همشهری آنلاین: شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان که به میزبانی شهرستان آبادان برگزار شد، با شناخت اسب‌های برتر خط خونی ایرانی و وارداتی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، این مسابقات 13 و 14 اسفندماه با شرکت 147 راس اسب از استان‌های خوزستان، تهران، کرمان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمانشاه، یزد و اصفهان در 2 گروه اسب‌های عرب خط خونی خالص ایرانی و اسب‌های عرب خط خونی وارداتی و در 2 بخش مادیان و نریان برگزار شد.

در گروه اسب‌های عرب خط خونی خالص ایرانی اسب" غزاله سزار" به مالکیت‌ پور محمدضیا از تبریز در بخش مادیان، و اسب"ذوالفقار بهزادی" به مالکیت علی بهزادی از اهواز در بخش نریان عناوین قهرمان قهرمانان از آن خود کردند.

هم‌چنین در گروه اسب‌های عرب خط خونی وارداتی در بخش مادیان، اسب" قاصدک دانیالی" به مالکیت مهدی دانیالی از شوش قهرمان قهرمانان شد و اسب" قصه حکیم مبارک" به مالکیت شکوفه شیرازی از شیراز در رده بعد قرار گرفت.

در بخش نریان همین نوع از اسب‌ها نیز، اسب‌"زرین غزال" به مالکیت کمال صامعی از شیراز عنوان قهرمانی قهرمانان را از آن خود کرد و اسب"زوین میریزد" به مالکیت منطقه آزاد اروند در رده بعد جای گرفت.

هادی فاتحی، دبیر هیات سوارکاری استان خوزستان با اشاره به سطح بالای این رقابت‌ها در گفت: این مسابقات که نخستین دوره رقابت‌های ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان، رده  C، سازمان ECHO در استان خوزستان بود با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد. رده C بالاترین سطح مسابقات زیبایی در ایران است.

وی ادامه داد:‌ قضاوت این رقابت‌ها بر عهده 2 داور از کشورهای سوریه و اتریش و نظارت آن توسط داوری از کشور آلمان انجام شد.

دبیر هیات سوارکاری استان خوزستان خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها با استقبال خوب مسئولین کشوری و استانی از جمله رئیس فدراسیون سوارکاری کشور و سه تن از نمایندگان مردم در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر همراه بود.

برچسب‌ها