همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که از 28 اسفند به مدت دو روز برخی مناطق غرب و شمال غرب کشوردچار پدیده سرمازدگی و یخبندان می‌شوند، به کشاورزان و باغداران هشدارداد

که با آبیاری باغ‌ها، محلول پاشی، لاستیک آتش زدن و از این قبیل کارها از بروز خسارات ناشی از سرمازدگی جلوگیری کرده یا این خسارات را به حداقل برسانند.

محمد حسین انصاری‌فرد در گفت و گو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که بیشتر استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل در معرض خطر یخبندان و سرمازدگی محصولات باغی و زراعی قرار دارند، اضافه کرد: البته در مراحل بعد استان‌های زنجان، همدان و حتی بخشی از شمال کردستان نیز درگیر این پدیده می‌شوند که البته در استان اردبیل در برخی نقاط سرمای هوا به 10 درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از یک هفته پیش سفارش‌های لازم را از طریق پیامک یا کارهای ترویجی در استان‌ها به کشاورزان و باغداران کرده است که امیدواریم با این اقدامات حداقل این خسارت‌ها کاهش پیدا کند.

گفتنی است، وزارت جهاد کشاورزی با اطلاعیه‌ای به کشاورزان ضمن این‌که بروز سرما و یخبندان را در روزهای آینده حتمی اعلام کرده است، به کشاورزان و باغدران برای جلوگیری ازاین خسارات هشدار داده است.

در این گزارش آمده است: با توجه به این که بروز سرما و یخبندان در بخش‌هایی از مناطق غرب و شمال غرب کشور در روزهای آینده حتمی است، بنابر این کشاورزان با مشورت با کارشناسان تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی را تدارک بینند.