گروه شهری: شهردار تهران با مهم توصیف ‌کردن اقدامات شهرداری در حوزه اجتماعی و فرهنگی از احداث 25 مسجد در سطح شهر در آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف که در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) در شهرک شهید محلاتی تهران حضور داشت، گفت:  تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه فرهنگی، اجتماعی انجام شده و در آینده نیز اقدامات و پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی در دستور کار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت به طوری که شهرداری در همه زمینه‌ها از جمله ساخت فیلم، زیباسازی معابر، ساخت مسجد، یادمانها و غیره اقداماتی انجام خواهد داد. وی افزود:  ما تصمیم گرفتیم در نقاطی از شهر که نیازمند مسجد است احداث 25 مسجد را در برنامه‌های خود قرار دهیم، این در حالی است که کار بازسازی و نوسازی سرویس بهداشتی 230 مسجد را انجام دادیم تا شهروندان  بتوانند از آنها استفاده کنند. همچنین رسیدگی به بیش از 200 حوزه علمیه در سطح شهر تهران در لیست برنامه‌های ما قرار دارد.
وی افزود: در بحث مربوط به زیباسازی در یک سال گذشته تعداد تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر کمتر شده و سعی کرده ایم روز به روز بیشتر به جای تبلیغات از احادیث، آیات، اشعار و غیره استفاده کنیم، این در حالیست که مهم ترین نقطه شهر از نظر تبلیغات که از جلوی مصلا تا کردستان است و شرکتهای بسیاری تلاش کردند تا تابلوهای این مسیر را به هر قیمتی در اختیار تبلیغات آنها قرار دهیم اما من ابلاغ کردم که در این نقطه جز تابلوهای فرهنگی از هیچ تابلوی دیگری استفاده نشود. هم اکنون 200 تابلوی فرهنگی در حال آماده‌سازی است تا در سطح شهر از آنها استفاده شود.
قالیباف احداث سرای محله در هر محله از شهر تهران را از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری تهران دانست و گفت:  براساس توسعه رویکرد محله محوری، احداث سرای محله که شامل خانه شهردار، خانه اسباب بازی، خانه بهداشت و... است را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. وی افزود:  تلاش کرده‌ایم تا پارکهای سطح شهر را از یک فضای سبز صرف خارج کنیم و علاوه بر استفاده از آن فضا در زمینه‌های فرهنگی نیز از آنها بهره ببریم. به گفته قالیباف در حوزه کارهای عمرانی هیچ پروژه نیمه تمامی در سطح شهر وجود ندارد و هر پروژه ای که از قبل مانده بود کار اجرایی آن آغاز شده است.
وی افزود:  در حوزه خدمات شهری نیز اقدامات مناسبی در طول یک سال گذشته در شهر انجام شده که طرح مکانیزه جمع آوری زباله یکی از آنهاست.
این طرح قرار بود در مدت زمان سه سال انجام شود اما از اردیبهشت ماه کار را آغاز کردیم و تا پایان آذرماه قرار بود به اتمام برسد که تا پایان این هفته تمامی نواحی تهران از این طرح بهره مند خواهند شد. وی در ادامه به طرح جامع شهر اشاره کرد و گفت:  این یکی از اقداماتی است که با انجام آن شهر تهران صاحب سند راهبردی می شود و می‌توان گفت در طی 3 یا 4 سال آینده شکل شهر عوض خواهد شد.