تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۰

گروه ورزشی: همه چیز بعد از ناکامی تیم ملی هندبال در مسابقات آسیایی لبنان شروع شد.

جایی که یک هفته بعد از انتخاب دوباره علیرضا رحیمی در انتخابات فدراسیون هندبال به عنوان رئیس، تیم ملی نتوانست انتظارات مدیریت کلان ورزش کشور را برآورده کند تا جایی که رئیس سازمان ورزش برخلاف رسم معمول به انتقاد از مدیریت فدراسیون هندبال پرداخت.

پس از آنکه تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، نتایج ضعیفی را به ثبت رساند، بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی ناکامی هندبال ایران را به نحوه مدیریت علیرضا رحیمی رئیس فعلی این فدراسیون مربوط دانستند و در تحلیل‌های خود صراحتا اعلام کردند: «باید سازمان تربیت بدنی تغییر مدیریت در این فدراسیون را در دستور کار خود قرار دهد چراکه مدیریت حاکم بر فدراسیون هندبال ایران، کارآیی لازم را برای کسب موفقیت در میادین بین‌المللی ندارد و تنها راه‌حل خروج از بحران فعلی ورود تفکر مدیریتی جدید به این فدراسیون ورزشی است.»

در چنین شرایطی پس از مصاحبه تند رئیس سازمان تربیت‌بدنی در خصوص عملکرد مدیریتی در فدراسیون هندبال و کسب نتایج ضعیف این فدراسیون در رقابت‌های بین‌المللی، محافل و سایت‌های خبری نزدیک به دولت از قول نزدیکان سازمان تربیت بدنی از برکناری قریب‌الوقوع رئیس فدراسیون هندبال از سوی مجمع عمومی این فدراسیون خبر دادند تا دامنه تغییرات مدیریتی به فدراسیون هندبال ایران هم کشیده شود. رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص مدیریت فدراسیون هندبال ایران این مسئله را بیان کرده بود که به زودی در این بخش ورزشی شاهد تغییر و تحولات اساسی در سطح مدیریتی خواهیم بود.

علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، رسما نارضایتی خود را از مدیریت هندبال اعلام کرد تا گمانه‌زنی در خصوص جانشین رئیس فدراسیون فعلی به شکل عجیبی افزایش پیدا کند. رئیس سازمان تربیت‌بدنی در بخشی از مصاحبه انتقادی خود درباره مدیریت فدراسیون هندبال گفته بود: «نتایج به دست‌آمده در جام ملت‌های آسیا در رشته هندبال در شان نام ایران اسلامی نیست. سیاست سازمان تربیت بدنی استفاده از افرادی است که بتوانند به ورزش کشور کمک کنند.

جایگاه ما در ورزش کشور همیشگی نیست و در صورت نداشتن عملکرد مطلوب، باید پاسخگو باشیم. رئیس فعلی فدراسیون هندبال نیز در انتخاباتی که اواسط بهمن‌ماه گذشته برگزار شد، انتخاب شده است در حالی که نباید انتخاب می‌شد‌.» وی در واکنش به این پرسش که به نظر می‌رسد، ریاست 16 ساله علیرضا رحیمی رئیس فعلی فدراسیون هندبال که سه سال و نیم دیگر 20ساله خواهد شد، مادام‌العمر شده است، گفت: «به هیچ‌وجه این‌گونه نیست و او به زودی به سازمان تربیت بدنی فراخوانده خواهد شد تا در خصوص نتایج به دست آمده، پاسخگو باشد. بدون‌شک به زودی برنامه‌هایی برای فدراسیون هندبال ارائه خواهد شد.»

رئیس سازمان تربیت بدنی سخنان خود را درباره مدیریت فدراسیون هندبال اینگونه به پایان برد تا محافل خبری برکناری‌ رحیمی از مدیریت فدراسیون را قطعی تلقی کنند: «تمامی کسانی که قصد دارند به ورزش کشور کمک کنند علاوه بر مفیدبودن باید تمام وقت خود را به ورزش اختصاص دهند. کسانی که فرصتی برای ورزش‌کردن ندارند، باید از ورزش خارج شوند، چرا که ورزش کشور با رفتن من یا فرد دیگری از حرکت نمی‌ایستد.»

رحیمی: استعفا نمی‌کنم

در این میان اما واکنش مدیر اصفهانی هندبال به سخنان رئیس سازمان ورزش بسیار جالب‌توجه بود. علیرضا رحیمی درباره صحبت‌های علی سعیدلو و انتقاد وی از عملکرد رئیس فدراسیون اظهار داشت: «قصد داریم برنامه‌های موجود در تقویم فدراسیون را اجرا کنیم.» وی در خصوص احتمال استعفای خود از ریاست فدراسیون هندبال تصریح کرد: «هر تصمیمی که سعیدلو بگیرد، می‌پذیرم. البته چنین بحثی مطرح نبوده و دراین‌باره، سازمان باید تصمیم‌گیری کند.

از ریاست فدراسیون استعفا نمی‌کنم. البته پیش از این هم اعلام کرده بودم که مطیع دستورات سازمان هستم.»  وی ادامه داد: «چون ملی‌پوشان در مسابقات آسیایی عملکرد خوبی نداشتند، این بحث‌ها مطرح شده است اما هر زمانی که سازمان اعلام کند، از ریاست کنار خواهم رفت.»