گروه اجتماعی: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سپاه، در ایام نوروز و به‌منظور تأمین امنیت مناطق مختلف شهری، در کشور از نیروهای بسیج در کنار پلیس استفاده می‌کنیم.

سردار احمدرضا رادان تأکید کرد: با توجه به اینکه برخی از شهرهای کشور در این ایام از جمعیت خالی می‌شوند، بنابراین برنامه‌ریزی کرده‌ایم با استفاده از نیروهای بسیج در کنار پلیس، تأمین امنیت این قبیل شهرها را برقرار کنیم تا مردم با خیالی آسوده و راحت به سفرهای نوروزی خود بپردازند.

وی افزود: برای جلوگیری از سرقت‌های خرد و به‌ویژه در ایام باقی‌مانده تا پایان سال و همزمان با برنامه‌ریزی مردم برای خرید، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا گشت‌های پلیس به‌صورت جدی‌تر با همکاری نیروهای بسیج در مناطق مختلف مستقر و با هماهنگی‌های کلانتری‌های محلی برای تأمین امنیت مردم تلاش کنند.

پلیس نسبت به رانندگان پرخطر سختگیری می‌کند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس در سفرهای نوروزی نسبت به آن دسته از رانندگانی که موجب ناامنی برای مردم شده و حرکات پرخطر انجام می‌‌دهند، سختگیری می‌کند.

سردار رادان در پنجمین همایش پلیس ترافیک کشور گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که تلفات رانندگی در کشور به خوبی دیده نمی‌شود و این کشته‌ها و تصادفات یک مرگ خاموش به شمار می‌رود.

وی افزود: مرگ 20هزار ایرانی در تصادفات رانندگی گفته تلخی است که باید آن را بپذیریم. وقتی این تعداد کشته را با تلفات حوادث جنگ و بلایا مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که کشته‌های ناشی از تصادفات بیشتر است و باید فکری برای این موضوع کرد.

رادان اظهار داشت: یک میلیون و250 هزار خودرو وارد چرخه ترافیک می‌شود که این روند افزایش خواهد داشت و یک‌میلیون و 500 هزار راننده جدید نیز سالانه گواهینامه دریافت می‌کنند.

این مقام پلیس اعلام کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از موضوعاتی است که نباید از آن گذشت. سبقت و سرعت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و انحراف به چپ، از خطوط قرمز پلیس راهور در ایام نوروز است.

وی اظهار داشت: برای حفظ جان مردم، سلامت مسافر و آرامش و خوش‌گذشتن به هموطنان، برای 10 درصد از رانندگان پرخطر سختگیری‌ها را تشدید می‌کنیم.
سردار رادان تأکید کرد: خودروی رانندگان پرخطر باید پس از توقیف به پارکینگ منتقل شده و وسیله ادامه سفر برای باقی مسافران تأمین شود.