همشهری آنلاین: اگر فدراسیون فوتبال عراق نتواند از محرومیت فیفا خارج شود، تیم ملی قطر جای تیم ملی فوتسال این کشور را در یازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری فوتبال آسیا، قرعه کشی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا روز 19 مارس 2010 (28 اسفند 1388) در شهر تاشکند ازبکستان، میزبان این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا قرار است از 23 تا 30 می 2010 (2 تا 9 خرداد 1389) در کشور ازبکستان برگزار شود اما تیم ملی عراق یکی از تیم‌های صعود کرده به این رقابت‌ها هنوز با محرومیت روبه‌روست.

از رقابت‌های انتخابی غرب آسیا تیم‌های لبنان، عراق و کویت به مرحله نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا راه پیدا کرده‌اند و قطر با شکست در بازی‌های رده‌بندی در لحظه آخر حذف شد تا کویت برنده بالا بیاید.

اما محرومیت عراق که به دلیل دخالت دولت اعمال شد همه مقامات مسئول و تیم‌های ورزشی را از حضور در رقابت‌های بین‌المللی منع می‌کند. عراقی‌ها در ماه اخیر از بازی‌های باشگاهی ای اف سی کاپ و قهرمانی باشگاه‌های فوتسال آسیا هم کنار ماندند.

تیم‌های چین، کره جنوبی، چین تایپه، قرقیزستان، تاجیکستان، لبنان، عراق، کویت، ازبکستان (میزبان)، ایران (قهرمان بازی‌ها)، تایلند، ژاپن، استرالیا، اندونزی و ویتنام تیم‌های صعود کرده به مرحله نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا هستند.