مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:

تمامی تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان کالاهای مصرفی، موظفند از به کار گرفتن علائم، نشانه‌ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی - ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تأثیر منفی می‌گذارد، خودداری کنند.

علیرضا کریمی با بیان این مطلب اظهار داشت: این دفتر به‌عنوان متولی اصلی و رسمی موضوع تبلیغات در کشور براساس آیین‌نامه نحوه نظارت بر علائم، نشانه‌ها و تصاویر روی البسه و لوازم التحریر و کالا‌های مشابه مصوب سال 1379 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و به‌منظور ترویج فرهنگ بومی و اسلامی در جامعه و مبارزه با تهاجمات فرهنگی، طرح نظارت بر اجرای این مصوبه را به شکل جدی در دستور کار خود قرار داده است.

کریمی افزود: در همین ارتباط با همکاری سازمان‌های مرتبط همچون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وزارت بازرگانی، اصناف مختلف و... فعالیت‌های ذیربط به‌ویژه در بخش جلوگیری از ترویج و تبلیغ شخصیت‌های سینمایی و کارتونی غربی در تولید و واردات محصولات فرهنگی، لوازم التحریر، البسه و کالاهای مشابه پیگیری و اجرا می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: براین اساس تولید‌کنندگان و واردکنندگان کالاهای مصرفی فوق‌الذکر ملزم به رعایت ضوابط و معیارهای مصوب شورای نظارت بر علائم و نشانه‌ها و تصاویر روی البسه، لوازم‌التحریر و کالاهای مشابه هستند و درصورت استفاده از تصاویر غیربومی و غیراسلامی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

کریمی در پایان از تمامی تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان کالاهای مصرفی خواست تا با هماهنگی با دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن همکاری در اجرای این قانون، تقویت و تحکیم ارزش‌های ایرانی و اسلامی جامعه را مد نظر قرار دهند.