گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری برای حل مشکلات این سازمان کمک خواست.

علی ذبیحی در نامه‌اش به ذکر تلاش‌هایش برای بهبود اوضاع سازمان تأمین اجتماعی پرداخته و از کمبود بودجه و عدم‌همکاری برخی گروه‌ها شکایت کرده‌است.

او با تأکید بر توقعات و ناهماهنگی هیأت مدیره با مدیریت سازمان و همچنین عدم‌تشکیل جلسات شورای عالی تأمین اجتماعی یادآور شده که گاهی اوقات تصمیمات متخذه هیأت مدیره به جای اینکه رافع مشکلات باشد بیشتر زمینه ساز تشدید و تعمیق آن بوده است.

ذبیحی در بخشی از نامه‌اش آورده است: در این میان برخی جریانات و عواملی که دستشان از منابع مالی سرشار سازمان قطع شده است با جوسازی رسانه‌ای و تبلیغات منفی سعی در بحرانی جلوه دادن وضعیت سازمان و القای ناکارآمدی مدیریت جدید را دنبال می‌کنند.

اینان ضمن وارونه نشان دادن اقدامات مثبت صورت گرفته، تلاش می‌کنند تا مشکلات مبتلا به سازمان را به تغییر اساسنامه توسط هیأت محترم دولت و مدیریت جدید سازمان منتسب کرده و با نهادن بار بدهی دولت‌های پیشین بر دوش دولت جنابعالی، بهانه‌ای برای هجمه‌های مکرر به دولت عدالت‌محور بتراشند.

مجلس محترم شورای اسلامی و مخصوصا کمیسیون اجتماعی، دائما تلاش می‌کرد تا دولت را در اداره این سازمان محدود کند. ماحصل این تلاش‌ها که با بهانه نظارت مجلس بر سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گرفت، به نحو سؤال‌برانگیزی به تصویب قانون هم انجامید که صد‌البته جنابعالی بر این موضوع اشراف کامل دارید.

او در بخشی دیگر، از اعضای شورای عالی سازمان گله کرده که هیأت مدیره محترم و یکی از اعضای محترم شورای‌عالی سازمان بیکار ننشسته و در این ایام که تعهدات سازمان در قبال بیمه‌شدگان و کارکنان به نحو مناسبی در شرف پرداخت است متمسک به روش‌های تبلیغاتی، نامه‌نگاری و تصویب برخی مصوبات تنش‌زا،

اذهان برخی همکاران ستاد مرکزی و تعدادی افراد مخالف را تشویش و منحرف کرده و با دستاویز قرار دادن تاخیر در پرداخت برخی عوامل انگیزشی که صحت ندارد و ایجاد تنش در روند غیرفعال شدن مؤسسه عالی پژوهش، آنها را در مقابل مدیرعامل قرار دهند و از این طریق خوراک تبلیغاتی بدخواهان و مغرضین دولت را مهیا کنند.