تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۸

گروه‌ ورزشی: رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا در‌حالی امروز با معرفی تیم قهرمان از میان دو تیم مهرام ایران و الجلای سوریه در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی به پایان می‌رسد که صعود چهار تیم مهرام (ایران)، الجلا (سوریه)، الریاضی (لبنان) و دهوک (عراق) از قبل قطعی شده است.

 قانون انتخاب یک تیم از یک کشور برای راهیابی به مرحله نهایی باشگاه‌های آسیا، باعث شد تا ذوب‌آهن اصفهان با وجود شایستگی نتواند با گذشت بیش از یک دهه در مرحله نهایی حضور پیدا کند؛ موضوعی که فرزاد کوهیان سرمربی جوان ذوب‌آهن را پس از پیروزی مقابل الریاضی لبنان به واکنش واداشت. وی در این مورد گفت: «این قانون بیشتر به سود کشورهای ضعیف عربی است و باید در آن تجدیدنظر شود.»

رویارویی دوباره مهرام و الجلا

مهرام و الجلا در حالی امروز برای دومین بار در کمتر از یک ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در مرحله نیمه‌پایانی جام شیخ راشد در دبی مهرام در ثانیه‌های پایانی و در میدانی که همه چیز به سود حریف بود، توانست با شوت غافلگیرانه آیدین کبیر پیروز شود. در شرایطی که تا قبل از بازی‌های تهران پیش‌بینی می‌شد الریاضی لبنان حریف اصلی مهرام در راه قهرمانی باشد، این تیم الجلا بود که با دو بازیکن آمریکایی و یک برزیلی و بخشی از بازیکنان کلیدی تیم ملی سوریه در فکر قهرمانی بود و به جز در دیدار با هوپس لبنان که سرنوشت بازی به وقت اضافه کشیده شد، تمامی رقبایش را شکست داد.

سرمربی صرب تیم الجلا در آستانه بازی امروز تیمش با مهرام گفت:‌ «آنها یک تیم کاملند؛ تیمی که با مجموعه‌ای از بازیکنان خوب داخلی و خارجی درک درستی از بسکتبال دارد و در شرایط سخت قادر است با اتکا به تکنیک بازیکنانش همه چیز را به سود خود تغییر دهد.»  وی با اشاره به جدال این دو تیم در جام شیخ راشد گفت: «هر لحظه آن بازی و به خصوص ثانیه‌های پایانی‌اش را هرگز فراموش نمی‌کنم. درست در لحظاتی که در اندیشه برپایی جشن راهیابی به فینال بودیم، مهرامی‌ها به شکل عجیبی به بازی برگشتند و پیروزی را از چنگ‌ ما خارج کردند، اما این بار هوشیارانه‌تر از بازی قبل با آنها روبه‌رو خواهیم شد.»

به دنبال قهرمانی هستیم

مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام با وجود صعود تیمش به مرحله نهایی مسابقات باشگاه‌های آسیا، درباره دیدار امروز این تیم با الجلا گفت: «این بازی فقط فینال یک دوره مسابقات باشگاهی نیست. من و بازیکنانم به این دیدار به چشم یک بازی ملی می‌نگریم و با این نگاه ملی درصدد به دست آوردن یک قهرمانی دیگر برای ایران خواهیم بود.»

مهرام، منطقی به فینال رسید

بازیکنان مهرام و ذوب‌آهن در شرایطی کاملا متفاوت با حریفان غرب آسیایی خود در این بازی‌ها حاضر شدند و آثار خستگی را کاملا می‌شد در برخی از بازی‌ها در چهره بازیکنان این دو تیم دید. حضور در این بازی‌ها به فاصله 48 ساعت از بازی برگشت دو تیم در فینال لیگ ‌برتر، باعث شد تا هر دو تیم فاقد شادابی لازم باشند. مهرام به دلیل داشتن بازیکنان بهتر و جایگزینی بازیکنان اصلی روی نیمکت شرایطی به مراتب بهتر از ذوب‌آهن داشت.

هاشمی برای اینکه به مهره‌های کلیدی تیمش (کامرانی، آفاق، ورومن، وودز و نیکخواه بهرامی) استراحتی موقتی در برخی از بازی‌ها بدهد از نفراتی چون آیدین کبیر، کاوه نورافزا، مهراد آتشی و مهدی اسماعیلی نیز استفاده کرد. اما امروز در بازی فینال با الجلا بر سر تعیین قهرمانی مهرام با همه قدرت و با بهترین‌هایش در میدان ظاهر می‌شود.