همشهری آنلاین: هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال آلمان (بوندس‌لیگا)، روز جمعه با دیدار شالکه و دورتموند آغاز شد.

شالکه ۲  بوروسیا دورتموند 1

یکی از حساس‌ترین دوئل‌های هفته‌ ۲۴ بوندس‌لیگای آلمان، شهرآورد غرب آلمان میان شالکه و دورتموند بود که از رقبای دیرینه‌ یکدیگر محسوب می‌شوند و پیکارهای میان آنها از جنبه‌ای حیثیتی برخوردار است. شالکه در این دیدار پیروز میدان را ترک گفت و فاصله‌ نسبتا کم خود با دو تیم بالای جدول، یعنی لورکوزن و بایرن مونیخ را حفظ کرد.

اشتوتگارت ۲  اینتراخت فرانکفورت 1

با روی کار آمدن کریستیان گروس، سرمربی جدید اشتوتگارت، این تیم جان تازه‌ای به خود گرفته و در هفته‌های اخیر خوش درخشیده است. اشتوتگارتی‌ها در هفته‌ ۲۴ مسابقات بوندس‌لیگا، اینتراخت فرانکفورت، یکی از رقبای مهم خود در میانه جدول را ۲ بر 1 شکست دادند و سه امتیاز مهم کسب کردند. چهره‌ برتر این دیدار کاکائو، مهاجم برزیلی اشتوتگارت بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند.

ماینتس 1  وردر برمن ۲

سیر پیروز‌های وردر برمن همچنان ادامه دارد. بازیکنان برمن با پیروزی بر میزبان خود، ماینتس موفق شدند سه امتیاز مهم به دست آورند و امید صعود به رقابت‌های اروپایی در فصل آینده را حفظ کنند.

بوخوم 0  نورنبرگ 0

در هفته‌ ۲۴ بوندس‌لیگا تیم بوخوم نتوانست در خانه خود از سد نورنبرگ بگذرد. وحید هاشمیان، مهاجم ایرانی بوخوم از دقیقه ۷۷ بازی وارد میدان شد، اما او هم نتوانست ورق را برگرداند و سه امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد. بوخوم و نورنبرگ به ترتیب در رده‌های ۱۳ و ۱۶ جدول قرار دارند.

هرتا برلین 0 هوفن‌هایم ۲

سیر پرفراز و نشیب هرتا برلین، قعرنشین بوندس‌لیگا همچنان ادامه دارد. برلینی‌ها گاه با ارائه‌ بازی‌ای فوق‌العاده از سد میزبان خود می‌گذرند، اما گاه در خانه خود مغلوب حریفانی کم و بیش همتراز می‌شوند.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1  فرایبورگ1

تیم فرایبورگ که در رده‌های پایان جدول به سر می‌برد و برای ماندن در بوندس‌لیگا به هر امتیازی نیاز دارد، توانست در خانه بوروسیا مونشن‌گلادباخ به تساوی یک بر یک دست یابد و یک امتیاز مهم کسب کند.

بایر لورکوزن 0  اف ث کلن 0

آخرین دیدار حساس پیکارهای روز شنبه، دوئل میان بایر لورکوزن و کلن بود. لورکوزن اگر چه در تلاش بود که با پیروزی، صدرنشینی خود را همچنان حفظ کند، اما نتوانست حملات خود را به نتیجه برساند.

هانوفر 0  وولفسبورگ 1

در نخستین دیدار باقیمانده‌ هفته‌ ۲۴ بوندس‌لیگا در روز یکشنبه (9 اسفند) تیم بحران‌زده‌ هانوفر علیرغم ارائه‌ بازی‌ای خوب و پرقدرت با نتیجه یک بر صفر مغلوب وولفسبورگ شد. تک گل این دیدار را میسیموویچ لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان به ثمر رساند و سه امتیاز بسیار مهم برای تیمش به ارمغان آورد.

بایرن مونیخ 1 هامبورگ 0

پرونده دیدارهای هفته بیست‌وچهارم بوندس‌لیگا با دیدار پرافتخارترین باشگاه آلمانی و شاگردان مارتین شوالب بسته شد. در این دیدار بایرن مونیخ موفق شد با تک‌ گل فرانک ریبری در دقیقه ۷۸، سه امتیاز شیرین را از هامبورگ کسب کند. این پیروزی مونیخی‌ها را به صدر جدول بوندس‌لیگا رساند. بایر لورکوزن با تساوی در برابر کلن، به پله دوم سقوط کرد.