همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی در مقابل تیم ملی فوتبال تایلند به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا صعود کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، تیم ملی فوتبال ایران امروز در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا با شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال تایلند به مرحله بعدی رقابت های جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

تک گل تیم ملی فوتبال ایران را جواد نکونام در دقیقه 89 وارد دروازه تایلند کرد.

در این دیدار کریم انصاری فرد در دقیقه 62 به جای مسعود شجاعی به زمین آمد، غلامرضا رضایی در دقیقه 73 جای محمدرضا خلعتبری را در زمین گرفت و در دقیقه 84 میلاد زنیت پور به جای مهرزاد معدنچی وارد زمین شد

 اردن به لطف پیروزی ایران مقابل تایلندبه مرحله نهایی جام ملت‌ها صعود کرد

در همین حال به گزارش خبرنگار ایسنا، تماشاگران اردن پس از گل نکونام در ورزشگاه ملک عبدالله اردن، به وجد آمدند و این تیم به لطف شکست تایلند توسط ایران به جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

گل جواد نکونام بیش از اینکه در ورزشگاه آزادی باعث شادمانی تماشاگران گردد، مردم اردن بویژه حاضران در ورزشگاه ملک عبدالله را به وجد آورد.

بلا فاصله پس از گل جواد نکونام در حالی که اردنی‌ها 2 بر یک از سنگاپور پیش بودند، شنیدن خبر به ثمر رسیدن گل ایران، آنان را در ورزشگاه ملک عبدالله منفجر ساخت. اردنی‌ها در شرایطی به بازی مقابل سنگاپور در روز آخر بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا آمده بودند که پیروزی بر این تیم را به علاوه توقف تایلند در برابر ایران را خواستار بودند.

در دیدار اردن و سنگاپور ابتدا اردنی‌ها در نیمه اول با به ثمر رساندن گل موفق به پیروزی یک بر صفر در نیمه اول شدند.

در نیمه دوم در حالی که بازی ایران و تایلند نیز صفر بر صفر پیش می‌رفت، قرمزپوشان سنگاپوری گل تساوی را وارد دروازه اردن کردند تا آنها را به وحشت بیندازند اما دقیقا یک دقیقه بعد بر روی ضربه کرنر، "انس بن یاسین" با پرشی بلند و زدن ضربه سر گل دوم را برای اردنی‌ها به ثمر رساند تا مسافر جام ملت‌های آسیا در قطر شوند.

در پایان این دیدار تماشاگران اردنی به وسط زمین بازی آمده و به شادی و شادمانی پرداختند و تلویزیون اردن با قطع برنامه‌های خود اقدام به پخش سرودهای ملی نمود و عضو خاندان سلطنتی اردن، شخصا از جایگاه به پایین آمد و از عدنان حمد مربی عراقی تیم ملی اردن قدردانی کرد.

تلویزیون الجزیره اسپرت به نقل از مفسر خود گفت: تیم ملی اردن نشان داد که در سایه همکاری با مربیان عرب، فوتبالی به مراتب بهتر ارائه می‌دهد.

امتیازات گروه E در پایان مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا:

1- ایران 13 امتیاز

2- اردن 8 امتیاز

3- تایلند 6 امتیاز

4- سنگاپور 6 امتیاز