تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷

گروه شهری: خط اتوبوس برقی شوش - راه‌آهن به طول 2.3 کیلومتر 26 اسفند به بهره‌برداری آزمایشی رسید

و شهروندان می‌توانند از خدمات اتوبوسرانی در این خط در ایام نوروز بهره‌مند شوند.

حسین بیژنی در مراسم بهره‌برداری آزمایشی از این خط گفت: اتوبوس‌های برقی که تا‌کنون از میدان امام حسین تا خیابان خراسان به شهروندان خدمات رسانی می‌کردند اکنون تا میدان راه‌آهن ادامه مسیر می‌دهند.

وی هزینه احداث این خط را 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خط اتوبوس‌های برقی شوش‌- راه‌آهن از روز چهارشنبه 26 اسفند به بهره‌برداری آزمایشی رسید تا در تعطیلات نوروز نواقص یا مشکلات احتمالی در این مسیر رفع شود و در اوایل سال آینده همراه با طرح بلیت الکترونیک به بهره‌برداری رسمی برسد.

بیژنی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست 20 دستگاه اتوبوس از میدان امام حسین تا راه‌آهن در مسیر این خط به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد اما براساس افزایش تقاضای سفر و تعداد مسافران ظرفیت ناوگان نیز قابل افزایش خواهد بود.

وی مسیر شوش تا راه‌آهن را یکی از مسیرهای پر تردد مردم دانست و با بیان اینکه راه‌اندازی خط اتوبوس برقی در این مسیر بسیاری از مشکلات و نیاز شهروندان را رفع خواهد کرد، گفت: در این خط شهروندان می‌توانند با یک قطعه بلیت از شوش تا راه‌آهن را با اتوبوس‌های برقی طی کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: خط اتوبوس‌های برقی شوش – راه‌آهن در واقع دسترسی مسافران را از پایانه شرق به پایانه جنوب تسهیل کرده و شهروندان می‌توانند در ایستگاه هرندی (در خیابان شوش) از اتوبوس پیاده شوند و با اتوبوس‌های عادی به پایانه جنوب بروند.

وی از تلاش اتوبوسرانی برای تبدیل این بخش به اتوبوس برقی در سال آینده خبر داد.
وی افزود: با توجه به شلوغی و پرتردد بودن مسیر پیش‌بینی می‌شود روزانه هر دستگاه اتوبوس بتواند در این مسیر، 2 هزار مسافر را جابه‌جا کند که بر این اساس با افزایش تعداد تقاضای سفر می‌توان تعداد ناوگان فعال در این خط را هم افزایش داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تاکید کرد: راه‌اندازی خط اتوبوس برقی مسیر میدان امام حسین تا میدان راه‌آهن می‌تواند در کاهش آلودگی هوای این محدوده بسیار مؤثر باشد و در واقع اتوبوس‌های برقی جزء کم‌هزینه‌ترین و کم‌استهلاک‌ترین وسایل نقلیه عمومی هستند که علاوه بر دارا بودن بالاترین میزان برداشت مسافر، کمترین آسیب‌رسانی را به محیط‌زیست دارند.