرا ترجیح می‌دهد از تیم ملی انگلیس هم کناره‌گیری کند.آدبایو و پاتریک ویرا محروم هستند و به این بازی نمی‌رسند.

آزمون سخت آرسنال

آرسنال که در فاصله 6 امتیازی چلسی قرار دارد برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی باید بازی‌های باقی‌مانده‌اش را ببرد و بازی امروز در زمین استوک شاید یکی از دشوارترین آنها باشد. آنچه در ورزشگاه بریتانیا بیش از همه برای شاگردان ونگر دردسرساز شده بازی فیزیکی استوک و پرتاب‌های اوت بلند روری دلپ است.

آرسنال فصل گذشته در این ورزشگاه روی دو پرتاب دلپ با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و در این فصل هم در جام حذفی با نیمی از بازیکنان اصلی‌اش با نتیجه 3 بر یک شکست خورد ولی ونگر به بازیکنانش هشدار می‌دهد که تنها روی پرتاب‌های اوت دلپ تمرکز نکنند و دیگر ویژگی‌های استوک را نادیده نگیرند: «استوک روی ضربات ایستگاهی که بخش بزرگی از آن اوت دستی بوده 15 گل زده ولی این تیمی است که فوتبال خوبی هم بازی می‌کند. آنها از نظر فنی نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند.

مردم فراموش می‌کنند که آنها سازماندهی خوبی دارند، به خوبی دفاع می‌کنند و فرصت‌های گلزنی زیادی به حریف نمی‌دهند.» او درباره خطر اوت دستی‌های دلپ در باریک‌ترین زمین لیگ برتر می‌گوید: «توپ مثل یک تیر و به طور مستقیم حرکت می‌کند، نه مثل یک ضربه پا. اگر مهاجم ضربه کوچکی به توپ بزند، کار خیلی سخت می‌شود.»

تونی پولیس، سرمربی استوک که تیمش در سال 2010 بدون شکست بوده و چهارشنبه شب در جام حذفی 3 بر یک سیتی را شکست داد فعلا به رویارویی با چلسی در جام حذفی فکر نمی‌کند: «قبل از هر چیز باید بازی شنبه را پشت‌سر بگذاریم. در سال جاری بدون شکست بوده‌ایم. خیلی خوب می‌شود که این روند را در این بازی هم حفظ کنیم و بعد از آن می‌توانیم به استمفوردبریج برویم و با تمام توان بازی کنیم.» شاید در میان آرسنالی‌ها، خوشبین‌ترین نفر باکاری سانیا باشد که از قهرمانی در لیگ برتر صحبت می‌کند: «مطمئنم که به حکم تقدیر این بار نوبت آرسنال است و ما در پایان فصل جشن می‌گیریم. هرچند در حال حاضر بعد از چلسی و منچستریونایتد هستیم ولی بازی‌های زیادی باقی مانده و باید همه را ببریم.»