تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۴

گروه‌ ورزشی: جام اتحادیه، اولین عنوان فصل فوتبال انگلیس به منچستریونایتد رسید که توانست در ومبلی مقابل آستون‌ویلا به پیروزی 2 بر یک برسد، هرچند هضم این شکست برای مارتین اونیل که به داوری فیل داد اعتراض دارد، دشوار است.

جنجالی‌ترین صحنه بازی در دقیقه پنجم اتفاق افتاد که آگبونلاهور در محوطه جریمه توسط ویدیچ سرنگون شد و اونیل معتقد است که داور باید علاوه بر اعلام پنالتی، مدافع یونایتد را از زمین اخراج می‌کرد ولی منچستریونایتد با 11 نفر به بازی ادامه داد تا خیلی زود بتواند پنالتی جیمز میلنر را جبران کند. در دقیقه 13 کنترل ضعیف ریچارد دان، مدافع سیتی به برباتوف اجازه داد که توپ را از او برباید تا مایکل اوون از پشت محوطه جریمه و با ضربه‌ای زمینی و دقیق گل تساوی را وارد دروازه کند.

ولی مهاجم یونایتد بدشانس بود که به دلیل کشیدگی عضله مجبور به ترک زمین در پایان نیمه اول شد و این فرصت دیگری به وین رونی داد تا آمادگی آرمانی‌اش را به رخ بکشد. بهترین گلزن یونایتد که قرار بود به دلیل خستگی و مصدومیت خفیف زانو در این بازی استراحت کند در نیمه دوم به زمین آمد و در دقیقه 74 توانست گل پیروزی را به ثمر برساند. سازنده این گل والنسیا بود که پس از مدت‌ها فرصت پیدا کرده بود در ترکیب اصلی یونایتد بازی کند و با سانتری دقیق توپ را روی سر رونی فرستاد. این بیست و هشتمین گل این فصل رونی محسوب می‌شد.

والنسیا پس از گل هم توانست خطرساز شود ولی در صحنه‌ای مشابه گل دوم این بار ضربه سر رونی به تیر دروازه آستون‌ویلا برخورد کرد. درخشش والنسیا روز سختی برای استفان وارناک به وجود آورد که یکی از نفرات موردنظر فابیو کاپلو برای جانشینی اشلی‌کول مصدوم و وین بریج در دفاع چپ تیم ملی انگلیس محسوب می‌شود و سرمربی ایتالیایی را دچار تردید خواهد کرد.

آستون‌ویلا در دقایق باقی مانده تلاش زیادی برای جبران گل خورده داشت و مارتین اونیل به عنوان آخرین راه‌حل جان کارو، مهاجم تنومند نروژی را به خط حمله تیمش اضافه کرد. در این دقایق آستون‌ویلا با حضور هسکی، کارو و ریچارد دان که جلو کشیده بود به دنبال گلزنی روی سانترهای بلند بود ولی بهترین موقعیت این تیم روی ضربه سر هسکی با برخورد به شانه ویدیچ و تیر افقی یونایتد به خارج رفت.

مارتین اونیل در پایان بازی درباره اخراج نشدن ویدیچ گفت: «فکر می‌کنم برای همه واضح بود. این تصمیمی غیرقابل توجیه است و واقعا آن را درک نمی‌کنم. این یک فرصت گلزنی بود و بازیکن درون محوطه سرنگون شد. این می‌توانست از طرف یک داور دیگر کارت قرمز مستقیم داشته باشد. من با فیل صحبت کردم، ولی این مکالمه بین خودمان می‌ماند.» آستون‌ویلا ماه گذشته نتوانسته بود منچستریونایتد 10 نفره را در لیگ‌برتر شکست دهد ولی اونیل معتقد است که این بازی حکایت دیگری داشت: من دوست نداشتم مقابل منچستریونایتد برای 83 دقیقه، 10 نفره بازی می‌کردیم.»

سرالکس فرگوسن که توانست سی‌وچهارمین قهرمانی‌اش با منچستریونایتد را به دست آورد، امیدوار است که تیمش در این فصل به قهرمانی دیگری هم برسد. او اضافه کرد که رونی با وجود مصدومیت بازی کرد و ممکن است بازی چهارشنبه انگلیس مقابل مصر را از دست بدهد: «او در هفته‌های گذشته از درد زانویش شکایت داشت. پزشکان باید زانوی او را بررسی کنند. نمی‌دانم که چه کار خواهیم کرد.»

فرگوسن هم مانند اونیل عقیده دارد که ویدیچ خوش‌شانس بود که اخراج نشد. او درباره جریان بازی هم گفت: «فکر می‌کنم در مجموع تیم برتر بودیم ولی آستون‌ویلا هم بابت نمایش‌اش شایسته تقدیر است. 10 دقیقه پایانی که آنها بازیکنان تنومندشان را جلو‌ آوردند، شبیه جنگ خونین آلامو بود.»